Dynavoice Magic F-6?? er de bra?? tips trengs! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    men dette blir fort en diskusjon på min mening og din mening

Tror me skal være enige om å være uenige jeg
    Jepp, du sier noe der.
    Jeg har hørt F-6, da en kompis har de.
    Kjekke høyttalere, men har litt oppgraderings potensial.
    * Byttet til vanlig størrelse på diskanten for lettere oppdratering.
    * Litt bedre kasse

Newcomer apekongen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    De finnes verre høyttalere, en f-6 når det gjelder kabinett resonanse, men når mira er temmelig lik størrelse som f-6 og mira er 2 kilo tyngre så sier dette noe om at de er bedre bygd. F-6 har kabinett resonanse som jeg ikke er en stor fan av. Ja, det finnes på de fleste høyttalerene, men i mindre grad på mange.

TRÅDSTARTER: Hvor i verden bor du?

jeg bor på en liten plass.. Farsund heter det.. det er ca. en time fra kr. sand..

men nå står nok genexxa`ene høyere hos meg.. jeg må inrømme at jeg ikke har hørt veldig mye og lest veldig mye positivt om dynavoicene.. men jeg er ikke en veldig kresen fyr på sånn.. og sånn sett kommer jeg billig ut av det med genexxaene..

men er det noe posetivt å si om center og surround ht`ene?

Newcomer apekongen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Dette må du gjerne mene, men jeg kan fortsatt mene det motsatte
    Det er uansett ørene våre vi bruker for å høre forskjeller, og om vi liker lyden eller ei. Jeg har verken dømt eller sagt at Genexxa var dårlig, bare at den lydsignaturen ikke falt i smak hos meg. Men jeg skal være med på at det helt sikkert har skjedd en del ting med Genexxa på et par år, så det kan jo hende at de spiller brukbart i manges ører. Men som Michaelsand skriver, så synger ikke mine F-6 med i låtene heller, dette prisen tatt i betraktning selvsagt.

Uansett så må jo trådstarter finne ut av dette ved å få hørt de ulike merkene. Kanskje liker han ingen av de

altså... jeg har aldri hatt noen høytalere utenom noen 500 kroners data høytalere jeg kobla til tv`en... så jeg klarer ikke å høre hva som er best av dem, tror jeg.. men som jeg har forstått så tror jeg det er genexxaene som det er mest bass i.. å det liker jeg..:P

men har dere noen anbefalinger på en forsterker til disse?

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    apekongen: Har du gjort et googlesøk på Genexxa Mira 6 kontra Dynavoice F-6?

Jeg gjorde et søk her på avforum om Genexxa, og fant blant annet dette innlegget som jeg siterer under:

Sitat Opprinnelig postet av stephenm
    Hei.
    Ser at det har blitt en liten diskusjon om JWS og hvilke høyttalermerker som hører til dette konsernet, hvem som er best osv. Siden jeg har hatt mange høyttalere og hørt enda flere fra dette konsernet tillater jeg meg selv å lage en liten "guide" her.
    For det første kan vi starte med JWS' dårlige rykte. Dette skyldes en haug modeller med doble 10" og 15" fra JWS og Genexxa fra 90-tallet og ut til begynnelsen av dette årtusenet. Kabinettene var dårlige på alle måter og elementene som ble brukt var heller ikke noe å skryte av... Kort sagt spilte de høyt, men ikke noe mer enn det.
    Men så, rundt 2003 ble virksomheten flyttet fra Sverige til Kina med lavere produksjonskostnader og mer moderne fabrikk som resultat. Og dette ble virkelig merkbart på de nye modellene fra Proson. Høyttalere som Proson reality 63SA og Mk2 fikk gode tester og viste tydelig at Proson/JWS hadde blitt bedre. Fremdeles lagde de modeller med store basselementer der partyfaktoren var viktigst, men kassene var nå av MDF og elemntene bedre. Alt dette til en rimeligere pris enn før.
    Det svenske merket QLN ble også kjøpt opp av JWS. Dette merket produserte høyttalere som var langt over Proson i kvalitet og finish. JWS videreførte dette og lanserte bl.a QLN 604mk2 som fikk gode kritikker.
    Siste tilskudd på stammen var Dynavoice, også dette et svensk merke som nå kom under JWS. Sammen med butikken Fynda, har JWS utviklet en rekke gode modeller som ikke kan sies annet enn å være sjokkende bra til prisen. Med f.eks Dynavoice F6 har JWS vist at man kan få god lyd til under 1000 lappen.
    Genexxa har også dukket opp igjen som merkenavn på Norek/komplett. Kort sagt kan man si at de modellene fra Genexxa er basert på eldre modeller/elementer fra Proson( Men ikke så gamle at de stammer fra perioden før JWS flyttet ut til Kina). Genexxa pro serien er temmelig lik den gamle Proson Stratego Top SAH serien. Hvorfor man har valgt å ta fram Genexxa-navnet igjen vet jeg ikke, men trolig er dette noe som Komplett/Norek har ønsket.

Slik vil jeg liste opp merkene etter kvalitet, det beste øverst. Har også tatt med aktuelle modeller.

-QLN:
    Aktuelle modeller er Artech og Qubic serien. Qubic er veldig lik Dynavoice Magic(f6) med unntak av bedre kabinett og diskant.
    Artech spiller mer brutalt og høyt og retter seg nok inn mot CV-markedet. QLN spiller dog mye finere. QLN markedsføres av Hifi-centerkjeden.

-Dynavoice:
    Dynavoice er nok det mest interessante merket fra JWS om dagen. Magic, Challenger og Definition er de aktuelle seriene. Meget gode kabinetter, bra elementer og MYE Hifi for lite penger er kjennetegnet. Definition-serien er den mest påkostede serien. Selges på forskjellige nettbutikker tilknyttet Norek samt Surround.no.

-Proson:
    Innenfor Proson finner vi mange serier. De seriene som er aktuelle nå er Reality MK2, Conquest MK2 og Libra. Proson har falt mye i pris og det er lett å gjøre et kupp på den gode Reality MK2 serien. Men pass på: Det er en del eldre Proson-modeller til salgs som man absolutt bør styre unna. Har sett at noen høyttalere Surround.no selger er fra "svensketiden" og disse holder ikke samme kvalitet som de nyere modellene. Proson kan kjøpes på forskjellige nettbutikker. På netthandelen.no kan du gjøre et godt kjøp.

-Genexxa:
    Genexxa har nå nylig dukket opp igjen på nettbutikker tilknyttet Norek. Pro-serien er den samme som Proson Stratego TOP SAH med unntak av fargen på høyttalermembranene. Disse har nok høyere partyfaktor enn f.eks Dynavoice, men lydkvaliteten er ikke like god. Men elementer og kasser er utviklet etter at JWS flagget ut, så kvaliteten er bedre enn på de gamle Genexxa-modellene fra 90-tallet. Mira serien kan jeg ikke uttale meg om, men den har JWS-elementer av nyere dato, så kvaliteten er nok ikke den værste med mindre kvaliteten på kassene er dårlig.

Håper dette var til hjelp og klarer opp i jungelen av svensk-kinesiske høyttalere. Må igjen bare understreke at gamle fordommer mot JWS kan kastes i søpla, for høyttalerne har blitt mye bedre på alle områder

Og for å holde meg til topic: Gå for F6, du finner nok ikke noe bedre til prisen!
    Link til tråden finner du her hvis du er interessert i å lese hele:
    http://www.avforum.no/forum/hoyttale...hoytalere.html

Jeg vil si det at hvis målet ditt med høyttalerkjøp kun er å få noe som spiller høyest mulig, så går du glipp av hvor deilig og behagelig musikk kan være når du spiller på litt lavere nivå. Det er vel ikke fullt trøkk hos deg 24 timer i døgnet er det vel? Her vil nok F-6 klare oppgaven mye bedre, TROR JEG, og du skal ikke være så redd for at lydnivået ikke blir høyt nok med F-6. Jeg tror øra dine tar kvelden før høyttalerne, så lenge du har en forsterker som er kraftig nok til å kontrollere elementene slik at du ikke får forvrenging i lydbildet. Jeg spilte House og Club med F-6 og en eldre Yamaha forsterker på 2x65 watt, og det ble dansefot umiddelbart med bass i bøtter og spann

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F6 har helt klart kasseressonans, men ikke særlig plagsomt... Den kommer først fram ved plagsom høy musikk :O)

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Jeg vil si det at hvis målet ditt med høyttalerkjøp kun er å få noe som spiller høyest mulig, så går du glipp av hvor deilig og behagelig musikk kan være når du spiller på litt lavere nivå. Det er vel ikke fullt trøkk hos deg 24 timer i døgnet er det vel? Her vil nok F-6 klare oppgaven mye bedre, TROR JEG, og du skal ikke være så redd for at lydnivået ikke blir høyt nok med F-6. Jeg tror øra dine tar kvelden før høyttalerne, så lenge du har en forsterker som er kraftig nok til å kontrollere elementene slik at du ikke får forvrenging i lydbildet. Jeg spilte House og Club med F-6 og en eldre Yamaha forsterker på 2x65 watt, og det ble dansefot umiddelbart med bass i bøtter og spann

Jeg tviler på at han du quoter har hørt Pro og Mira serien fra genexxa.
    Pro er egentlig Proson Stratego Top 10 mk2 sah, og Mira en en spesial høyttaler fra JWS konsernet.

Grunnen til at jeg anbefaler Mira pakken i stedet for Magic, er at de spiller bedre, de er bygget bedre, og du kan faktisk oppgradere diskanten med en fra SEAS, i motsetning til Magic serien som har noe spesial greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekongen
    Dynavoice Magic F-6 pakken sammen med en yamaha RX-v661?? bra sammen?
    etterhvert en sub også?
    Det vil funke ypperlig. Pass bare på å plugge litt i bassportene bak. Selv har jeg hjemmestrikkede ullsokker lagt inn i den ene av to bassporter på hver HT. Da spiller det utrolig bra til den prisen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •