Bare så det er sagt, jeg er ingen audiofil Men jeg setter absolutt pris på bra lyd

Har idag en NAD T743 som driver et par gamle Dali 104 i front, samt en tilsvarende Dali senterhøyttaler, og for øyeblikket ingen bakhøyttalere. Har et par Tannoy Fusion 3 (litt drøyt for bakhøyttalere synes jeg), men synes faktisk det virker som det er mer trøkk i Dali 104. I tillegg har jeg en hjemmelaget sub som fungerer ganske bra. Oppsettet brukes både til film, spill, og musikk.

Har lest en del bra om Patos Basic serien nå, og siden jeg har mulighet til å skaffe disse billig, så vurderer jeg altså å bytte.

Har i den anledning et par spørsmål:

1. Hvordan vil 4 stk Patos 110 MK2 sammen med Patos 201C MK2, og en sub fungere? Noen som har testet/hørt et slikt oppsett? Evt tilsvarende, men MK1?

2. Alternativt blir det å kjøre Patos 310 i front. Noen formeninger om hvorvidt MK1 eller MK2 er best? Hvordan er karakteristikken på de to i forhold til hverandre?

3. Hvordan låter Patos 310 MK1/MK2 i forhold til Dali 104 og Tannoy Fusion 3?

4. Noen som har noen erfaringer med Tannoy Fusion 3? Arvet disse av pappa for noen år siden da han bytta til mindre høyttalere, så har egentlig aldri testet de noe særlig.