Behringer B3031A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Behringer B3031A

Hei,

Jeg har snust rundt på et skikkelig 2.1 system og har rota meg godt inn i det.

Bakgrunn:
    Jeg har en stk Infinity Kappa Perfect 12"d VQ (400w rms, doble 3" 4 ohms spoler, superstiv membran osv) Denne har jeg tenkt å lage en Diy Sonosub rørkasse til. Jeg lette etter forsterker til denne subben og snubla slik over merket Behringer. Her er forsterkeren jeg mest sannsynelig skal bruke. (ligger .pdf skjema med alle opplysninger på høyre side)

Jeg vil spille av musikk rett fra pcen. Jeg har Hdmi og 3,5mm minijack utganger. Jeg har ikke så mye peiling med Hdmi, men vet denne kan levere Hd-audio. Jeg finner dog ingen overganger til XLR eller RCA, så tipper jeg glemmer denne. Minijacken har jeg sett adaptere til både RCA og XLR, så jeg går vel for denne løsningen.

Jeg planlegger å kjøre signalet fra pcen igjennom en Equalizer for å selv kunne sette "cut off" for subben og mikse på lyden. (ja, jeg må mikse på lyden uansett hvilket anlegg det er). Har sett på en EQ, men er ikke helt overbevist, denne mikser jo to kanaler? Jeg vil helst ha en EQ som mikser dem ferdig i stereo kinda... (kan godt hende denne gjør det for alt jeg vet)

Så er det over til høyttalere. Jeg har ikke så god plass og vil derfor ha to høyttalere som kan stå på skrivebordet (1,5m langt, 1 m dypt). Jeg har sett litt på disse Behringer Truth b3031a høyttalerne (link). De kommer med aktive forsterkere på 75w for diskanten og 150w for mellomtonen. Jeg hører mye bra og mye dårlig om Behringer, men hører også at de har god kundeservice. Om noe går istykker, skulle det jo være lite stress og fikse det?

Pcen min er forøvrig en Acer Aspire 8920, tror lydkortet er "summelydfritt", men om dette skulle vise seg å være usant kobler jeg bare på et eksternt ett som jeg vet er det.

Nå ble det mer tekst enn det jeg hadde ventet, håper dere kan gi meg noen pekepinner og kanskje en eller to lærepenger (har fortsatt myye(dvs nesten alt) å lære innenfor Audio).

Slik er da planen for oppkoblinga: (ligger i vedlegg)

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser nok ut til at dette skal fungere ganske greit. men skal du kun bruke dette til vanlig musikkavspilling?? en kamerat av meg har noen lignende høytalere og trur han er veldig fornøyd med disse, men høytalerene er jo beregnet for studio bruk og vet ikke helt om det fungerer best til vanlig musikk bruk. den EQen du fant fungerer sikkert også bra, men om du trenger så bra EQ er jeg i tvil om. vil tro du kan finne billigere og like gode rene "delefilter" for å få lyd i subben din

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    ser nok ut til at dette skal fungere ganske greit. men skal du kun bruke dette til vanlig musikkavspilling?? en kamerat av meg har noen lignende høytalere og trur han er veldig fornøyd med disse, men høytalerene er jo beregnet for studio bruk og vet ikke helt om det fungerer best til vanlig musikk bruk. den EQen du fant fungerer sikkert også bra, men om du trenger så bra EQ er jeg i tvil om. vil tro du kan finne billigere og like gode rene "delefilter" for å få lyd i subben din
    Det er dette jeg lurer litt på. Kan jeg bruke EQ'en for å "varme opp" lyden i de studiohøyttalerne?

Vil gjerne høre anbefalninger til en EQ som passer min bruk, den må kunne ta imot signaler og fordele dem ut igjen, det er eneste kriterie.

Jeg kan selfølgelig stille EQ i winamp, men jeg vil gjerne ha en analog enhet der jeg kan gjøre det.

Edit: Skal brukes mest til musikk, men og til noen filmer, derfor har jeg med såpass til sub.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Storken
    Det er dette jeg lurer litt på. Kan jeg bruke EQ'en for å "varme opp" lyden i de studiohøyttalerne?

Vil gjerne høre anbefalninger til en EQ som passer min bruk, den må kunne ta imot signaler og fordele dem ut igjen, det er eneste kriterie.

Jeg kan selfølgelig stille EQ i winamp, men jeg vil gjerne ha en analog enhet der jeg kan gjøre det.

Edit: Skal brukes mest til musikk, men og til noen filmer, derfor har jeg med såpass til sub.
    det jeg egentlig mente var om du driver med musikk miksing som disse høytalerene faktisk er beregnet for. kan egentlig ikke begripe hva du skal med EQ i det hele tatt. disse høytalerene er type nærfælts monitorer eller hva det nå heter, og skal fungere best ca 1 meter fra lytter eller no slikt. dvs du skal ha svært lite rom, før rommet begynner å påvirke lyden.
    for min del er det egentlig svært uaktuelt å bruke EQ i det hele tatt i hifi sammenheng da det svært fort gjør mer galt enn nytte pga forvrengningen den skaper. i de tilfellene jeg vil bruke EQ så skal det også være svært gode(les dyre) før jeg hvertfall vil bruke dem, og type winamp, mediaplayer EQ osv er rett og slett crap, i mine øyne hvertfall.
    hvis det er ca de samme høytalerene som min kamerat bruker når han driver med musikk miksing, så har jeg hørt dem og syntes det er god lyd i dem, hvertfall til prisen, du har også faktisk noen innstillinger du kan gjøre på baksiden. husker bare ikke hvilke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åkei, Slår ifra meg den EQ idèen da. Jeg vil ha to tårnhøyttalere istedenfor de behringene tror jeg. Jeg ser på proson eller Fence Audio (duo 30 eller 40) og en tilhørende Reciever som tar imot signalet, kanskje Harman Kardon sin stereoreciever?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke bra

dette er meget dårlig 24,5345 pixlers lyd-demo ultra mode lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydeksperten
    dette er meget dårlig 24,5345 pixlers lyd-demo ultra mode lyd
    Kan du utdype?

Forstår ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten advarsel:
    I "lydtekniker verden" så er Behringer som å banne i kirka ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått mer og mer inntrykk av det du :P

Ser ut som det blir 2 gulvstående høyttalere med en grei reciever til. Lyden leveres fra pcen min og en separat forsterker tar seg av nok strøm til subben.

Da var det bare å sette seg ned med avtorget :P

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThorU
    Bare en liten advarsel:
    I "lydtekniker verden" så er Behringer som å banne i kirka ;-)
    kan ikke helt forstå dette har holdt på som lydteknikker siden jeg var ca 12 år og har vært borti litt behringer miksere og monitorer opp igjennom og de har jeg faktisk aldri hatt noe trøbbel med i det hele tatt, har faktisk vært ganske fornøyd med de behringer produktene jeg har testet. mulig jeg bare har vært veldig heldig da

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvor store anlegg og i hvilken sammenheng du har brukt det, men hvis du sammenlikner Behringer utstyr mot ordentlig utstyr, så ser du fort forskjell.

Det samme gjelder egenlig ALTO.

For eksempel så stjeler Behringer og Alto mixere mye lyd..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThorU
    Nå vet ikke jeg hvor store anlegg og i hvilken sammenheng du har brukt det, men hvis du sammenlikner Behringer utstyr mot ordentlig utstyr, så ser du fort forskjell.

Det samme gjelder egenlig ALTO.

For eksempel så stjeler Behringer og Alto mixere mye lyd..
    nå er det stort sett i mindre sammenhenger jeg har brukt behringer utstyr da, og har ikke prøvd de store mikserene til behringer. men uansett så er jo behringer generelt sett billig utstyr. du får jo en 24kanaler behringer til 6000kr, og sammenligner du dette med lignende utstyr i samme prisklasse trur jeg behringer kommer ganske bra ut, men selvsagt kan de ikke sammenlignes med feks en av montarbo sine 24kanaler som koster 22k og allen&heath sin GL2800-824 24kanaler som koster ca 42k. blir litt som å sammenligne NAD forsterkerene med McIntosh sine forsterkere, for å sette det litt på spissen.
    du forstår sikkert hva jeg mener

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, forstår hva du mener
    Selv så har jeg vært borti Soundcraft Europa 40 ch mixer som kostet over en halv million i sin tid, så jeg er kanskje litt bortskjemt :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •