Nye høyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har nå fått tilbud om å få prøve Swans-høyttalerne hjemme og hvis jeg ikke blir fornøyd kan jeg sende de tilbake mot at jeg betaler frakten. Tror jeg skal hoppe på den dealen. De ser kjempeflotte ut.
    Vil nok bli ganske store men forhåpentlig er de så flotte at det ikke gjør noe

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hei igjen Wilma, Klipsch er ikke så kjedelige "in real life" som de kan virke på bilder... Jeg sier bare at du bør ha fått hørt Klipsch før du fraskriver de helt :wink:

Swans ser råtøft ut! Har du plass (og råd) er jo det også noe du kan vurdere, men igjen så må jeg råde deg om å høre de også før du kjøper!
    Var du inne på hifihuset å hørte på Monitor Audio.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Updates? Har du gjort deg opp noen formeninger om det blir Klipsch eller Jbl LS80?

Jeg var på Soundgarden i Tromsø og hørte LS80 idag faktisk, de sto i et lite passelig dempet rom i kjelleren oppkoblet på Hegel H200 og Hegel cd-spiller.

Mitt inntrykk var at LS80 er en god høyttaler! Men etter min smak syntes jeg ikke de nådde opp til mine Klipsch RF-63. Jbl LS80 hadde for mørk mellomtone og litt for laid-back diskant, men bassen var sinnsyk! Jeg har ikke blitt såpass filleristet av bass siden CV tiden

Jeg vet ikke om det var rommet, kald H200, feil kabler eller hva det var men jeg syntes rett og slett toppen var uforventet tam, rett og slett! Bredden og dybden på lydbildet var ikke like stort som på mine Klipsch RF-63, noe jeg synes er rart mtp hvor mye skryt de har fått for dette i de siste testene...

Men ikke misforstå, jeg prøver ikke å forsvare mitt kjøp av Klipsch eller rakke ned på LS80 uten grunn! Jeg hadde nemlig store forventninger til LS80 så jeg skal booke en ny demo før jul med et annet rom og muligens en annen forsterker... Bare for å være sikker på om det jeg hørte idag stemmer 8)
    Tror nok at rommet spiller en stor rolle her. I mitt oppsett er jeg meget fornøyd med diskant og mellomtone på LS80. Bredden er enorm, og plassering av instrumenter meget bra, det beste jeg har hørt av ht, faktisk. Bassen derimot kunne vært noe bedre, så her har vi nok et klassisk eksempel på hva et rom kan gjøre med lyden. Min ht står 2,5 meter i fra hverandre. de står 1 m ut fra bakvegg (målt fra diskanten).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Swanshøyttalere

Så er valget gjort og nye høyttalere er i hus. Valget ble Swans F2.2 front. Senter:F1.1. og bakhøytt. Må bare få si at de er bare utrolig lekre. Finishen er sort pianolakk.
    Var ganske nervøs for størrelsen men de er så flotte at det gjør ingenting
    Har hatt de et par uker nå og blir bare mer og mer fornøyd. Forsterkeren ble Yamaha RX-V3900. Til å begynne med var det overaskende lite bass selv om de ble plassert i hvert sitt hjørne av rommet. Hadde ute alle skumpluggene som fulgte med. Merket stor bedring etter litt spilling. Både diskanten og bassen ble mye mer behagelig etterhvert. Nå er det bare sååå bra lyd både i film og musikk. Senteren er enorm men finishen der er også utrolig flott.
    I mitt forrige oppsett som besto av JmLab høytt følte jeg at senteren hadde en "boks"lyd. Det er totalt borte nå. Stemmene og det som senteren leverer er klart og behagelig å høre på.

For tiden er det snekring av stativer til senteren og bakhøyt. som opptar fritiden. Lager de i MDF og skal lakkere de i samme finish som resten av settet. Jeg skal prøve å få lagt ut noen bilder når de er ferdige.

Må benytte anledningen å gi ros til Roger på Soundwave for god service.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si noe annet enn godt valg!

Gleder meg til å se bilder av herligheten(e)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •