høytallere for rask metall - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Cv er kjekt det, så veldig lavt i frekvensskalaen.
    Nei! de går ikke så lavt som du skal ha det til!

Les hva jeg skriver en gang til.

Newcomer Schrodter sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fomlen
    heisann

lurte på om noen her kan anbefalle meg høytallere som klarer rask metall og tung metall...
    og som det er bra trøkk i

det skal være i ett surround anlegg men hører ikke så høyt når jeg ser film pga sheriffen:lol: men når jeg er alene spilles det litt høyere
    Anbefaler deg å se om du ikke kan finne noen brukte ht i B&W sin 800serie.
    Disse fungerer helt konge på all slags metal.
    Feks 804 kan du jo finne til meget hyggelige priser.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schrodter
    Anbefaler deg å se om du ikke kan finne noen brukte ht i B&W sin 800serie.
    Disse fungerer helt konge på all slags metal.
    Feks 804 kan du jo finne til meget hyggelige priser.
    Må si jeg er meget enig med Schrodter her.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine ører er den viktigste faktoren, når at det er metal som står på programmet, at toppen ikke er for skarp. I samme øyeblikk som dette skrives lytter jeg til Dave Lombardos lekne trommespill på Jesus Saves fra Slayers klassiker Reign In Blood. Det er et album hvis topp ikke er særlig raffinert, og på feil høytaler blir det øreskjærende.

Jeg har ikke tall på hvor mange høytalere som har gått på hode og ræv ut døra mi fordi toppen ble for slitsom, men den løsningen som jeg har nå er de høytalerene som jeg har eid lengst av alle de jeg har hatt, og det må jo være et godt tegn.

Det som jeg kjører med er SVS SCS-01 og to SVS SB12-Plus delt inn ved 100hz til å ta bunnen. Det schwinger riktig godt, og jeg blir aldri trett i ørene.

Jeg skal ikke komme å påstå at det er den eneste løsningen som kan spille metal, men det er helt klart en av de billigste. Se også på DLS R55. De har også en riktig fin topp, og alt det andre henger også godt sammen, bortsett fra bunnen som gjør at du behøver en sub eller to, men sub skal du uansett ha om du også skal bruke anlegget til film

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme stilling som trådstarter å er også på utkikk etter høyttalere til rock og metal(samt hjemmekino),men jeg har et større budsjett.30000 for et frontsett og opp til rundt 10000 for senter er min ramme.
    Ser mange anbefaler Klipch å jeg har blitt veldig nyskjerrig på disse.Kan noen guruer her inne komme med klipsch høyttalere innenfor mitt budsjett?
    Skal også investere i ny elekronikk og budsjettet der er 50000 for forsterker,forsterkersett.Hjelper vel ikke med rock høytalere om ikke de får rett elekronikk?
    Hadde egentlig bestemt meg for pioneer s-3ex,men med min musikksmak er kansje klipsch veien å gå?

Av musikken jeg hører på er Rush,Queensryche,Satyricon,Volbeat,ja,stort sett alt fra klassisk metal til blackmetal.

Men jeg hører også på en del roligere musikk som Midnigt Choir,Marillion,Pink Floyd.Hvordan vil Klipch formidle denne musikken?

Stua det skal være i blir rundt 40-45 kvm.

Tenker jo ta runden å høre,men greit å få råd,veiledning fra kunnskapsrike forumsmedlemmer

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Jeg er i samme stilling som trådstarter å er også på utkikk etter høyttalere til rock og metal(samt hjemmekino),men jeg har et større budsjett.30000 for et frontsett og opp til rundt 10000 for senter er min ramme.
    Ser mange anbefaler Klipch å jeg har blitt veldig nyskjerrig på disse.Kan noen guruer her inne komme med klipsch høyttalere innenfor mitt budsjett?
    Skal også investere i ny elekronikk og budsjettet der er 50000 for forsterker,forsterkersett.Hjelper vel ikke med rock høytalere om ikke de får rett elekronikk?
    Hadde egentlig bestemt meg for pioneer s-3ex,men med min musikksmak er kansje klipsch veien å gå?

Av musikken jeg hører på er Rush,Queensryche,Satyricon,Volbeat,ja,stort sett alt fra klassisk metal til blackmetal.

Men jeg hører også på en del roligere musikk som Midnigt Choir,Marillion,Pink Floyd.Hvordan vil Klipch formidle denne musikken?

Stua det skal være i blir rundt 40-45 kvm.

Tenker jo ta runden å høre,men greit å få råd,veiledning fra kunnskapsrike forumsmedlemmer
    Kan du lage en ny tråd? blir dumt for trådstarter om du får all oppmerksomheten iog med du har et dobbelt så stort budsjett....

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Nei! de går ikke så lavt som du skal ha det til!

Les hva jeg skriver en gang til.
    Trøkk regner jeg som rundt 50hz.
    Slik at det trøkker i kroppen.
    Men husk å forklare hvorfor han bør styre unna CV.
    Og hva har du hørt fra cv?

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Kan du lage en ny tråd? blir dumt for trådstarter om du får all oppmerksomheten iog med du har et dobbelt så stort budsjett....

Ja,selvfølgelig kan jeg gjøre det!Tenkte ikke over det,beklager ovenfor trådstarter,var ikke meningen å kuppe tråden!!

Frank

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •