venter spent på klipsch surroundsett men mangler sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

venter spent på klipsch surroundsett men mangler sub

Hei hei..

Nå venter jeg mitt surroundopsett med klipsch rf82 rs52 og rc62 og den nye 876 fra onkyo.
    Har litt dårlig råd akuratt nå så jeg har avventet med sub,men i mellomtiden har jeg lest masse her på forumet om subber,men vet enda ikke hva jeg helt vil ha.
    Det skal sies at jeg ikke er noen lyd/hifi kjenner,men jeg er redd for å kjøpe noe jeg ikke vill være fornøyd med i ettertid.
    Hørte nylig en slik xtc sub 99w12 tror jeg den henter(den billige) og ble meget imponert over hvor bra trøkk det var i den så skulle det blitt den skulle jeg tenkt meg to stykk.
    Men for meg har det seg slik at jeg primært ser mye film og derfor har jeg lest fra hjemmekino og lyd og bilde samtforumet at svs er gode greier vist en ønsker noe enda mer med futt i.Nå har ikke jeg muligheten å få test lyttet på en slik sub da det kun er lsound som selger de.Derfor må jeg utnytte dere litt.
    Jeg hadde isåfall i tankene den størte sylindersubben t svs eller box subben,men etter hav tester sier jo jo sylindersuben den som spiller dypest,men som minus er den vist ikke like god som den boxed subben i musikk spilling,her er jeg veldig usikker på hva jeg skal satse på.
    Evt.må det bli 2 xtc eller 2 litt dyrere av de små svs subbene til 8-10000kr.
    Hva synest dere er bra for dere som har hjemmekinoer.Har jo sett at mange har de boxed svs subbene til 8990 kr i rommene deres og gjerne 2 stk og.
    Hva er forskjellsforholdene til evt 2 x xtc eller en ganger en av de største til svs i sylinder og boxed.Bryr meg mest om film,men god lyd til musikk er osgå viktig.
    Kan jeg også få spørre hvordan dere spiller in høytalerene deres?
    og hvor lang tid trenger en sub for å spilles inn?
    kan elemeter evt bli ødlagt vist en guffer for fort opp i innspillingfasen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som svare meg jo... er vel her dere ville sagt dumme spm. krever dumme svar;hehe!

Men fra spøk til alvor vil jeg gjerne vite om det er noe merkverdig lydforskjell av å legge bakhøtalerene mine som er ca 1,5 meter bak fra lytteposisjon helt opp mot taket eller ca 1,6 meter over bakken? dere ser at det blir forferdlig dumt tror jeg å sette de i en høyde av 1,6-1,8 med tanke på at en fort kan skalle og skumple borti de dah,tenker dah mest på fest eller andre selskaper i huset.

Ellers har jeg kjøpt meg kabel til bakhøytalerene som jeg har spikra fast på vegg og lure også derfor på om det er fare å legge begge kablene til bakhøytalerene parralet langs veggen.Har hvertfall gjort det nå siden høytalerne kommer imårra og klare ikke helt å få det opp å gå fort nok

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs suben er en noe bedre sub enn xtc, men hva som du synes er bra nok blir vanskelig å si, er det noen grunn for att du ikke har vurdert klipsch sin sub?
    høytalleren kan spilles vanlig på fra første dag, men kan fort bruke noen uker på å spille bra. man regner att en høytaller/sub trenger ca 30- 100t innspillingstid. det er ingen problem med å spille høyt med en gang. kabelen kan du legge hvordan du vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har en ganske lang innspillings tid kan være helt opp til 300 timer før de har gått seg helt til.

2 subber til samme pris som 1 vil så og si alltid spille bedre en 1 sub.

Hvorfor ikke gå for klipsch de er i alle fall raske nok til og følge med. Spiller ikke like dypt som svs men har hurtighet og nok trykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg vet egentlig ikke selv hvorfor jeg ikke ville ha med klipsch sin sub i oppsettet.Kansje sett litt for mye på alle andre her på forumet som har supplert sine klipsch hjemmekino med svs...
    Jeg tror uansett jeg ikke får plass til noe mer enn en sub siden stua ikke helt er planlagt og beregnt for et hjemmekino/musikk oppsett.
    Kan det stemme at en forferdelig stygg skurring i diskanten er den stygge lyden dere snakker om i innspillingstiden som er så fæl.
    Akuratt nå så spiller jeg på en gammel yamaha rxv 393 surround resiver for å få noen timer på frontene mine. forsterker og center kommer kansje på fredag.
    Nå er ikke jeg noe expert som sagt,men skulle gjerne hatt med bakhøytalerene med i innspillingen og centeren når den kommer er det dah kun å høre musikk og sette på surround på forsterkeren så spiller jeg lik lyd på alle høytalerene?

og er ps3 en ok cd spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og enda en ting som kansje er enda viktigere?
    Spilte cd igår fra ps3 og fikk nesten ikke lyd i det heletatt så jeg måtte skru opp utgangs volum/gain inne på ps3 innstillingene,stilte så følgene opp på max dvs. +2 og dah kom det normal lyd ut ved å skru volumet på ca 1/5 av max på yamaha forsterkeren,er dette ok eller er det dårligt å ha max utgang fra ps3?
    Og går det ann å spille samtlige høytalere i anlegget ved musikk spilling så alle for lik innspillingstid?
    Hvordan gjør jeg dette?

Hva er forskjellen mellom bi wire og vanlig?
    Jeg får dah alså en onkyo 876 på fredag så skal jeg dah kun koble 1 kabel(2 ledninger) fra hver utgang til høytalerene eller skal de parralelkobles(2 fornthøytalere) osv....

Trenger sårt litt hjelp her gutter...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •