onkyo 876 m/klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

onkyo 876 m/klipsch

Da var oppsetttet mitt ferdig klaibrert sånn ca.mangler enda senter,men posten har rota den vekk og finner den ikke.Er vel drøye 3 uker siden nå at den forsvant.
    Har fått rommkorrigert front og bakhøytalerene mine nå hvertfall.

Surround HT er bak meg ca 2 meter på hver sin side,men satt de på utgang side left oh right pga. rommkorreksjonen ble ikke fullført da jeg hadde koblet surround HT på utgang back left og right...Vil dette ha mye og si på surround lyden eller fikser romkorreksjonen og forsterkeren dette av seg selv?

Noen her på forumet som har samme oppsett som meg med onkyo 876 samt rf82 rs52 og rc62? synst vandringen på basselemtene var betraktlig lenger ved samme volum som da jeg hadde yamaha 393? noe som kan forklare dette?
    Dere kan si det slik at jeg beveger mer luft nå,men med mindre volum(lydstyrke bd)!

Noen som liker å justere diskant og bass på forsterkeren noe mer opp,synst det er litt pafft med fylde i lyden,blir litt lyst og skarpt med grunninnstillingene.Mange sier jo at en ikke skal rører noe av dette her,mens andre justerer mer.Hva er rett? Front HT er foresten satt en 10-15 cm.fra bak vegg så bass bør være tilstede..

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

det er jo mer kraft i den nevnte onkyoen i forhold til yamaha du nevner, derfor har den bedre kontroll og mer guffe og gi til elemtene i dine høytalere, derfor kan membranen bevege seg mer!er vel bare positivt

selv har jeg justert opp front og center til +1 (bass) og resten er som vanlig!
    synes dette funker bra, litt ekstra bass liker jeg, men ikke overdrevent mye i forhold til resten av lyden, må liksom mactche hverandre litt synes jeg.. :P

over til surround, sålenge du kjører 5.1 eller 5.0 (uten subwoofer) skal surround høytaler være koblet til surround left og surround right, selv om de er litt bak deg.. surround back right (og left) er hvis du har 7.1 (7.0) og har 1 par til med surround høytalere, f eks et par på side vegg, og et par på bakvegg, for å få enda bedre surround følelse!

selv har jeg mine surround høytalere plasser "litt" bak sitteplasser og litt over ørehøyde, synes dette ga bedre effekt enn å ha surround rett ved siden av sitte plassen, og rett bak, som jeg også har prøvd..

kjør setup med mic og resultatet bør bli ganske så bra, prøv å slit deg gjennom alle målingene, og ikke bare de 3 obligatoriske, blir merkbart bedre!

forrsten hvordan synes du onkyoen var med klipsch? - jeg liker komboen veldig godt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig så har jeg ikke så mye jeg skulle ha sagt,med tanke på kombo siden jeg ikke har hørt så veldig mye før(kan si jeg ikke har så mye erfaring) men hitil synst jeg hvertfall det var kanll bra...
    Må lære meg litt med oppsett og justeringer.. Har kun selv satt bass på +1db for dah synst jeg trøkk og fylde i musikk hvertfall falt godt i smak hos meg.
    Hva mer justeringer er det du tenker på,som du nevnte har jeg faktisk kun gått gjennom de 3 første punktene med mic... HVa mer mener du ellers av justeringer?(at jeg skal sette mic flere plasser i rommet )?
    Har tenkt å spandere meg en sub snart. type svs men vet enda ikke hvilke, synst den til 8990kr "pb12 pluss" er fristende,men personligt har jeg hørt på xtz 12w og synst den rocka,Er denne pb12 pluss noe bedre?
    firster også på en pb13 ultra,men vet ikke om dette kansje blitt litt overkill og at jeg aldri kommer til å få bruk for denne ,med tanke på effekten den kan gi..
    Det er jo tross alt noen tusen kr extra..

SLik jeg forstår har du samme oppsett som meg, hvor mye kan en guffe opp på db skala volumet før klipsch HT vil knele?
    Spiller selv på rundt -20 db i film og våger ikke å guffe noe mer opp... er dette max med tanke på all sunn fornuft...?
    skalaen min går til +18Db vist jeg ikke husker feil.Rett meg vist det er feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har en knall forsterker, og helt supre høyttalere

Du har mulighet til 8 målinger med romkoresjonen på denne, kan være en fordel og angi et lite område rundt der du sitter, flere målinger er bedre pga forsterkeren får mere data om rommet og jobbe med ( som oftes bedre, ingen regel uten unntak ).

Jeg bruker riktig nok effekttrinn, men ikke noe problem opp mot 0, skal ikke være redd for og vri opp volumet litt til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden mine bakhøytalere ligger rett oppunder taket bak føler jeg at de spiller en del lavere enn de skulle? Er dette noe rommkorreksjonen tar hensyn til eller fikser den kun på refleksjonene /akustikk/dynamik?
    Lure felt på om det har seg noe for seg å skru bakhøytalerene noe opp iforhold til resten eller om dette vil ødlegge litt.
    Føler hvertfall litt lite surround når jeg ser film,men nå har jeg ikke sett de heftige filmene som er superegnet til surround heller som hulken ironman osv...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg klarer godt nedpå-10 og vel så det, avhengig av film / musik,klart resultatet hadde blitt enda bedre med effektforsterker, men dog..

henviser til sub spørsmålet ditt ; har du råd til 13ultra hadde jeg helt klart gått for den løsningen, har selv PC13ultra, (sylinder-format) og kan ikke understreke nok hvor fornøyd jeg er med denne! helt konge til film og synes også den er knall på musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi tenker på lydstyrke vil vel kansje du klare og spille noe mer trøkk og db enn det jeg klarer siden du har rf83 vs mine 82.
    Vet det er en del forskjellige meninger her på forumet og masse med tråder om det typiske vs spm. om det er sylinder eller boxed 13" svs som er det beste,for mange er det vel utsende og plassering her som kommer inn i bildet,men for meg så tror jeg det hadde blitt like fint med begge deler faktisk og her må jeg få noen til å dytte meg i riktig retning.
    Nå sitter jeg her med en blu ray med dts hd lyd... skal jeg da ha resiveren på multitec surround eller thx cinema? eller blir det like bra uansett bare med litt anna fylde/form på lyden.. Skal hvertfall teste nå med thx og se om jeg blir noe smartere på dette

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil tro at rf82 vil spille mer optimalt på onkyoen din enn rf83, siden 83 trenger en del mer krefter for å utnytte de..
    over til subwoofer så fikk jeg beskjed om at ytelse box vs sylinder i "samme klasse" var lik! var selv ute etter den "beste" hvis det var noe forskjell, men det var design og plassering som var forskjellen, valgte selv sylinder fordi jeg likte designet på denne godt, litt spesielt og skiller seg litt fra alle andre, positiv synes jeg, men hovedgrunnen var at jeg ikke hadde plass til PB13 ultra i front pga bredde, så jeg gikk for en PC 13ultra og har aldri angret, film med denne er rett og slett rått!

hvordan er plassen din, plass til stor box foran eller bak, eller lettere med en sylinder rett bak frontene dine, eller bak i et hjørne ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vansklig og beskrive,men jeg har en vegg med tv og Front HT,på høyre side har jeg en pipe som stikker ut i stua uten oven.Tenkte da og sette sub her... neste alternativ blir høyre side rett ved siden av sofaen og 3 løsning er bak i ett hjørne på høyre side... Stua mi har åpen løsning til gang trappeoppgang og kjøkken ser du.. så sleve plaseringen tror jeg ikke vil være opptimal uansett...men må gjøre det beste ut av det.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i menyen å deaktiver DynamicEQ (velg MultEQ istedenfor, da bruker du kun romkorreksjon og ikke heving av bassen). At DynamicEQ er aktivert (det blir den automatisk når du kjører RK) er grunnen til at du nå har referansenivå på bassen uansett lydnivå.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gå inn i menyen å deaktiver DynamicEQ (velg MultEQ istedenfor, da bruker du kun romkorreksjon og ikke heving av bassen). At DynamicEQ er aktivert (det blir den automatisk når du kjører RK) er grunnen til at du nå har referansenivå på bassen uansett lydnivå.
    Med referansenivå mener du da at bassfrekvensene spiller like høyt som alle de øvre frekvensene?

Hvis ja, er det ikke det man prøver å oppnå?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du plass til en stor box ved siden av front høytaler hadde jo dette blitt en greit løsning! Merk: den er veldig veldig stor! (ultra altså..)

hvis ikke kunne feks en sylinder bak front høytaler eller i et hjørne bak sofa virke rimelig greit ?

tenk litt på design og størrelse, og kjøp det du liker best! jeg prøvde å "måle" opp høyde, bredde og dybde på box ultra, og den ble veildig så stor, såpass stor at jeg ikke hadde plass til den i frontrekka mi, og at den ville stikke for langt ut i rommet i bak hjørne.. rommet mitt er ikke det aller største nemlig..

dette var vel det som fikk meg til å bestemme meg.. synes begge er tøffe på hver sin måte, selv om sylinder er litt mer spesielt kanskje ? (på godt, eller vondt, spørs litt på hvem man spør...)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tingen er at jeg får ikke plass fremme ved Front HT unasett... Suben må stå litt fremme til høyre eller helt bak i et hjørne lett forklart...
    HVa med 2 stk xtz12" er det noe som kan matche gleden en kan få ut av en svs ultra 13"
    PS!!! ikke xtz12w heller er små nok til å passe som en løsning fremme,bare så det er sagt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser film skal da multieq være på? da vil rK være aktivert,mens vist jeg har på thx cinema vil Rk være deaktivert?
    Fårstår meg ikke helt på dette jeg
    Trodde at RK calkulerte for alle mulige lydkarakteristiker som rock pop cinema osv..... automatisk.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 subber (godt kalibrert) er ofte bedre enn en, grunnen av jevnere bass i rommet! dog vanskeligere å få de skikkelig kalibrert ilag, jeg er vel noe partisk, ettersom jeg selv valgte å kjøpe en ultra, og etter min mening noe av det beste kjøpet jeg har i mitt rom!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Med referansenivå mener du da at bassfrekvensene spiller like høyt som alle de øvre frekvensene?

Hvis ja, er det ikke det man prøver å oppnå?
    Sorry, dårlig formulert av meg kanskje. Men ja, referansenivå på bassen. Kort fortalt heves bl.a. bassnivået i forhold til resten av frekvensområdet på volum lavere enn referansenivå (slik forsterkeren har målt systemet ditt). Har du testet DynamicEQ hadde du med en gang forstått hva jeg snakker om her, men det antar jeg at du ikke har. Når RK kjøres gjøres det målinger i forhold til et referansevolum, som vanligvis er 0 på receiveren din. Normalt når du senker volumet senker du bassnivået tilsvarende. Dette skjer ikke når DynamicEQ er aktivert, hvor bla. bassnivået vedvarer. I forhold til hvordan DynamicEQ skal fungere i teorien kan det være fornuftig, men i praksis er det ikke alltid like heldig. DynamicEQ på minde kompaktsystemer kan fungere bra, og sikkert også i "normale" surround-oppsett, men egen erfaring er at det ikke låter bra i det hele tatt. Alt for mye bass.

Hvis du vil vite mer om dette, se her: Audyssey Dynamic EQ

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riprx7
    Når jeg ser film skal da multieq være på? da vil rK være aktivert,mens vist jeg har på thx cinema vil Rk være deaktivert?
    Fårstår meg ikke helt på dette jeg
    Trodde at RK calkulerte for alle mulige lydkarakteristiker som rock pop cinema osv..... automatisk.
    Hvis du leser det jeg har skrevet ser du at det er forskjell på MultEQ og DynamicEQ. Og ja, MultEQ er romkorreksjonen du snakker om. DynamicEQ er ikke det samme, selv om den driver med nivåjusteringer på forskjellige deler av frekvensområdet i forhold til hvilket volum du spiller på..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som har onkyo 876 sammen med klipsch eller jaffal en onkyo forsterker..
    KAn dere fortelle meg om det lar seg gjøre og biampe høytalerene mine med bra hell.
    Slik jeg har lest meg frem til skal laskene på terminalene tas vekk og nederste tilkoblinger være tilkoblet FHT utgang og de to andre terminalene skal tilkobles surround side eller back utgangene?
    Stemmer dette,blir det bedre lyt og effekt ut av dette?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er i tilfelle surround back kanaler som skal benyttes til biamp (dette står i manulen) skinne bak på høytaler terminaler må vekk ja!

husk å sette innstilling på onkyo til biamp - via speaker setting e i meny (setup)

blir mer effekt til høytaleren enn uten bi-amp, så du vil merke litt ekstra kurtt, det gjorde hvertfall jeg =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OKok... jeg har bi-amped HT nå...
    Synst det spilte bedre og mer futt i bass,mens synst enda det ikke spiller noe høyt/dvs... sitter 1,5 meter fra HT og enda går det ann å snakke høyt med dama mi... ;men kan hede det er pga det store sommet mitt som både har gang trapp kjøkken osv... hehe ... Men merker jo at de spiller klart og tydligt uten noe forvrengning osv... Så det er jo kjempe bra.
    MEn max effekt for meg forblir 0.00 db... har prøvd fort å øke det enda litt mer,men det er ingen økning i volum,hvertfall ikke drastisk slik det er mellom -10db og opp mot 0 db.MEn hører heller ingen ulyder så jeg vet ikke.

Nå gleder jeg meg til sub når jeg har råd til dette.. da blir det nok litt mer fyldig og utfyllende volum i rommet.

Hvilke effektforsterker er det å anbefalle? blir vel kun 2 kanler da,, for å gi mer krutt til Frontene...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •