RF 83 eller RF 7 med Nad 272 og Nad 372

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RF 83 eller RF 7 med Nad 272 og Nad 372

Hvordan blir dette??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig! NAD har "aldri" passet med Klipsch! Samt NAD 372/272 har masse effekt (watt) og litt lite strømreserve, akkurat det motsatte av hva du burde ha til Klipsch. Samt en litt varm klang i toppen.

Parasound passer MYE bedre, men er ikke den beste komboen det heller. Rørforsterkeri derimot, det er gromt Men så koster de også skjorte om du skal ha noe som er "kraftig" nok der og. Klipsch trenger lite watt, men mye strøm! Mulig Xindax sine monoblokker kan duge bra der. for 15000kr får du 2x200watt, som skal låte veldig "varmt" og behagelig.. på minussiden drar disse monstrene noe villt med strøm bare på tomgang også (= dyr strømregning).

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dårlig! NAD har "aldri" passet med Klipsch!

Parasound passer MYE bedre, men er ikke den beste komboen det heller.
    Påstand nummer 1: Ikke helt enig der... Jeg har hatt Nad og Klipsch, og det funket forsåvidt greit, det finnes verre forsterkere til klipsch. Som f.eks HK!

Har du noen gang hørt klipsch og Nad skorob?

Påstand nummer 2: Skal ikke påstå noe her siden jeg ikke har hørt Para på klipsch, men hvis det ikke er så bra combo så lurer jeg på hvorfor 80% av de på dette forumet som eier klipsch bruker Para?

Jeg skjønner jo at rør er den optimale veien å gå men jeg vil heller formulere det slik at Para må være de perfekte transistorforsterkerne til klipsch? 8)

Det er greit å skille mellom rør og transistor da det er to helt forskjellige verdener...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger ikke koste skjorta om du skal ha rør på klipsch.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke enig i det Vincent Vega skriver her. Syns H/K passer _MYE_ bedre sammen med Klipsch enn det NAD gjør.

Men om trådstarter da SKAL ha NAD, og valget er mellom RF7 og 83 - så ville jeg gått for RF83 da den ikke er fullt så skrikende i toppen som RF7 blir med NAD.

Men om mulig ville jeg hatt en annen effektforsterker til både RF7 og RF83.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Er ikke enig i det Vincent Vega skriver her. Syns H/K passer _MYE_ bedre sammen med Klipsch enn det NAD gjør.
    Ja det er godt at ikke alle har samme smak da! 8)

Jeg for min del synes HK på klipsch blir for soft og lyden føles litt innestengt over hele fjøla hvis man sammenligner med Nad. Med HK var det nesten som å hive et teppe over RF-63'ene... Har prøvd HK 3480 vs Nad c372+272.

Bassen på HK ble alt for soft/treg mens på Nad spillte de sinnsykt kjapt og kontrollert. Greit nok at toppen ble noe ivrig på Nad men det var ingen tegn til forvrengning så jeg syntes bare at det hørtes kult ut! :-D

Hk ble rett og slett for kjedelig IMO...

Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Men om mulig ville jeg hatt en annen effektforsterker til både RF7 og RF83.
    Akkurat der er jeg helt enig, det finnes mye bedre alternativ enn HK og Nad til klipsch... Selv skal jeg prøve Parasound

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Påstand nummer 1: Ikke helt enig der... Jeg har hatt Nad og Klipsch, og det funket forsåvidt greit, det finnes verre forsterkere til klipsch. Som f.eks HK!

Har du noen gang hørt klipsch og Nad skorob?

Påstand nummer 2: Skal ikke påstå noe her siden jeg ikke har hørt Para på klipsch, men hvis det ikke er så bra combo så lurer jeg på hvorfor 80% av de på dette forumet som eier klipsch bruker Para?

Jeg skjønner jo at rør er den optimale veien å gå men jeg vil heller formulere det slik at Para må være de perfekte transistorforsterkerne til klipsch? 8)

Det er greit å skille mellom rør og transistor da det er to helt forskjellige verdener...
    Kan du lese hva jeg skriver egentlig? Jeg skriver jo at Paraosund er MYE bedre, men ikke det beste ( i mine ører iallefall). Electrocompaniet, Abrahamsen o.l. syns JEG passer bedre etc, men da mister man litt av muskulaturen om man skal holde prisen nede.

Jepp, har hørt NAD på Klipsch . Står fortsatt for at det ikke er den beste komboen jeg har hørt.

Hva du skriver om rør vs transistor kan jeg ikke helt se hvor du vil henn med heller.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kan du lese hva jeg skriver egentlig? Jeg skriver jo at Paraosund er MYE bedre, men ikke det beste ( i mine ører iallefall). Electrocompaniet, Abrahamsen o.l. syns JEG passer bedre etc, men da mister man litt av muskulaturen om man skal holde prisen nede.

Jepp, har hørt NAD på Klipsch . Står fortsatt for at det ikke er den beste komboen jeg har hørt.

Hva du skriver om rør vs transistor kan jeg ikke helt se hvor du vil henn med heller.
    Skjønte jo d da, ville jo bare frem til hva du mente som var bedre enn Para :roll:

Ok, greit nok at du ikke liker Nad på Klipsch og det er din mening og det respekterer jeg. Jeg likte derimot Nad på Klipsch, men optimalt var det heller ikke på samme måte som du mener om Klipsch og Para...

Rør og transistor er for meg ihvertfall to helt forskjellige verdener, hva som er best for den enkelte kommer alt an på på hvilke høyttalere man har, musikk-smak, og lydpreferanser. Rør krever jo også en hel haug med kunnskap, dvs man bør vite hva man holder på med! Mens transistorforsterkere derimot er som regel "plug and play" 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •