Veggmontert høyttaler med bånddiskant

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veggmontert høyttaler med bånddiskant

Jeg skal ha 4 nye veggmonterte høyttalere i kinoen min. Har sett litt på nettet om disse, men finner ingen forhandlere i Norge. Er det noen som har hørt Sunfire CRM-2BIP eller kjenner noe til disse??

High Sound - musik, kvalitet og livsnydelse ! - Højttalere - Sunfire CRM-2BIP surround højttaler

http://www.highsound.dk/billeder/sunfire_crm2bip.jpg

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige TAS hadde en omstendig test av CRM og SubRosa.
    Designfilosofien bygger helt klart på å kunne skape mye trykk og lyd fra små kasser, noe som egner seg godt til hjemmekino. Etter hva jeg forsto krever de en del strøm for å våkne, men belønner investeringer i elektronikk godt.

CRM seriens filosofi hvor man benytter båndet over et bredt frekvensspeketer er interresant på mange måter, både med tanke på spredning, effektivitet og størrelse. Det hadde vært veldig spennende å hørt hele oppsettet.

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Forrige TAS hadde en omstendig test av CRM og SubRosa.
    Designfilosofien bygger helt klart på å kunne skape mye trykk og lyd fra små kasser, noe som egner seg godt til hjemmekino. Etter hva jeg forsto krever de en del strøm for å våkne, men belønner investeringer i elektronikk godt.

CRM seriens filosofi hvor man benytter båndet over et bredt frekvensspeketer er interresant på mange måter, både med tanke på spredning, effektivitet og størrelse. Det hadde vært veldig spennende å hørt hele oppsettet.
    Takk for svar Gwandarion. Hembioconsult - HiFi butik med hemmabio, projektor, högtalare, tv & tuner i Gøteborg har et oppsett med disse i demorommet sitt. Snakket med de på telefon i dag, og de sa at disse bare måtte høres.

Har veldig tro på at disse har en god spredning av lyden, så det er ikke usannsynelig at jeg bestiller opp et par.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hörte det Sunfire-oppsettet på Pause Ljud&Bild i Stockholm og det trökket imponerende bra fra de relativt små höyttalerne. Kan desverre ikke si så mye annet om lyden da det begynner å bli en stund siden. Men du ga meg en idé. Jeg har bånddiskanter i hele frontrekken og har enda ikke kommet helt i havn med bakhöyttalere. Bånddiskant burde jo passe meget bra, men de var ganske dyre disse. Prisen er vel pr stk, slik som på de mindre Sunfire-höyttalerne på den siden?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hörte det Sunfire-oppsettet på Pause Ljud&Bild i Stockholm og det trökket imponerende bra fra de relativt små höyttalerne. Kan desverre ikke si så mye annet om lyden da det begynner å bli en stund siden. Men du ga meg en idé. Jeg har bånddiskanter i hele frontrekken og har enda ikke kommet helt i havn med bakhöyttalere. Bånddiskant burde jo passe meget bra, men de var ganske dyre disse. Prisen er vel pr stk, slik som på de mindre Sunfire-höyttalerne på den siden?
    Oooobs.....la ikke merke til at prisen var pr.stk. Fint at la merke til det. Da tror jeg at jeg vil høre på de før de blir kjøpt inn. Er på jobb i Gøteboerg et par ganger i året, men skal ikke dit før på nyåret igjen. Får vente og se hva jeg gjør eller om jeg finner andre alternativer her hjemme da.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    Oooobs.....la ikke merke til at prisen var pr.stk. Fint at la merke til det. Da tror jeg at jeg vil høre på de før de blir kjøpt inn. Er på jobb i Gøteboerg et par ganger i året, men skal ikke dit før på nyåret igjen. Får vente og se hva jeg gjør eller om jeg finner andre alternativer her hjemme da.
    Til den prisen kan det fort väre greit å höre på dem först, ja.:-D

Jeg har fölelsen av at bakhöyttalere med bånddiskant ikke er det som er lettest å finne, spesielt ikke veggmonterbare ...

Dette var det jeg fant da jeg sökte på stativ/surroundhöyttalere med bånddiskant på Prisjakt.nu:
    "Du har filtrerat ut 9 av 517 produkter."

Jeg mener da at Dali også har bånddiskant?
    DALI Ikon On-Wall - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surround-/ stativhögtalare

Det finnes ikke mange dipolare/bipolare ihvertfall, det er vel bare Sunfire som jeg kan komme på.

Surround-/ stativhögtalare - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen kan det fort väre greit å höre på dem först, ja.:-D

Jeg har fölelsen av at bakhöyttalere med bånddiskant ikke er det som er lettest å finne, spesielt ikke veggmonterbare ...

DALI IKON W2 har bånddiskant så det er jo et alternativ. Men skulle gjerne hatt dipole bakhøyttalere for å fått mer spredning av lyden. Hadde egentlig tenkt å bruke de 2 Dali Icon W2 som jeg har som precense front, og fått 4 nye høyttalere bak i kinoen. Må hele tiden tiden se etter om det er mulig å få til et bedre oppsett

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    DALI IKON W2 har bånddiskant så det er jo et alternativ. Men skulle gjerne hatt dipole bakhøyttalere for å fått mer spredning av lyden. Hadde egentlig tenkt å bruke de 2 Dali Icon W2 som jeg har som precense front, og fått 4 nye høyttalere bak i kinoen. Må hele tiden tiden se etter om det er mulig å få til et bedre oppsett
    Haha, var visst litt for sent ute med min edit i forrige innlegg.:-D

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, var visst litt for sent ute med min edit i forrige innlegg.:-D
    Veldig bra de linkene du kom opp med. Takk....nå har du gitt meg mange alternativer som jeg kan se på.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sunfire

Vet ikke om du så det før men jeg hadde i mitt hoved oppsett en front rekke med CRM-2 & CRM-2C. Det kan spille meget høyt og for den størrelsen spiller meget bra. Idag så bruker jeg de på mitt soveroms oppsett. Meget fornøyd

Husker jeg riktig så er max output 115dB. Samme som min KEF reference centre speaker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •