Bakhøyttalere og center (Proson, Dynavoice?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakhøyttalere og center (Proson, Dynavoice?)

Trenger hjelp til valg av bakhøyttalere og center. Har idag to fronter jeg har bygget selv for mange år siden. Mener det sitter en 10 tommer i dem, så er bra med bass, men spiller bra. Skal drives av Yamaha/Onkyo/Pioneer/Denon receiver til opptil 7000. Bør bakhøyttalerne ha trøkk, eller er det diskant som er viktigst? Er helt fersk på dette. Må også henges på veggen, da plassen er liten. Sub vurderes også, men skal prøve ut dette oppsettet først.

Håper på å finne noe til rundt 2 lapper for hver av dem, altså 4 lapper totalt, men kan strekkes litt om det kreves, men maks 3 lapper. Kan man forvente skikkelig lyd til den prisen? Hvilke anbefales? Gjerne brukt. Kommer ikke til å kjøpe før om noen uker, men vil starte prosessen nå.

Har sjekket surround.no og finner jo masse interessant prismessig, men aner ingenting om Proson, Dynavioce o.l. De skryter av gode tester i Lyd og bilde, men finner ikke noe der. Vil ha det beste innen budsjettet mitt (og som faktisk er bra), ikke billigst mulig liksom. Sjekket Finn her om dagen, og fant endel Proson til salgs, synes vel det er litt urovekkende og om det har en sammenheng..

Søk-funksjonen ga få svar her.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kan du si hvilke elementer som står i høyttalerene dine?
    Det spørs hva du vil ha. du kan kjøpe liten center og sub og la centeren stå som large. Proson og Dynavoice har veldig bra lyd.
    Men vis du kan gi maks 4000kr. Hva med denne? <--- LINK

Så får du full surround. Sub kan du kjøpe etterhvert.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Har selv akkurat oppdatert senter fra Proson til JBL. Forskjellen var mindre enn ventet men alikevel stor.
    Kjøpte denne sentern og er meget imponert av den:
    Senter | Høyttalere | Soundgarden
    Dersom du har dårlig plass kan jeg rekomendere disse Proson satelitene:
    Proson Sat 5010 MKII Kevlar
    De bygger bare 12 cm ut fra vegg og har veggbrakket bak. Har klart godkjent lyd men kanskje du ønsker noen større.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar..

Vet ikke annet enn at det er Seas elementer. Foruten bassen er det en "mellomtone (gul av farge) med diskanten inni midten" (husker ikke hva det heter). Kjøpte det ferdig tegnet og alt fra Seas, så er bra greier tror jeg. Har bare hatt de plassert helt inntil veggen grunnet liten plass, så har nok ikke hørt det beste fra dem.

Dj-vega: Som sagt så trenger jeg ikke fronter, Antar de jeg har låter bedre enn de Dynavioce-frontene.

Peter123: Den center fra JBL så interessant ut. Vil ha den i svart, men det er jo bare å male..Hvis de Proson holder mål lydmessig, så er de interessante. Vil ikke ha større om jeg ikke må..

Kom gjerne med flere konkrete forslag som folket her kan gå gode for..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •