Statisk ulyd i høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Statisk ulyd i høyttalere

Når forsterkeren (og forforsterkeren) er på kan det høres en slags knitring i diskanten på ene høyttaleren AV OG TIL. Det varer i et sekund eller to så forsvinner det. Kommer og går.
    Det er svakt og høres kun foran høyttaleren og når det ikke spilles lyd fra den for øvrig.

Utstyret det er snakk om er B&W 604s3, NAD M15 og M25.

Bruker noen gamle 7 lederkabler med flytende jord til topp og en enkel "gull" kabel til bass på høyttalerene.

HJEP MEG VÆR SÅ SNILL!!!

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortimot sikker på at det er en av NAD boksene dine som trenger service, hvis
    ulyden ikke er der når bare effektrinnet er på, så er det sannsynligvis forforsterkeren.
    Hvis ulyden er der når bare effektrinnet er på, så er det sannsynligvis effekttrinnet det er noe galt med.
    Kablene dine er i orden, og ingen løse koblinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 604 s3 og en Nad C372 og hadde det samme problemet, ulydene kom stort sett på basstunge sanger hvor bass elementene krevde mye kraft.

Jeg er ikke sikker på hva problemet var, men det forsvant etter at jeg hadde tatt av skivene bak hvor du kobler til kablene og satt dem på igjen.

Siden har jeg ikke hatt et eneste problem med anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha mannet meg opp til å begynne å rote i rotet bak anlegget har jeg omsider funnet ut at feilen sansynligvis ligger i en av de 7 kanalene i effektforsterkeren.

Jeg skal levere den til HK til uka regner jeg med. Så kan jeg evt. gi tilbakemelding her om hva som var galt dersom det er noen der ute som lurer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •