dynavoice m85 vs qln artech 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dynavoice m85 vs qln artech 8

lure på hva som er best på harman kardon av disse 2?

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke førstnevnte, men har selv Artech 8. Er meget fornøyd med dem. Bra lyd for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en kjapp bump.

Holder en knapp på dynavoice siden jeg synes det er litt spennende. Men har ikke hørt noen av dem. M85 er det vel ikke noen som har testet som er proffe, men har lest at de har fått mye god omtale av dem som har kjøpt slike.
    Det har jo også QLN da så... Hehe. Vil tro at M85 er litt mer "Hifi" i lyden og artech er litt mer morrofaktor.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Artech 8, og jeg må si at de var utrolig gode til prisen. Veldig bra og presis bass. Kansje litt lys diskant. Men den kan du jo justere ned selv. Artech 8 er i allefall et godt kjøp. Få deg en demo på Artech 8 da? Harman vil nok funke fint

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med vegamannen. Artech selges av Soundgarden og de har jo mange butikker rundt om i landet. Mitt råd er å stikke innom for å prøvehøre. Sikker på at du blir positivt overrasket. Tror butikkprisen ligger på 4500 for paret, men prøv å prute. Jeg fikk mitt par til 3200 og det må sies å være en ekstremt god pris for høyttalere i en slik klasse. Bra kvalitetsfølelse har de også.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artech er fine høyttalere det, men jeg mener at de er oppskrytt.
    Ikke at de er dårlige på noen måte, men at en del anbefaler det siden de selges av "HiFi" butikk og ikke Postordre opplegg.

Det blir nesten som å anbefale Artech 12 i stenden for Proson 212 som er så og si helt like, bare noen små forsjeller, og en mye lavere pris.
    Så Qln Artech er bra det, men jeg føler at artech er litt sånn WAF høyttalere med Pianolakk i front.

Så begge er nokk gode valg for deg, men vis du har muligheten til å høre på dynavoice, så gjør det. De er kjempegodt bygd. Solide avstivninger og lagd av tykke MDF plater. Jeg holder en knapp på m-85 rett og slett pga jeg har større tro på de.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Artech er fine høyttalere det, men jeg mener at de er oppskrytt.
    Ikke at de er dårlige på noen måte, men at en del anbefaler det siden de selges av "HiFi" butikk og ikke Postordre opplegg.

Det blir nesten som å anbefale Artech 12 i stenden for Proson 212 som er så og si helt like, bare noen små forsjeller, og en mye lavere pris.
    Så Qln Artech er bra det, men jeg føler at artech er litt sånn WAF høyttalere med Pianolakk i front.

Så begge er nokk gode valg for deg, men vis du har muligheten til å høre på dynavoice, så gjør det. De er kjempegodt bygd. Solide avstivninger og lagd av tykke MDF plater. Jeg holder en knapp på m-85 rett og slett pga jeg har større tro på de.
    Det er vel ingen her som har anbefalt de pga at de selges på en hifibutikk. Når det gjelder Artech 12 og Proson 212 så er vel den forskjellen ganske stor og diskutert mangen ganger før. Bedre elementer, og bedre kasse og dele filter er vel noen av tingene. Når det gjelder Dynavoice, selger også Hificenteret dette også.

Når jeg kjøpte mine Artech 8, hadde de Dynavoice M-85 inne. Og da sa selger at de ikke var verdt å lytte til, fordi du fikk mer for pengene ved å kjøpe artech. Om dette er sant, det vet jeg ikke. Men jeg synes Artech så mye bedre ut, og når jeg var kjempe fornøyd med det jeg hørte der, var valget enkelt.

Og at Artech 8 er waf? Høytaleren er jo 42cm dyp. Stor som bare det.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Det er vel ingen her som har anbefalt de pga at de selges på en hifibutikk. Når det gjelder Artech 12 og Proson 212 så er vel den forskjellen ganske stor og diskutert mangen ganger før. Bedre elementer, og bedre kasse og dele filter er vel noen av tingene. Når det gjelder Dynavoice, selger også Hificenteret dette også.

Når jeg kjøpte mine Artech 8, hadde de Dynavoice M-85 inne. Og da sa selger at de ikke var verdt å lytte til, fordi du fikk mer for pengene ved å kjøpe artech. Om dette er sant, det vet jeg ikke. Men jeg synes Artech så mye bedre ut, og når jeg var kjempe fornøyd med det jeg hørte der, var valget enkelt.

Og at Artech 8 er waf? Høytaleren er jo 42cm dyp. Stor som bare det.
    Bedre og Bedre fru blom.
    212 har samme diskant og samme basser bare med en annen farge.
    Hvor har du det fra at Artech er bygd bedre?
    delefilter og mellomtonen er forsjellen. Resten er utseende.
    Mangen "Waf Koner" aksepterer dype flotte høyttalere også.
    Jeg antar du mener Soundgarden (Tidl. Hifi-Center Kjeden).
    Desuten så er det en mulighet at han ikke anbefalte de, pga butikken tjente mer på å selge deg Artech fremfor dynavoice.
    Men sant, smaken er som baken. To-delt.

Men trådstarter bør lytte på begge to, helst med samme elektronikk og i samme rom, for å så finne en. Siden han allerede har m-85 kan han høre med Soundgarden om det er mulig å prøvelåne de hjem.

EDIT: Soundgarden solgte bare Dynavoice som "partivarer" så vidt jeg vet. Jeg mener også på at Farmen frode og Daglig leder hos soundgarden er brødre.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har han m-85 fra før av? Så ikke det før nå jeg. Da hadde jeg aldri giddet å oppgradere Tror ikke forskjellene er så store. Jeg følte iallefall at Artech 8 trengte en del effekt før de låt bra. Men de låt veldig bra med Nad, og jeg vurderte jo en Nad til.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Har han m-85 fra før av? Så ikke det før nå jeg. Da hadde jeg aldri giddet å oppgradere Tror ikke forskjellene er så store. Jeg følte iallefall at Artech 8 trengte en del effekt før de låt bra. Men de låt veldig bra med Nad, og jeg vurderte jo en Nad til.
    Jepp, veldig mye likt i JWS sine høyttalere generelt.

Newcomer HFidelity sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden DJ-Vega nevner artech 12 så må jeg bare si at Artech 12 og Artech 8 er to forskjellige høyttalere, 12'ern er daff... 8'ern sitter som en kule

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er også veldig sant Rock N`roll te tusen

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFidelity
    Siden DJ-Vega nevner artech 12 så må jeg bare si at Artech 12 og Artech 8 er to forskjellige høyttalere, 12'ern er daff... 8'ern sitter som en kule

Mulig det. Skulle jeg hatt artech så ville jeg gått for artech 6.
    Skikkelig spilleglad høyttaler.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Dynavoice Dynamite da wøtt!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pianolakken på Artech 8 har ingen WAF faktor. Det dreier seg om en lite felt nederst på høyttaleren som er ca 20 x 10 cm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •