Dynavoice Magic F-6?? er de bra?? tips trengs!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer apekongen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice Magic F-6?? er de bra?? tips trengs!

jeg lurer kansje på å kjøpe meg denne pakka: Dynavoice Magic F-6...

er dette noe å satse på? jeg har hørt de har fått god karakter etter priskalsse.. men må jo si de var veldig billige til å være 5 høytalere.. men tar gjerne imot noen forslag..

MvH

Apekongen..

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står mye om disse i forskjellige tråder her på forumet, søk og les litt så greier du sikkert danne deg et bilde av de...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde denne pakka selv sammen med en liten yamaha receiver og det fungerte veldig bra.F6 spiller veldig bra i forhold til prisen og er ikke så kravstore når det gjelder krefter heller.Men anbefaler deg og kjøpe en sub i tillegg da de ikke har all verdens av bass, hvertfall ikke hos meg.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde også f-6 tidligere, kjørte de først på en billig sony-surroundreceiver og det fungerte godt, men de blomstret virkelig da jeg fikk bytta ut sonyn med NAD-recievern jeg har nå! spiller meget godt... tørr si at du ikke får bedre høyttaler til under 1000-lappen...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice Magic F-6 pakken sammen med en yamaha RX-v661?? bra sammen?
    etterhvert en sub også?

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt frontene selv (brukes som bakhøyttalere for tiden), og til prisen finner du ikke bedre, men er du litt kresen på lyden vil du nok ha mer glede av dyrere høyttalere. Det kan jo komme ettehvert (noe det gjerne gjør også )

Min søster har hele den pakka og Yamaha RX-V1500, og hun er veldig fornøyd. Det duger så absolutt for den "vanlige mann i gata". Det spiller slett ikke verst i mine ører heller

Når det gjelder sub og bass vil jeg påstå at det er mer enn nok bass i disse, dog ikke den mest korrekte og kontrollerte bassen. Ved å plugge igjen portene bak vil det bli litt mer riktig bassgjengivelse. Da flyter det ikke så lett ut. Har man problemer å få disse til å spille bass i et rom, vil jeg påstå at det bør jobbes litt med plassering av høyttalerne, eventuelt lytteposisjonen. Men det er klart at film blir enda litt morsommere med en sub

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at en sub. gjorde susen til disse høytalerne,også til musikk. Kjører de på en Denon stereoreceiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er iallefall veldig fornøyde med mine F-6. Kjøre de med en sub. Bra begynner HT.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Dynavoice spiller bra.
    Men vil heller anbefale deg denne pakken

Tro meg. Mye bedre bygd er de også.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

aha:P

så du mener de er bedre?? billigere er de jo også...

hmm... ikke lett å velge.. er det noen andre som har erfaringer med Genexxa Mira 6??...

hvis det viser seg at denne er bedre, så kommer jeg jo bedre ut økonomisk og samt få bedre anlegg:P

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekongen
    så du mener de er bedre?? billigere er de jo også...

hmm... ikke lett å velge.. er det noen andre som har erfaringer med Genexxa Mira 6??...

hvis det viser seg at denne er bedre, så kommer jeg jo bedre ut økonomisk og samt få bedre anlegg:P

Om de er bedre er det nok bare dine ører som kan avgjøre, for det er du som skal ha de ;-) Jeg kan ikke uttale meg om de nevnte Genexxa, men jeg hørte noen Genexxa for et par år siden, og det falt ikke i smak hos meg. Sammenlignet med Dynavoice F-6, var det stor forskjell. Og jeg tror at du vil finne flere her på forumet som vil anbefale deg F-6 fremfor Genexxa. Som førstegangshøyttaler kan du simpelten ikke bomme med F-6.:smile:

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvor stort rom du har, men vil iallefall råde deg til også å vurdere storebror M65 om du har råd.
    Bruker selv F6 som bakhøytalere, klart har du sub også så kan du godt bruke F6 som front. Jeg er av den oppfatning at man skal lesse på med det man kan i front sub og center, så kan man heller spare litt inn på surr left og right.

F6 fungerer egentlig ganske bra med 661, litt skarp i toppen kanskje? Ellers ganske bra match..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Om de er bedre er det nok bare dine ører som kan avgjøre, for det er du som skal ha de ;-) Jeg kan ikke uttale meg om de nevnte Genexxa, men jeg hørte noen Genexxa for et par år siden, og det falt ikke i smak hos meg. Sammenlignet med Dynavoice F-6, var det stor forskjell. Og jeg tror at du vil finne flere her på forumet som vil anbefale deg F-6 fremfor Genexxa. Som førstegangshøyttaler kan du simpelten ikke bomme med F-6.:smile:

Det er feil å dømme et merke når du kun har hørt en høyttaler.
    Denne pakken er faktisk lagd på samme fabrikk som Dynavoice, Proson.
    Den har kabinettet fra Qln Qubic som koster 1998kr på Soundgarden.
    Diskanten fra Dynavoice m-65, og mellomtone/bass fra Proson Strateogo Top 10 v2 som kostet 3995kr hos surround.no

De låter bedre og de er bygd bedre enn f-6. Kassene synger heller ikke med.

EDIT: De du hørte var sansynligvis fra den tiden som Proson, Genexxa og Jws ble produsert i sverige.
    Det er ikke disse. på den tiden var alt billig, var liksom bang for the buck høyttalerene fra Soundgarden (tidl Hifi-Center).

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!.. nå har jeg to valg.. men jeg må nok si at genexxa høres fristene ut, siden de er billigere:P

men skulle gjerne hatt noen flere som har god erfaring med genexxa og/eller ha dem i hus:P

// Apekongen8)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekongen
    takk for svar!.. nå har jeg to valg.. men jeg må nok si at genexxa høres fristene ut, siden de er billigere:P

men skulle gjerne hatt noen flere som har god erfaring med genexxa og/eller ha dem i hus:P

// Apekongen8)

Vis du sender mailen din på PM til meg, så kan jeg sende deg noen bilder av mine genexxa høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega

Jeg kjenner ikke til Genexxa, men må kommentere dette her. Mine F-6, synger ikke med. Det problemmet fins ikke mine F-6, de du hadde/har(?) gjore/gjør kansje det. Men det skjer ikke hos meg.

Til tråd starter. Genexxa va ett billig (og dårlig merke) før, men tror de har forandret det meste siden. Ta Genexxa'ne du, liker du de ikke, så selg de på FINN.no - Mulighetenes marked. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger. (kansje du tjener nnoen $ også, så kjøper du F-6 og prøver de.

Det beste er å gå til noen som har Genexxa og F-6 og lytter hos de.

Håper du blir fornøyd me det valget du tar.

Ps: Ikke noe ond mot deg dj-vega. Måtte bare si at mine HT ikke gjør det du sa

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm..

jepp.. men vet dere om noen som selger disse to typene? og isåfal hvor i landet?

//apekongen..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Jeg kjenner ikke til Genexxa, men må kommentere dette her. Mine F-6, synger ikke med. Det problemmet fins ikke mine F-6, de du hadde/har(?) gjore/gjør kansje det. Men det skjer ikke hos meg.

Til tråd starter. Genexxa va ett billig (og dårlig merke) før, men tror de har forandret det meste siden. Ta Genexxa'ne du, liker du de ikke, så selg de på FINN.no - Mulighetenes marked. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger. (kansje du tjener nnoen $ også, så kjøper du F-6 og prøver de.

Det beste er å gå til noen som har Genexxa og F-6 og lytter hos de.

Håper du blir fornøyd me det valget du tar.

Ps: Ikke noe ond mot deg dj-vega. Måtte bare si at mine HT ikke gjør det du sa

De finnes verre høyttalere, en f-6 når det gjelder kabinett resonanse, men når mira er temmelig lik størrelse som f-6 og mira er 2 kilo tyngre så sier dette noe om at de er bedre bygd. F-6 har kabinett resonanse som jeg ikke er en stor fan av. Ja, det finnes på de fleste høyttalerene, men i mindre grad på mange.

TRÅDSTARTER: Hvor i verden bor du?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå her Surround.no - Høyttaler spesialisten det er den eneste plassen jeg vet om.

Dj-vega: Ja er enige med deg. Men fikk inntrykk om at du mente det at kassene sto og sang for se selv her. Nå vet jeg ikke om du noen gang har hørt F-6, men den resonansen i kassen du snakker om, har jeg ikke opplevd så mye i mine. Har vært hos andre folk som har F-6, der den har vært mye hos noen, og mindre hos andre. Men min oppfatning at det ikke er så ekstremt mye.

men dette blir fort en diskusjon på min mening og din mening

Tror me skal være enige om å være uenige jeg

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Det er feil å dømme et merke når du kun har hørt en høyttaler.

Dette må du gjerne mene, men jeg kan fortsatt mene det motsatte
    Det er uansett ørene våre vi bruker for å høre forskjeller, og om vi liker lyden eller ei. Jeg har verken dømt eller sagt at Genexxa var dårlig, bare at den lydsignaturen ikke falt i smak hos meg. Men jeg skal være med på at det helt sikkert har skjedd en del ting med Genexxa på et par år, så det kan jo hende at de spiller brukbart i manges ører. Men som Michaelsand skriver, så synger ikke mine F-6 med i låtene heller, dette prisen tatt i betraktning selvsagt.

Uansett så må jo trådstarter finne ut av dette ved å få hørt de ulike merkene. Kanskje liker han ingen av de

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •