Ryans oppsett - Oppdateringer :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Newcomer rp1983 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hello, ser ut som du ikke har satt på spikes/føtterne til høytalerne. Dette er noe jeg vil anbefale, da du da unngår at bassen forplanter seg så mye i gulvet.
    Også vil jeg absolutt anbefale deg og ta av grillen/dekslet til høytalerne.
    Er ikke noe vits i høyttalere til 16 000 kr og dyre kabler, hvis lyden først må passere et lag med stoff før den når ørene dine. Du vil garantert høre forskjell.
    Det gjør jeg selv på mine logitech høyttalere til pc-en.
    Også vil jeg også anbefale deg og skru av bassplata som er montert over den aktre bassreflex porten. Du vil få en mye bedre pondus i bassen ved og gjøre dette.
    Denne høyttaleren er egentlig designet for hjemmekino, og blir derfor mest sansynlig plassert helt opp i mot bakveg og i hvert sitt hjørne. Derfor er denne platen der, for og dempe bass refeksjoner fra bakvegg.(Gjør høytelerne mer plasserings vennlig) Men også litt for slank i bassen etter min smak.
    Men i en kino så har du jo sub uansett. Men vil ikke anbefale sub til musikk.
    Polkene er så hurtig og kontant i bassen, at hvis du skal ha en sub som matcher de så koster det flesk. Gjerne 2 stk mindre subber. Men jeg ville heller gått for en skikkelig kraftig effektforsterker til disse, i stede for en sub. I hvertfall hvis det er musikk som er i høysetet.
    Hvis du absolutt skal går for sub, så vil jeg anbefale deg en titt på xtz sine suber. (surround.no) Mye billigere og bedre en både dali ikon og consept subene.
    Lykke til med Polkene dine. Er i hvertfall strålende fornøyd med mine, bare jeg får meg en skikkelig forsterker. (de er veldig strøm sugne disse amerikanerne).

Newcomer ryanstar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å takk Da skal jeg prøve meg ut i dag, vil helst få mest ut av de. har vurdert effektforsterker, men må bare vente til neste lønning =) Så jeg får ikke utnyttet høyttalerene med HKen min skikkelig?

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ryanstar
    å takk Da skal jeg prøve meg ut i dag, vil helst få mest ut av de. har vurdert effektforsterker, men må bare vente til neste lønning =) Så jeg får ikke utnyttet høyttalerene med HKen min skikkelig?
    Da venter jeg i spenning på og høre hvordan du synes de var uten bass skjoldet.
    Jeg må nok vente helt til i jan før jeg får min effekt forsterker Er på sjøen helt til da.
    Har lest en del på Amerikanske forum, og polkaudio sin hjemme side. Og de sier at høyttalerne ikke våkner skikkelig opp før de får en ca 200 ekte watt.
    Gjerne mer.

En annen Hifi side i USA som hadde testet disse mot et par klipch høyttalere.
    Som var ca rundt 300$ dyrere (tror det var RF 82) (polk er ganske billig i statene ca 5-8000 kr for RTI 12. mens de koster ca 16000 i norge:evil: ) sa at rett ut av esken, med en brukbar forsterker så var klipch en del bedre, men hvis polk ble koblet opp med en skikkelig forsterker. Gjerne fra samme til dobbel pris av høyttalerne, så ble lydbildet betydelig forbedret. Klipch spilte også bedre med den dyrere forsterkeren, men det var ikke på langt nær det samme potensialet som Polkene hadde.
    Han skrev som følger, at kjøper du KLIPCH så blir du stor fornøyd, selv om du kobler den til en middels til god forsterker. Men vær obs, kjøper du Polk så må regne med og kjøpe dobbelt så dyr forsterker, med da er du til gjengjeld i himmelen. Nærmere Highend høyttaler, med skikkelig trykk og dynamikk finnes ikke til denne prisen.

Også har de jo fint design også, ekte trefiner og greier.
    Jeg har tenkt og koble mine med Parasound NC 2250 effektforsterker. Koster 13500 kr på avshop.no og har blitt anbefalt denne siden polkene kan bli litt lyse i klangen. Har forstått at denne forsterkeren har en litt saftig og rokka spillestil, som samtidig er litt mørk i klangen og har skikkelig fraspark i bassen.
    Og blir jeg ikke helt fornøyd med det, så kjøper jeg pindø en til, og biamper dem vertikalt.(en forsterker til hver høyttaler, en kanal driver bassene og den andre driver diskant mellomtone, jeg kan da justere disse med balance kontrollen,å tone ned mellomtone og diskant med ca 1-2 DB.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rp1983
    Da venter jeg i spenning på og høre hvordan du synes de var uten bass skjoldet.
    Jeg må nok vente helt til i jan før jeg får min effekt forsterker Er på sjøen helt til da.
    Har lest en del på Amerikanske forum, og polkaudio sin hjemme side. Og de sier at høyttalerne ikke våkner skikkelig opp før de får en ca 200 ekte watt.
    Gjerne mer.

En annen Hifi side i USA som hadde testet disse mot et par klipch høyttalere.
    Som var ca rundt 300$ dyrere (tror det var RF 82) (polk er ganske billig i statene ca 5-8000 kr for RTI 12. mens de koster ca 16000 i norge:evil: ) sa at rett ut av esken, med en brukbar forsterker så var klipch en del bedre, men hvis polk ble koblet opp med en skikkelig forsterker. Gjerne fra samme til dobbel pris av høyttalerne, så ble lydbildet betydelig forbedret. Klipch spilte også bedre med den dyrere forsterkeren, men det var ikke på langt nær det samme potensialet som Polkene hadde.
    Han skrev som følger, at kjøper du KLIPCH så blir du stor fornøyd, selv om du kobler den til en middels til god forsterker. Men vær obs, kjøper du Polk så må regne med og kjøpe dobbelt så dyr forsterker, med da er du til gjengjeld i himmelen. Nærmere Highend høyttaler, med skikkelig trykk og dynamikk finnes ikke til denne prisen.

Også har de jo fint design også, ekte trefiner og greier.
    Jeg har tenkt og koble mine med Parasound NC 2250 effektforsterker. Koster 13500 kr på avshop.no og har blitt anbefalt denne siden polkene kan bli litt lyse i klangen. Har forstått at denne forsterkeren har en litt saftig og rokka spillestil, som samtidig er litt mørk i klangen og har skikkelig fraspark i bassen.
    Og blir jeg ikke helt fornøyd med det, så kjøper jeg pindø en til, og biamper dem vertikalt.(en forsterker til hver høyttaler, en kanal driver bassene og den andre driver diskant mellomtone, jeg kan da justere disse med balance kontrollen,å tone ned mellomtone og diskant med ca 1-2 DB.

Forstår, skal jeg ha så dyre høyttalere er det ikke vits i å la de stå ved å bruke halvparten av kraften de egenligt kan levere. Så jeg kommer til å kjøpe en effektforsterker nå på mandag. men om jeg skal biampere de vet jeg ikke, må vel ha samme forsterker helst da?

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår, skal jeg ha så dyre høyttalere er det ikke vits i å la de stå ved å bruke halvparten av kraften de egenligt kan levere. Så jeg kommer til å kjøpe en effektforsterker nå på mandag. men om jeg skal biampere de vet jeg ikke, må vel ha samme forsterker helst da?
    Nei du må ikke det, men hvilken forsterker skal du kjøpe da?
    Hvis du kjøper en litt dyrere effektforsterker 8000 og oppover, så ville jeg ikke brukt H/K sammens med denne. Siden den nye forsterkeren etter all sansynlighet har bedre lydkvalitet. Og ikke bare mere krefter.
    Fordelen med og biampe er jo at du får mere krefter. Og at du kan justere lydstyrken på bassene og mellomtone/diskant uavhengig av hverandre.

Men har du to forskjellige forsterkere, så må du biampe horisontalt. Det vil si at en forsterker (den svakeste) driver mellomtone/diskan og den andre bassene. (Men de bør ikke være så forskjellige i watt styrke, da kan bassen bli for påtrengende i forhold til mellomtone/diskant. Er en stor fordel om effektforsterkeren har en liten volumkontroll til hver kanal på baksiden, husk og spørre om dette hvis du skal biampe)

Har du to identiske forsterkere så kan du biampe vertikalt. En forsterker til hver høyttaler. Feks venstre kanal på hver forsterker driver melllomtone og diskant på sin høyttaler, mens høyre driver bassene.
    Fordelen med denne metoden er at du får en strømforsyning og hele kondensatorbanken til forsterkeren fordelt på bare en høyttaler. Mens med horisontal biamping så må en forsterker drive alle bassen (6stk på RTI12) det er bassene som trekker mest strøm og effekt.

PS fikk du prøvd de uten bass refleks skjoldet? og har du fått på spikes?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du må ikke det, men hvilken forsterker skal du kjøpe da?
    Hvis du kjøper en litt dyrere effektforsterker 8000 og oppover, så ville jeg ikke brukt H/K sammens med denne. Siden den nye forsterkeren etter all sansynlighet har bedre lydkvalitet. Og ikke bare mere krefter.
    Fordelen med og biampe er jo at du får mere krefter. Og at du kan justere lydstyrken på bassene og mellomtone/diskant uavhengig av hverandre.

Men har du to forskjellige forsterkere, så må du biampe horisontalt. Det vil si at en forsterker (den svakeste) driver mellomtone/diskan og den andre bassene. (Men de bør ikke være så forskjellige i watt styrke, da kan bassen bli for påtrengende i forhold til mellomtone/diskant. Er en stor fordel om effektforsterkeren har en liten volumkontroll til hver kanal på baksiden, husk og spørre om dette hvis du skal biampe)

Har du to identiske forsterkere så kan du biampe vertikalt. En forsterker til hver høyttaler. Feks venstre kanal på hver forsterker driver melllomtone og diskant på sin høyttaler, mens høyre driver bassene.
    Fordelen med denne metoden er at du får en strømforsyning og hele kondensatorbanken til forsterkeren fordelt på bare en høyttaler. Mens med horisontal biamping så må en forsterker drive alle bassen (6stk på RTI12) det er bassene som trekker mest strøm og effekt.

PS fikk du prøvd de uten bass refleks skjoldet? og har du fått på spikes?

Thanx, det jeg akkurat trengte å vite

Er utgangen til bassene de 2 nederste utgangene bak på høyt? har ikke tenkt på noe effektforsterker enda =/ men jeg kommer ikke til å bruke 8k, har brukt endel til nå så =/ Så vil jeg helst beholde HKen min. så om du har noen ideer til effektforsterker.

ang bassreflex rørene. så hørte jeg GODT forskjell. samme med dekselet forran.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanx, det jeg akkurat trengte å vite

Er utgangen til bassene de 2 nederste utgangene bak på høyt? har ikke tenkt på noe effektforsterker enda =/ men jeg kommer ikke til å bruke 8k, har brukt endel til nå så =/ Så vil jeg helst beholde HKen min. så om du har noen ideer til effektforsterker.

ang bassreflex rørene. så hørte jeg GODT forskjell. samme med dekselet forran.
    Det er de to nederste terminalene som er til bassene.
    Den effekt forsterkeren som gir mest bang for the buck er vel Nad 272 som yter 2 x 150 watt. i 8 ohm. (ekte watt) den koster 5000 hos hifi klubben.
    Alternativt kan du jo kjøpe 2 stk sub amp fra surround.no Disse er mono forsterkere så du må ha 2 stk. En til hver høyttaler. Og de koster ca 2500 kr pr stk.
    Vet ikke helt vilken jeg ville gått for. Men jeg er veldig nyskjerrig på disse sub ampene. (men de kan kun drive bass høyttalere) siden de kun kan levere maks 250 HZ. Men dett skulle gå fint på Polkene siden de bassene ikke går høyere enn 120 Hz.
    XTZ Sub Amp 1

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er de to nederste terminalene som er til bassene.
    Den effekt forsterkeren som gir mest bang for the buck er vel Nad 272 som yter 2 x 150 watt. i 8 ohm. (ekte watt) den koster 5000 hos hifi klubben.
    Alternativt kan du jo kjøpe 2 stk sub amp fra surround.no Disse er mono forsterkere så du må ha 2 stk. En til hver høyttaler. Og de koster ca 2500 kr pr stk.
    Vet ikke helt vilken jeg ville gått for. Men jeg er veldig nyskjerrig på disse sub ampene. (men de kan kun drive bass høyttalere) siden de kun kan levere maks 250 HZ. Men dett skulle gå fint på Polkene siden de bassene ikke går høyere enn 120 Hz.
    XTZ Sub Amp 1
    Men krever virkelig Bassene i høyt så mye ?

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men krever virkelig Bassene i høyt så mye ?
    tja jeg vet egentlig ikke. men hvis du referer til de 400 wattene som sub amp leverer så er vel disse oppgitt i 4 ohm vil jeg tro Yter vel kankje 200 watt i 8 ohm. Men den jo billig da. Og kraftig.

Jeg har en harman kardon hk3490 på 2 ganger 120 watt i 8 ohm, og dette er ikke nok for meg. Bevares det spiller skikkelig høyt, men jeg føler at trykket mangler liksom. Dynamikken bedrer seg litt ved høyere volum, men da mister HK litt av kontrollen. Synes HK spilte mye mere kontrollert med proson høyttalerne mine. Så det er ikke tvil om at Polkene er tungdrevne.

I stede for og kjøpe en litt bedre effektforsterer nå så synes jeg heller du burde spare litt, for så og kjøpe en skikkelig en. Senere.
    Du skal få en update i Januar på hvordan Parasound fungerer, når jeg har kjøpt min.

Hyggelig og høre at du også ble fornøyd med bassen, etter at du fjerna platen.
    Ble litt mere driv i bassen da kan jeg tenke meg.
    Ellers, hva synes du om høyttalerne da? Er i hvertfall storfornøyd med mine.

Kjøpte du de sorte eller cherry farge.
    Jeg kjøpte cherry farge, men det viste seg desverre at denne cherry fargen var så mørk, at det lignet nesten på mahogny (skrives neppe slik hehe).
    Var dine også slik, eller var de noenlunde lik de bildene som man finner på nettet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja jeg vet egentlig ikke. men hvis du referer til de 400 wattene som sub amp leverer så er vel disse oppgitt i 4 ohm vil jeg tro Yter vel kankje 200 watt i 8 ohm. Men den jo billig da. Og kraftig.

Jeg har en harman kardon hk3490 på 2 ganger 120 watt i 8 ohm, og dette er ikke nok for meg. Bevares det spiller skikkelig høyt, men jeg føler at trykket mangler liksom. Dynamikken bedrer seg litt ved høyere volum, men da mister HK litt av kontrollen. Synes HK spilte mye mere kontrollert med proson høyttalerne mine. Så det er ikke tvil om at Polkene er tungdrevne.

I stede for og kjøpe en litt bedre effektforsterer nå så synes jeg heller du burde spare litt, for så og kjøpe en skikkelig en. Senere.
    Du skal få en update i Januar på hvordan Parasound fungerer, når jeg har kjøpt min.

Hyggelig og høre at du også ble fornøyd med bassen, etter at du fjerna platen.
    Ble litt mere driv i bassen da kan jeg tenke meg.
    Ellers, hva synes du om høyttalerne da? Er i hvertfall storfornøyd med mine.

Kjøpte du de sorte eller cherry farge.
    Jeg kjøpte cherry farge, men det viste seg desverre at denne cherry fargen var så mørk, at det lignet nesten på mahogny (skrives neppe slik hehe).
    Var dine også slik, eller var de noenlunde lik de bildene som man finner på nettet.

Oki

Synes høyttalerne takkler ganske fint høyt volum, men jeg er enig med deg, mangler trykket, og når jeg drar på litt skikkelig så føler jeg den skurrer litt ut, noe som kanskje som du sier de ikke får nok effekt fra forsterker?

Valgte de sorte, var bare et eks bilde jeg brukte

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki

Synes høyttalerne takkler ganske fint høyt volum, men jeg er enig med deg, mangler trykket, og når jeg drar på litt skikkelig så føler jeg den skurrer litt ut, noe som kanskje som du sier de ikke får nok effekt fra forsterker?

Valgte de sorte, var bare et eks bilde jeg brukte
    Tror nok det er forsterker som er problet våre ja.Gleder meg i hvertfall til jeg får min Parasound.
    Har du bestemt deg for hvilken du vil gå for da?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det er forsterker som er problet våre ja.Gleder meg i hvertfall til jeg får min Parasound.
    Har du bestemt deg for hvilken du vil gå for da?

mhm

vet ikke, vil helst ikke over 5k klassen, så om du finner en som kombinerer fint med HKn min så. Har jo kjøpt 2 x av de subbene og som står her. =/ er i slit med effekt nå jeg:P

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som er intr i å bytte en Surround forsterker mot en Harman/Kardon HK980 ?

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm

vet ikke, vil helst ikke over 5k klassen, så om du finner en som kombinerer fint med HKn min så. Har jo kjøpt 2 x av de subbene og som står her. =/ er i slit med effekt nå jeg:P
    Hvilke subber var det du hadde kjøpt?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -2x Klipsch RW12D

har ikke fått forsterker enda, så har ikke peiling hvordan jeg skal få brukt dette. Kan vel kjøre den ene iallefall på hken ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger forresten RTi12 høyttalerne mine til en pris av 13 000,- nettop innspillt. Nypris 17 000,-

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som er intr i en HK980 i inbytte mot en Surround forsterker? er som ny Gi beskjed

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt brukt? Mulig ikke platene mellom terminalene fulgte med og da skjønner jeg veldig godt hvorfor du sleit. Helt naturlig, siden basselementene ikke har fått strøm i det hele tatt..

Er det bra med "slam" i disse høyttalerne?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Har du kjøpt brukt? Mulig ikke platene mellom terminalene fulgte med og da skjønner jeg veldig godt hvorfor du sleit. Helt naturlig, siden basselementene ikke har fått strøm i det hele tatt..

Er det bra med "slam" i disse høyttalerne?
    Oj. Jeg så nå at tråden er gammel. Cognac er ok. Men lyden må du gjerne beskrive likevel. Hvilken farge har dem, og hva bytter du til? Hvorfor?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Oj. Jeg så nå at tråden er gammel. Cognac er ok. Men lyden må du gjerne beskrive likevel. Hvilken farge har dem, og hva bytter du til? Hvorfor?
    Lyden i høyttalerne er iallefall ubeskrivelig fin. Høyttalerne har kanskje en litt fet bass, passer til soft rock og Techno/trance. må nesten hørre selv.

Bytter forsterker pga vil ha surround.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •