Skurring i fronthøyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Jeg har også skurring fra frontene når min integrerte forsterker er stilt inn på prossesorinngangen. Stiller jeg den om til AU eller Cd forsvinner ulyden.
    Har tatt ut antenneledingen fra digital boksen og subkabelen uten at den gjalp.

Noen tips?
    Bruker selv H 200 som et effektrinn, sammen med Denon AVR 3808. Har selv det samme problem. Det jeg har funnet ut er at det må være noe med pre-out eller kablene.

For når jeg har Denon helt avslått fra strømnettet og slår på H 200 og setter den i HF stilling så durer det i HT, men når jeg så tar vekk kablene mellom som går til pre-out på 3808 så blir støyen borte.

Det som og er litt rart er at jeg og bruker Hegel sin CDP4A som jeg har koblet opp til H 200 med RCA kabler. Så jeg prøvde å sjekke ut ved at jeg forsatt hadde 3808 helt avslått satte på H 200 og lot kablene mellom pre-out og H 200 være koblet på, da hadde jeg jo støyen der, men så fjernet jeg RCA kablene mellon CDP4A og da ble støyen borte.

Prøved så å kryssbytte kablene der jeg bruker van den hul/The name, mellom H200 og 3808 til mellom CDP4 og H200 og flyttet så de andre kablen QED og støyen ble merkbar mindre.

Så jeg skal skaffe mag balanserte kabler/XLR mellom H200 og CDP4 og se om det hjelper.

Men hva som lager denne støyen er jeg ikke sikker på

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.
    Får prøve å nappe ut noen andre kabler, å sjekke litt.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Bruker selv H 200 som et effektrinn, sammen med Denon AVR 3808. Har selv det samme problem. Det jeg har funnet ut er at det må være noe med pre-out eller kablene.

For når jeg har Denon helt avslått fra strømnettet og slår på H 200 og setter den i HF stilling så durer det i HT, men når jeg så tar vekk kablene mellom som går til pre-out på 3808 så blir støyen borte.

Det som og er litt rart er at jeg og bruker Hegel sin CDP4A som jeg har koblet opp til H 200 med RCA kabler. Så jeg prøvde å sjekke ut ved at jeg forsatt hadde 3808 helt avslått satte på H 200 og lot kablene mellom pre-out og H 200 være koblet på, da hadde jeg jo støyen der, men så fjernet jeg RCA kablene mellon CDP4A og da ble støyen borte.

Prøved så å kryssbytte kablene der jeg bruker van den hul/The name, mellom H200 og 3808 til mellom CDP4 og H200 og flyttet så de andre kablen QED og støyen ble merkbar mindre.

Så jeg skal skaffe mag balanserte kabler/XLR mellom H200 og CDP4 og se om det hjelper.

Men hva som lager denne støyen er jeg ikke sikker på

Ja nå har jeg skiftet til xlr kabler mellom H200 og CDPA og nå er all støy borte :grin: , når jeg nå bruker AVR-3808 og H200 er koblet opp mot pre-out til 3808 og H200.

Så det må jo være noe jordstøy et eller annet sted som ikke jeg kan si hvor kommere ifra:???:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Danke
    Alle som har flatskjerm skal også ha skilletrafo i veggen. Faktisk er selger lovpålagt å selge dere dette pga av at jordfeil kan skape brannfare...

Ellers så kommer det jo veldig an på dere selv, er det plagsomt uten skille?
    Hører du noe støy som ikke skulle vært der?

Dette er ting som ofte eller alltid skaper jordings støy når de er koblet sammen med hverandre:

Forsterker
    DataLaptop
    Subwoofer
    TvantenneTv

I eksemplet over har vi muligens minst to jordsløyfefeil.

Det er imidlertid noen få ting man kan gjøre for å unngå jordstøy uten å kjøpe noe skille...

På laptop så funker det å dra ut kontakten å kjøre på batteri, da forsvinner problemet som skaper støy.
    Man kan også prøve å skjøte strømkontakt med en ujordet kontakt om man får tak i dette. Dvs de jordede strømkontaktene, de med metalltapp i sidene.

På problemet subwoofer-tvantenne så kan du fjerne støyproblemet ved å dra ut antennen. Særlig nyttig ved filmtitting eller tvspilling feks.

Hvordan jordstøy høres ut? En mellomting mellom høy pipelyd, radiostøy eller rett og slett en Poltergeist i tvn eller anlegget.
    Tv:Samsung37 LE S86bdx
    Dvd: Denon1940dvd
    Xbox360
    Getbox
    Hvor får man kjøpt galvaniske skille for sub da ? Aldri hørt om heller jeg :S.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    galbsnisk skille for sub er rett og slett galvanisk skille til TV. Alle som selger tver er lovpålagt til å ha disse tilsalgs. Feks Elkjøp, Expert, Hifiklubben, Elprice og Lefdahl tilogmed Clasolsson og Biltema har disse.....

For min egen del var forskjellen med og uten skille helt enorm.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en rca skilletrafo fra hifiklubben i dag, og det var løsningen på problemet mitt.:-D
    Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: XITEL Ground Loop Isolator

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss høyttalerene skurrer/en slags knitre lyd. Kan du prøve og skru ner master volumet/wave volumet på pcn din.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •