korleis høres egentlig en sprengt ht ut??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

korleis høres egentlig en sprengt ht ut??

hadde fest hjemme i går, og etter hvert utover kvelden ble det mer og mer skurre/knitre lyder i bak ht'ene mine ( concept 6 ). Det er en skurre/knitre lyd, det høres nesten utsom om det er dårlig kontakt på en ledning, det den ligger og "godser" eller noe sånt, men det går vel egentlig ikkje an.... siden eg aldrig har hørt en sprengt ht før så er eg litt nyskjerrig.... denne lyden "kommer" nå også på lavere volum..... i går begynte den kun på høye volum, men kom etter hvert på lavere volum..... det ble riktig nok spillt veldig høyt over lengre tid.... men front ht'ene mine ga ingen tegn til stress eller noe fra seg,( focal 826v ), og de er jo litt samme ht, med tanke på elementer osv......

får se positivt på det, nå har eg unskyldning til å kjøpe focal 836v, og flytte 826v bak :-D :-D

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skraping og lydforvrenging, lavere volum er ting som tyder på sprengt. Dersom du prøver å trykke inn membranen, noe du bør være ekstremt forsiktig med da du kan ødelegge den hvis den ikke er sprengt, vil du kunne merke at det virker som den "skraper" borti. Da er det sannsynlig at spolen har fått seg en smell og tar borti magneten.
    Noen tips ihvertfall...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om høyttaleren din er sprengt ja. Kommer selvfølgelig ann på hva som er sprengt, er det bassen f.eks. høres det ut som om en batteridrevet drill med for mye motstand hver gang bassen slår. En sprengt diskant høres heller ikke nevneverdig bra ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •