Brumming i Cerwin-vega subben

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brumming i Cerwin-vega subben

Hei
    Jeg har en Nad c352 med dali 5005, nylig kjøpte jeg meg en brukt cerwin-vega sub som jeg koblet til, men når jeg spiller blir det bare ulyd og når jeg skyver elementet inn blir det en slags strøm brumming. tidligere eier sa hanhadde opplevd dette men at han laget en kontakt til subben uten jording som gjorde at støyen forsvant men dette virker ikke hos meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd å ta ut elementet for å sjekke om det var ødelagt men det viser seg at problemet må ligge i forsterkeren/strømforsyningen en plass.
    Med en gang jeg kobler til kablee på elementet så begynner det å "dure" av det å når jeg forsøker å skyve litt på det så er det akkurat som strømstøy.
    Har tatt ut forsterkeren og sjekket den men alt ser jo ok ut, sikringene var hele og ingen ting ser feil ut, prøvde også å koble vekk jordingen inne i forsterkeren men det hjalp heller ikke, noen som vet hva det kan være evt løsning, eller må jeg bare kjøpe ny forsterker?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger kablene i nerhten av hverandre?
    Strøm kabel på tvers av signal kabel....
    Jordinga skal ikke fjernes inni forsterkeren, men på kontakten.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg hørt om flere ganger, virker som det er et vanlig problem med disse subbene.

har du prøvd den i et annet stikk et annet sted i huset eller i et annet hus?

Om du fortsatt har garanti så er jo det greieste å ta en tur til hifiklubben.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nismotic
    Har nå prøvd å ta ut elementet for å sjekke om det var ødelagt men det viser seg at problemet må ligge i forsterkeren/strømforsyningen en plass.
    Med en gang jeg kobler til kablee på elementet så begynner det å "dure" av det å når jeg forsøker å skyve litt på det så er det akkurat som strømstøy.
    Har tatt ut forsterkeren og sjekket den men alt ser jo ok ut, sikringene var hele og ingen ting ser feil ut, prøvde også å koble vekk jordingen inne i forsterkeren men det hjalp heller ikke, noen som vet hva det kan være evt løsning, eller må jeg bare kjøpe ny forsterker?
    Bor du i nærheten av "tidligere eier"? I såfall; Prøv den hos han.. (Tolker det slik at den aldri har fungert etter at du kjøpte den?)
    EDIT: Så kan han samtidig vise deg den spesialkontakten han hadde lagd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyden kommer uansett om jeg har signalkabel tilkoblet eller ikke og jeg har prøvd med både jordet og ikke jordet skjøtekabel(kan det være orginal strømkablen) og jeg har prøvd alle stikkkontakter i huset. subben er ca 4-5 år gammel og jeg ga 400 kr for den så noe tap er det jo ikke akkurat, men den ser helt strøken ut ellers, skulle vært gøy å fått dn i orden. er en LW12X sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som aner hva feilen kan være? har nå testet strømkabel uten jording, samme problem, testet elementet alene på annen forsterker, helt iorden, subforsterker på annet element, samme problem. brummer konstant i subben når forsterkeren er på og når jeg spiller så blir det skikkelig ulyd (skraping) og det virker ikke som om forsterkeren klarer å levere ordentlig heller. når jeg prøver å vende på fasevenderen så blir det av og til en ordenlig skrapelyd, men hvis jeg forsøker å holde den i midtposisjon så forsvinner brummingen men da reagerer jo ikke elementet i det hele tatt.kom med forslag, må jeg bare rett og slett kjøpe en ny forsterker eller går det ann å levere den inn til reperasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første som faller meg ettersom den er noen år er at det er støv inne i forsterkeren, store mengder med støv kan være årsaken.
    Opplevde dette på en gammel PA forsterker som hadde konstant brumming, skrudde den opp og lot støvsugeren få gjøre sitt på overflaten, og etter det har den vært helt kurrert for brumming :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nismotic
    ingen som aner hva feilen kan være? har nå testet strømkabel uten jording, samme problem, testet elementet alene på annen forsterker, helt iorden, subforsterker på annet element, samme problem. brummer konstant i subben når forsterkeren er på og når jeg spiller så blir det skikkelig ulyd (skraping) og det virker ikke som om forsterkeren klarer å levere ordentlig heller. når jeg prøver å vende på fasevenderen så blir det av og til en ordenlig skrapelyd, men hvis jeg forsøker å holde den i midtposisjon så forsvinner brummingen men da reagerer jo ikke elementet i det hele tatt.kom med forslag, må jeg bare rett og slett kjøpe en ny forsterker eller går det ann å levere den inn til reperasjon?
    Tipper det er elektrolyttene i strømforsyningen som er i ferd med å legge inn årene.
    Lever den inn på et verksted og få dem til å ta en sjekk.
    Koster ikke allverdens.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde et likt problem. Jeg fant ut at jeg hadde en ujordet dvd spiller koblet til forsterkeren med phono ledninger. I stedet for å bytte til en jordet strømkabel, fjernet jeg phonoledningene og erstattet de med en optisk tilkobling. Da forsvant støyen i subben.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke dette problemet med min CV. Hvilken modell er det snakk om?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en Cerwin Vega CLS-15S. Problemet var nok ikke phono tilkoblingene i seg selv.....det var nok den ujorda strømkabelen. Men å bytte fra phono til optisk var bare en måte å bli kvitt problemet. (enkleste i og med at strømkabelen til den dvd spilleren var av fast type)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •