Hva har mest majestetisk lyd av Cerwin CLS 15 og Klipsch RF 82?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva har mest majestetisk lyd av Cerwin CLS 15 og Klipsch RF 82?

Er så usikker.
    Hva er forskjellen på de to??

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på hva du mener med majestetisk lyd da?

Jeg har hørt CV! cls-15 og de spillte med mye (og sinnsykt treg) bass, mellomtone som trøkker i brystkassa og fæl skjærende diskant... (IMO)

Klipsch RF-82 er vel den høyttaleren av de to du nevner som vil gi deg mest frysninger og majestetisk lyd! Gi den rett forsterker og du har budsjett-nirvana!

RF-82 kan spille veldig høyt og rent, men om den spiller like høyt som cls-15 er jeg ikke sikker på. RF-82 vil ihvertfall ha kjappere og mer nøytral bass, og mye mye mye bedre lyd i toppen enn cls-15! :-D

Men jeg anbefaler deg å høre begge to først hvis du har mulighet, og poste dine egne inntrykk etterpå...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch uten tvil!!
    Har hørt begge og klipsch er lysår bedre enn cv...
    Selvsagt ikke samme trykket som cv men alt annet er mye bedre.Eneste du må huske er at klipsch trenger vannvittig lang innspillingstid, så før de er innspilte kan de være ganske skarpe i toppen.
    Yamaha er ett bra forsterker valg til klipsch hvertfall.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt CV CLS-15 ennå, men har hørt liknende modeller som LS-15, E-715, VS-15, AT-100, AL-1000 osv (med singel 15")
    Alle modellene spiller mye høyere og med mere basstrykk enn Klipsch RF-82, men som skrevet over her så ligger Klipsch lysår forran CV når det kommer til lydkvalitet, og samtidig får du rimelig rå bass fra de også om man har forsterkeri til det.

En venn av meg bruker en harman/kardon AVR-745 med Klipsch RF-82 og det er en kjempekombo
    Vurderer litt selv å kjøpe noen store Klipsch høyttalere å kaste ut CV'en:P

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde selv CLSC215 for en tid tilbake, og gikk over til klipsch rf83, begge er vel noe over nevnte, men det som bekymret meg mest ved byttet var at de lille klipsch elementene kunne følge trykket jeg hadde fra cv..

Overraskelsen var stor når jeg fyrte opp rf83 første gang, de trykket som bare juling, med mye mer "punch" i bassen, i tillegg mye strammere og mer nøyaktig bass, om jeg kan kalle det det...

når man i tillegg legger til en annen verden i lydkvalitet, detaljer i lydbildet, vil hvertfall ikke jeg tilbake til cv hvertfall...

Cv er gode høytalere til sitt formål, de spiller høyt, med mye bass for en billig penge; det trenger likevel ikke å bety at det er god bass..

jeg var likevel ganske fornøyd med cv, det vil si helt til jeg skjønte hva jeg gikk glipp av..

hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt RF82, og en evt en skikkelig sub, og du kommer nok ikke til å andre valget mellom de 2 kandidatene du nevner.. :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •