10 000 kr, +-2K, hva får jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

10 000 kr, +-2K, hva får jeg?

Hei!

Jeg har veldig lyst på et anlegg som kan spille musikk og være rå til film.
    Problemet er at jeg også har veldig dårlig peiling på høytalere og forsterkere, men TV har jeg greie på!

Har kjøpt meg:
    Pioneer LX5090
    PS3
    Onkyo TX-SR606

Nå gjenstår bare høytalere, rommet er 29 kvm, Stue/Kjøkken hvor stuen er ca. 18kvm.

Tenkte først Dynavoice, men alle sier de er BRA til prisen, og ikke bare bra
    Nå har jeg sett på XTZ W93 5.2, Klipsch F-1, JBL ES80 og litt...dantax, sorry, hehe.

Kan dere gi meg anbefalinger? Jeg greier ikke å bestemme meg, og vet svært lite om disse høytalerene eller andre i den prisklassen.

Takk for alle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på JBL ES80 på messe her om dagen, det hørtes bra ut når de kjørte Die Hard 4, men synes stemmene hørtes litt 'muffled' ut.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring HiFiklubben i Kr.sand og spør om de har flere Dali Suite 2.8 på tilbud til 5998,-

Så kan du bygge ut videre - nå eller senere.

Hi-Fi Klubben Kristiansand
    Markens gate 42
    4612 Kristiansand

Tlf: 38024120
    Fax:
    E-post: kristiansand@hifiklubben.no

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på Dali Suite 2.8 jeg også der.Den er en ekstremt artig høyttaler.Virkelig god på romfølelse og det og gi musikk energi og driv.Lydeffekter blir også godt plassert der de kommer fra alle kanter og med en evne til å presentere et digert lydbilde.En annen ting verdt og nevne som ikke alle tenker over er hvor godt en høyttaler låter der du skal ha den.Ikke alle kan ha høyttalere stående o.7-1 meter ut i rommet.Der er suite 2.8 meget akseptabel mht plassering og spiller veldig godt med bare 20 cm til bakvegg til og med.Ja jeg må si jeg nesten angrer på at jeg solgte mine så fort og gikk over til Patos Basic 410 MK1 som er god på det suite 2.8 ikke er så god på.Men disse fant jeg ut spilte best ca 80cm fra bakvegg og det tillater ikke stua mi.Så jeg er nok en gang på Høyttalerjakt

Suite 2.8 er ikke superdetaljert og har heller ikke så stram bass som mange kan forlange,men om du ser forbi disse kompromissene så får du en høyttaler med utrolig høy spilleglede,veldig god sammenheng,god punch og energi der du kan sitte å høre på musikk eller se film i timesvis uten at ørene sier stopp.

Dali Ikon 6 er også verdt å ta med i betrakning og en har mye av samme kvalitetene + litt ekstra å tilby i øvre mellomtone-toppen av frekvensområdet.Den er faktisk vesentlig mer detaljert både i øvre mellomtone og i diskanten.Men da bør du ha en forsterker som ikke er pågående i toppen.Da blir det rett og slett for mye av det gode.Og den avslører også mye lettere svakheter forsterkeren har i øvre frekvensområder da den er så god akkurat der.Den er også litt strammere i bassen men låter på en annen side litt lysere også enn suite 2.8.

Med Suite 2.8 er det neste umulig at det blir helt feil med matchingen.Godta et par kompromisser og du har en høyttaler du kan leve lenge med

Lykke til!

PS!Uansett hva du velger om du finner noe som høres bra ut i butikken,så få dem prøvd i det aktuelle rommet da det teller utrolig mye at de spiller på sitt beste der du skal ha dem stående.Ellers kan det virkelig gå på beskostning av oppløstet,Lydbilde og flere andre kvaliteter høyttalerne ikke får vist fordi de ikke står optimalt plassert.(Dali Ikon6 og Suite 2.8 er begge litt lettere å få til på det området.)

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kan gå feil men JBL ES80. Men man kan alltid få noe som er bedre, og det er alltid noen som vil anbefale deg noe annet.

Dali Ikon 5 pakken hos hifi-klubben er også innen for din pris ramme.

Er det slik at du er villig til og kjøpe deg litt og litt av høyttalerene og sattser på front først og bygger ut resten etter vært blir saken en annen.

Jeg vil andbefale deg og reise og høre på litt forskjellige pakker for og se hvilke som har den lydsignaturen du liker.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å kjøpe et helt system i one-go, dessuten glemte jeg å nevne at jeg helst vil ha det i glossy svart, i og med at alt det andre jeg har er nettopp det.

Det frister med Dali suite, men vil helst ha 5.1 system...snakket med en hifi kar idag, han mente at jeg burde heller kjøpe 2.1 eller 2.0 system, er dette riktig?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Pro Blue Diamond-pakken til 13k er et alternativ. Rett finish og de spiller bra

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Audio Pro Blue Diamond-pakken til 13k er et alternativ. Rett finish og de spiller bra
    Mener jeg har sett den billigere også, men husker ikke hvor...

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de fleste som har Audio Pro har den pakken "Audio Pro Blue Diamond-pakken" til 13k. mens den litt mindre pakken, "Audio Pro Image 5.1 pakke" selges til 10k

Her har du en spenende pakke, og den fås i sort høyglans også, men desverre så vipper de opp i nesten 15k da
    Tangent Clarity 5.1

Hvorfor ikke kjøre komplett SVS høytalere og subb.

Pakker.

5.0 SCS-01(M) Standard pakken, 6200,-, pluss subb.
    f.eks en SVS PB10-NSD til 5k. eller SVS PCi 25-31 til 5500,-
    totalt med frakt rett over 12k...

pakke 2
    5.0 SCS-01(M) Deluxe pakke, til 7200,- plus subb
    f.eks en SVS PB10-NSD til 5k. eller SVS PCi 25-31 til 5500,-

Desse pakkene gir deg nokk bra trøkk ja.. men de er desverre kun i sort, ikke høyglans sort, da må du opp i prisen og velge dyrere serien, men den koster

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder en knapp på XTZ 93 WMT, koster 11K NOK fra sverige, svart glossy pent og lite.Har fått bra omtale overalt også!

Hva sier dere? Noen som ikke synes de er verdt 11 000 og heller har noe annet som virkelig burde bli kjøpt istedenfor?

En ting jeg lurer på med W93 pakka er: Blir ikke 2 Subs overkill? Og hvordan burde jeg koble disse med Onkyo TX-SR606 når det er 2 subs, hvis det er det jeg går for.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 subber er ikke overkill! Ikke på avforum 8)

Siden to subber på en 606 uansett spiller fra samme kanal, så er det bare å sette en Y-splitter på utgangen på 606.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    2 subber er ikke overkill! Ikke på avforum 8)

Siden to subber på en 606 uansett spiller fra samme kanal, så er det bare å sette en Y-splitter på utgangen på 606.

DrE
    Så du sier jeg bør kjøre på?

Vet ikke hva naboene sier, soverommet til neste leilighet er kobla til stuen min. Heldigvis har ingen kjøpt den leiligheten, og i disse nedgangdstider håper jeg det varer en stund :P

Newcomer Seppola sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Jeg har også sett på høyttalere i den prisklassen.
    Jeg endte med B&W DM683 Du burde vurdere disse.
    Hifiklubben.no selger de for 10.000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •