Yamaha rxv393

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Yamaha rxv393

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha rxv393

RAskt lite spm.
    Kjøre rs52 og rf82 på hovedkanalene på en yamaha rxv393 surroundresiver.
    Vet det er en litt liten forsterker kansje,men får ikke min før neste uke å prøver å få noen timer på de,
    Skal det fint ann å guffe opp mot 50% av volumet på forsterkeren sålenge jeg ikke høre at det er stygt?
    Er litt redd for elementene og jeg har nada peiling... Vet nesten ikke om jeg har kobla rett enganag"hehe" men spiller gjør det nå hvertfall

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på det du skriver.. RF 82 og RS 52 på hovedkanalane. Meinar med det? Brukar du 82 som front og 52 til surround eller? Det er det vanlege.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er planen er jo seff og ha rs52 som bakhøytaler,men siden jeg ikke har fått min forsterker enda og dermed kjøre en yamaha 393 så er saken litt annen.
    Bak på 939 resiveren er det små tilkoblinger for surround/bakhøytalere,men dah jeg satt rs52 på denne kanalen funka de ikke. så jeg satt bakhytalarene på 2 av de 4 hovedskrupluggene som er på forsterkeren.
    Regner med disse skrufestene er for fronthøytalere og for en evt brokobling fra 4 til 2 kanaler for mer guffe.
    Derfor har jeg plugga bakhøytalerene på 2 av de fire skrupluggene og de 2 andre går til hver sin front/rf82.

Håper dere forstår nå?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå mistenker jeg at noe er steingalt her. Les i manualen, koble de små som bakhøyttalere og sett receiveren til å spille i 5ch stereo. Da spiller alle. Du må ikke koble noe hvis du ikke vet om det er riktig. Det er å gamble med pengene dine.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk RF 82 kun på eit sett med front tilkoblingar. Vent med å koble til RS 52. No kan du spele. Lytt deg fram. Vrenger det så skrur du ned nokon hakk. Pass på og at ikkje yamahaen ikkje blir for varm og. Godt med fri luft er bra.

Lykke til og ha ein fin lørdag. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEhe ..

jeg er elektriker så jeg vet forskjell på + og - samt og ikke kortslutte.
    MEn ellers takk for tipset.

Vet det er lit noob av meg som ikke klare og fortelle dere helt rett sikkert.
    Men det du sier cavalera: så er du inne på noe...
    LA meg prøve og forklare:
    forsterkeren har hoved speaker utganger som er delt i A -left and right speaker samt B-left and right speaker.
    Dette vil i mine øyne bety at det er 4 kanaler( + og - til venstre front,+ og - til høyre front i felt A.
    Og akuratt det samme i felt B(dvs: 8 tilkoblinger/8 ledninger 4 kanaler hver med + og -.
    HVorfor det er slik at det er 4 hovedkanaler vet jeg ikke,kan ikke komme på noe annet enn at det er for at en skal kunne gå ann og laske 2 kanler i sammen og kjøre 2 kanler på hver høytaler for å få høyere utgangseffekt.

og tilbake til det electra skriver så er det meningen at jeg skal ha rs52 som surround høytalere,men siden surround utgangen ikke funker har jeg satt de på 2 av kanalen jeg kalte for A felt left an right.
    Kun slik at jeg kan få spilt inn bakhøytalerene like mye som frontene mine.

Jeg har koblet slik:

Rf82 left koblet til + og - på a felt venstre side.En kanal 8 ohm
    rf82 right koblet til + og - på felt A høyre.en kanal 8 ohm
    Rs52 left koblet til + og - på b felt venstre .en kanal 8 ohm
    rs52 right koblet til + og- på b felt høyre side.en kanal 8 ohm.

Dette er forde surround utgang ikke funker på forsterkeren,jeg får det hvertfall ikke til å spille i stereo 5 ch(4 ch i mit tilfelle) siden jeg ikke har center nå.

Mener du cavalera og electra at jeg bør parralel koble høytalerne slik at jeg får 4 ohm og kjøre på en kanal/utgang,eller laske 2 kanaler ++ og -- og kjøre 2 kanler isammen på paralell koblede fornter. og de to andre kanalene hver for seg på rs52ane?

JEg klare hvertfall ikke å høre at det er feil i spillinga med tanke på for høy volum.HAr uansett ikke spilt høyt i det heletatt for jeg er redd for å ødlegge.
    Han jeg låner forsterkeren av imens har hvertfall ikke noe manual jeg gjerne skulle hatt,og har helle ingen andre venner som kan hjelpe meg enn dere her på dette FANTASTISKE forumet

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse A og B utgangene funker vel som en slags switchbar paralellkobling eller noe sånt? Dvs. at du helst skal bruke en av gangen. Er beregnet på 2 separate høyttalersystemer. Men at du kjører begge samtidig kan vel ikke gjøre noe så lenge du ikke presser forsterkeren. La det surre og gå. HT er jo 8 ohm også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAh dette høres fint ut.
    tusen takk for hjelpen..

Når jeg får onkyo 876 på mandagen "forhåpenligvis" kjeme jeg nok med enda flere teite spm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •