Hvilken Høyttaler 5000-20000,- du har opplevd med beste Lydbilde/perspektiv - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal chorus 700/800 serie

Dette er høyttalere som leverer varene, har ett enormt lydbilde i forhold til pris. jeg har selv chorus 726 v som koster rundt 12000,- veiledende. disse er av de rimeligere høyttalerne jeg har hatt i hus..

de er raske og har mye snert. kombiner de med Rotel og du har en flott kombinasjon. De er lettdrevne men det betyr ikke at de ikke er glad i mye mat. de dukker aldri under 3,5 ohm i delefilteret så det er ikke en høyttaler som spiser forsterkere heller.

går relativt dypt til prisen, målte 80 db ved 35 hz i stua mi i stereo.dette med 2x100 watt fra rotel rxv 1056.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    har 2 jeg vipper mellom:

Dynaudio Focus 140

eller

JBL LS 40

begge har et helt enormt lydbilde til prisen. Rett å slett:P må bare oppleves!

mvh
    stian
    De er dog ganske forskjellige - kommer vel an på hva man er på jakt etter. LS40 er mye mer "voldsom" - mere "live"-høyttaler om du vil - skulle ikke forundre meg om den er en glimrende film-høyttaler! Ikke like god på plassering av instrumenter/artister som Focus 140 - men voldsomt engasjerende! Hvis du ser i "Den store Dynaudio-tråden" står mine og Pahf sine lytteintrykk av begge høyttalerne der. Jeg vet hvilken jeg heller mot... 8)

Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Veldig sant som Egon sier at de er rå på plassering av instrumenter og artister, men helst etter man har funnet rett plassering av høyttalerene.
    Focus 140 liker vel å stå litt "toe in", gjør de ikke? Jeg har forelsket meg i disse, i bøk finish:

Syns de er så utrolig flotte! Og ja, jeg vet at jeg sprenger prisrammen..

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje høyrt veldig mykje, men SA Ranger falt veldig i smak med meg iallfall då vi høyrte dei i Ålesund

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Focus 140 liker vel å stå litt "toe in", gjør de ikke? Jeg har forelsket meg i disse, i bøk finish:

Syns de er så utrolig flotte! Og ja, jeg vet at jeg sprenger prisrammen..
    Stemmer, men ikke helt rettvinklet mot sweetspot hvis du skjønner hva jeg sier

Contour er råfine! Liker veldig godt detaljen med magneter på dekslene :-D

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det utrolig mange gode alternativer.Går helt i surr her
    Det er i allefall en del av disse jeg kan få hørt i Trondheim.Nå har jeg jo også solgt forsterkeren min så da blir det lettere å matche enn tidligere.Takker for alle innlegg så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst til å nevne Piega TP3 (stativ), hørte disse hos duet audio og må si de var sykt bra! De låter utrolig stort samt at de hadde plasseringen av bandmedlemmene De koster rundt 15k.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Her var det utrolig mange gode alternativer.Går helt i surr her
    Det er i allefall en del av disse jeg kan få hørt i Trondheim.
    Dali Ikon 7 var vi faktisk å hørte på på hifiklubben i trondheim! enormt gode høyttalere... de hadde noen B&W der også rundt samme prisen som de mente var ett like godt alternativ! men syns de B&W de viste oss hadde en litt "stramm" lyd som gjorde at jeg likte daliene bedre... de virket litt varmere i lyden...

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Dali Ikon 7 var vi faktisk å hørte på på hifiklubben i trondheim! enormt gode høyttalere... de hadde noen B&W der også rundt samme prisen som de mente var ett like godt alternativ! men syns de B&W de viste oss hadde en litt "stramm" lyd som gjorde at jeg likte daliene bedre... de virket litt varmere i lyden...
    Sjekk ut Mentor 2 hvis du er på klubben - de er flotte!

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olden
    Audio Physic Spark 5 koster 18995,-
    -
    Feil! På tilbud til 12995.-

Beste HT til prisen mener nå jeg.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydbilde?
    Hmmm... Blir stående mellom 2 stk. her da... Henholdsvis Dynaudio F140 og Vienna Acoustics Bach Grand. Ville valgt F140 siden den er den beste allrounderen

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blue Diamond er nevnt, men under 20 000 vil jeg si Audio Pro Bravo FX-10 gir et enda mer fantastisk lydbilde.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgmuligheter innskrenket:(

Jeg liker jo at man får hele registeret i musikken og derfor tenkte jeg på å skaffe meg sub utenom hvis jeg skulle ha Stativhøyttalere,men har funnet ut at jeg ikke har/får plass...Det ville bli seende rart ut med en diger kloss under spisebordet og fremtrukkede stoler til en hver tid kun for å få plass+at min bedre halvdel sannsynlgvis hadde startet 3. verdenskrig om jeg hadde kommet med et slikt beist inn gjennom døra,og glad og fornøyd kunne melde at vi hadde fått et nytt møbel,heheI så fall må det bli noe Ala Dette
    .Det for å rett og slett få plass så de blir stånde på Ht sin plass.På en annen side er det jo sikkert også bedre med tanke på sammenheng at det er to subber i stedet for en.Men så mye bass trenger jeg ikke da jeg prioriterer musikk.Men tror det blir en Gulvstående på meg i så fall siden jeg liker litt ekstra i bunnen i hvertfall.Vet jeg kanksje må si fra meg et par veldig gode alternativer mht Lydbilde/perspektiv på stativhøyttalersiden men sånn må det bli:-?

Må si takk så langt for mange gode tips i allefall.Er flere jeg ikke har tenkt på tidligere her.Får bli Noen lytterunder framover.Både etter ny forsterker og Nye HT

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    12000 er vel kanskje rett under der man virkelig begynner å få mye for pengene kan jeg tenke meg.

Endrer den til 5000-20000 for jeg vet det er mange modeller fra 12000,- og opp til 20000,- som sikkert er verdt å nevne
    Man får fint lite tilbake for pengene på det man måtte bruke over 20k sett i forhold til lydkvalitet per krone i segmentet opp til 20k per par.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Man får fint lite tilbake for pengene på det man måtte bruke over 20k sett i forhold til lydkvalitet per krone i segmentet opp til 20k per par.
    Ja,jeg er også av den oppfatningen.Er utrolig hvor mye man får for HT opp til 20.000,men etter det vil jeg tro det er vanskeligere og rettferdigjøre et kjøp på grunnlag av betraktelig bedre lyd.En annen ting er at jeg synes det rett og slett er mer enn nok å bruke opp til 20K på HT

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Audio Physics. Glimrende på plassering av instrumenter i et stort lydbilde.

tuco

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ser du selger disse på Torget nå men du sier de må hentes(hadde ikke villet fått dem sendt heller da) men det har jeg ikke mulighet til nå for tiden.Synd

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Physic er veldig gode på disse områdene, men jeg vil også trekke frem Martin Logan Source som gjør dette helt ypperlig. Av stativer støtter jeg forslaget om Focus 140
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har tilhold i Trondheim,så ville jeg tatt turen innom Tonart og sjekket ut Sonus Faber hvis jeg var deg.
    SF har både en stativhøytaler og en golvstående rundt denne prisklassen.
    Vel verdt å sjekke ut.

mvh
    CookieMonzta

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterkersett kjøpt så Høyttalere får vente litt

Jeg slo litt på stortromma da jeg skulle oppgradere fra forrige forsterker("Old buddy,Old pal"Cayin 153B ),så det ser ut til at nye høyttalere må vente litt.(i hvertfall etter min lommebok )

Jeg kommer til å ta opp tråden igjen når jeg tiden er inne for det.Her er det mange gode tips som sikkert kan brukes når det finnes resurser å ta av igjen.Tror det blir lettere og matche denne gangen også

Takker uansett for mange gode svar og tips så langt!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking høytaler