mangler dynamikk i mine Audivector MI3 Avantgarde - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har pr.nå Arcam A32 og A90 samt Audiovector M3 Avantgarde og Signature. Jeg kan med hånden på hjertet si at begge disse er letter å drive enn B&W Cm1. I loftstuen siter jeg nå å spiller på A32/Avantgarde med meget bra dynamikk og trykk.
    Det er fint å høre at A32 holder mål også her. For Arcam A32 er av knall-forsterker, som tross av å ha brynt seg mot en rekke dyre forsterker i prisklassen opp mot 50 000 hos meg de siste årene, fremdeles er i hus. Så takk for at jeg fikk kjøpe din gamle A32, Rune! Og savnet har åpenbart vært stort, siden du har kjøpt deg et annet eksemplar av samme forsterker

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    tror tilfellet heller er at når du får mer effekt på de spiller de faktisk også bedre, hvis man har ører til å høre forskjell da, og hva man synes er bra kommer litt ann på hva man er vant til også.
    Mine er testet hos meg med EC 250R, Parasound A21, Parasound A51, Doxa 140 Signature som alle har mer "power". Personlig synes jeg resultatet ble best med A32 eller Doxa.
    Jeg mener fortsatt at B&W Cm1 (størrelse som et fuglehus) krever betydelig mer.

J.Haugen
    Kjøpte som du vet B&W 804S som krevde krefter for å komme til sin rett.
    Når lettdrevne høyttalere kom i hus, ble valget av A32 enkelt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er riktig att cm1 er enda tyngre å drive til ett godt resultat, min erfaring er ganske lik din att audiovector er lett å drive men att man hente hente ut en del ekstra fra bra forsterkere med mye effekt.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver mine Mi3 Signature + AV3ci center med en RB-993 3x200w rotel. Skal i nær fremtid oppgradere med et aktivt 3 kanals delefilter å gå over til aktiv bi-amping med 2xRB-993, altså 2x200w pr høyttaler. Da skulle de ha nok effekt tror jeg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    det er riktig att cm1 er enda tyngre å drive til ett godt resultat, min erfaring er ganske lik din att audiovector er lett å drive men att man hente hente ut en del ekstra fra bra forsterkere med mye effekt.
    Er ikke Ec 250R og Parasound A21 bra forsterkere mer effekt?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte på minne M3 Signatur en Krell kav 150a på 2x150 watt og det var ingen problem med dynamikk og spore da. Gikk senere over til en Krell kav 250a/3 på 3x250 watt og fikk ennå mer av alt. Så min erfaring er at de blomstrer med mer effekt om forsterkeren har lydsignaturen du er ute etter.

Så har du mulighet test ut Krell.

Bytt også ut de orginale jumpperene mellom terminalene da disse etter min mening er av laber kvalitet og påvirker lyden merkbart.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det virker rart dersom folk sier at Arcam ikke er så strømsterke da min Alpha 8 på 2*50w hadde 400va strømforsyning...

Har ikke A32 og 90 serien en strømforsyning på oppimot en 900-1000va?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte som du vet B&W 804S som krevde krefter for å komme til sin rett. Når lettdrevne høyttalere kom i hus, ble valget av A32 enkelt.
    Ja, jeg måtte også velge høyttalere med litt omhu til A32. Men den spiller utrolig gøy og bra på alt når den først spiller sammen med lettdrevne høyttalere (i motsetning til nykommeren A38 som er kraftigere, men mindre "musikalsk" i mine ører).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    J

Bytt også ut de orginale jumpperene mellom terminalene da disse etter min mening er av laber kvalitet og påvirker lyden merkbart.

Jeg har modifisert mine Audiovectorer etter tips i denne tråden Revel visa Von Schweikert

Det medførte at diskanten ble mere behagelig, men jeg synes også de ble bittelitt mere tungdrevene. Alternativt er det jeg som spiller høyere nå fordi diskanten er mere behagelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Vil enkelt kalle disse uttalelsene "pisspreik"

Har pr.nå Arcam A32 og A90 samt Audiovector M3 Avantgarde og Signature.
    Jeg kan med hånden på hjertet si at begge disse er letter å drive enn B&W Cm1.
    I loftstuen siter jeg nå å spiller på A32/Avantgarde med meget bra dynamikk og trykk. Har mer tro på andre faktorer gjør seg gjeldende. Rom, feilkobling o.l
    Meg bekjent har A32 og A90 samme størrelse strømforsyning.

Tar forbehold mot at MI3 er tyngre å drive enn mine er!
    Hard kost. Jo i det skulle nok være nok krefter. Jeg har selv bare M3, og satt på to Rotel 980 bx. Brokoblet, gav de 320 w og gir over 80 amp. Men det som skjedde var at de ble totalt overøst med krefter, dynamikken var der i bøtter og spann, men den mer snille mykebassen var mer fraværende. Jeg tror nok at det kan være lurt å se på hva du å bruker mellom kildene dine. Kan ha mye å hente der også. For det er en ting Audiovector er kjent for, og det er Dynamikken, livlig og en god alt spillende høytaler. uff lurer på om jeg svarte på feil sitat obs

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist det er på film du syns det trykker for lite er nok tilfellet at dvd-spilleren din ikke mikser lfe-signalet in i frontkanalene, regner med du kun har 2.0 inngang på forsterkeren din?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har bare 2.0 inngang. Skal sjekke det med LEF signalet, men tror kanskje ikke det er det som er feil, for det kommer bra med dypbass ut av suben som er koblet til pre out på feks filmen klodenes kamp.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeger68
    Ja jeg har bare 2.0 inngang. Skal sjekke det med LEF signalet, men tror kanskje ikke det er det som er feil, for det kommer bra med dypbass ut av suben som er koblet til pre out på feks filmen klodenes kamp.
    Er ikke mange dvd-spillere på markedet som gjør det faktisk. Men du har jo noe dypbass fra center-kanalen også, og den blir mikset in i fronthøyttalerene

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Er ikke mange dvd-spillere på markedet som gjør det faktisk. Men du har jo noe dypbass fra center-kanalen også, og den blir mikset in i fronthøyttalerene
    Jeg fant ingen DVD-spillere som kunne downmixe surroundt til 2.0 uten å droppe LFE sporet når jeg kjørte rent stereo oppsett. Utrolig irriterende. Dette støttes også av forumtråder overalt. Dessverre er det noen som bidrar til å spre misinformasjon om at LFE-sporet blir med fordi de oppfatter at det er en del bass likevel. Dette er rett og slett fordi det da er lagt en del bass i front/center-signalet, men LFE-sporet droppes i utgangspunktet på alle DVD-spillere ved downmix til 2.0.

Fra avsforum:

"I have been pointing this out for several years, now, and no one has been able to refute it. Many people have scurried off to confirm this only to find out that, unfortunately, their universal player is dropping the LFE channel. But that doesn't mean that ALL universal players drop the LFE channel. I have yet to hear of one that doesn't. I suspect that there may be some very high-end players that treat the LFE channel differently. But it is simple enough to test what a particular player does if you have access to a track that you KNOW is specifically encoded in the LFE channel and LFE channel only. With AVIA this would be the LFE tone that is used for the subwoofer in the speaker channel identification track as well as the "Low Frequency Sweep; LFE" track, which is the best track to use. If you set the SUB=NO and cannot hear the LFE channel-encoded material coming from the front speakers, then it is not being rerouted. But be aware that the subwoofer calibration tracks on AVIA are NOT encoded in the LFE channel, and instead are simply encoded in the main channels and intended to be bass-managed. So, the subwoofer calibration tones are NOT at all useful for verifying what happens to the LFE channel.

As far as I know, if you set a universal player up as SUB=NO, no matter how many main channels you are using, the LFE channel will be dropped. I do not know what a specific "Downmix" mode does, but I suspect it will do the same thing that a standard 2-channel DVD player would do when it plays back a 5.1 soundtrack and passes it via its analog outputs; drop the LFE channel. How 2-channel players treat multichannel (i.e. 5.1 material) content is different than the way that a universal player treats such content. My experience with 2 universal players' analog outs and DVD-A playback has been that, without a downmix mode used, when the player is setup as having only 2 front speakers, upon playback of a 5.1 DVD-A soundtrack, only the front 2 channels are reproduced. The other main channels of the 5.1 soundtrack are simply not reproduced. I assume that the same would apply to DD/DTS5.1 soundtracks. So, that is why a specific "downmix mode" is necessary.

Some universal players have a separate pair of R/L-only analog outs which are completely separate from the multichannel analog output cluster and are not affected by any of the channel settings that apply to the multichannel analog outs. These outputs will behave identically to those of a standard 2-channel DVD player and multichannel content is automatically downmixed and the LFE channel is dropped. However, many players have these 2 separate R/L outputs yet they are NOT treated independently of the front L/R channels of the multichannel analog output cluster. Instead, any settings, such as bass management, that are applied to the front R/L channels of the multichannel cluster are also applied to these 2 R/L-only outputs. So, you have to check what your particular player does with these 2 outputs.

Realize that with most movie soundtracks much of what is mixed into the LFE channel will also be mixed, at least in some measure, into the main channels, as well. So, all is not lost when the LFE channel is dropped. I have heard plenty of 2-channel systems with 2-channel-only analog connections that produced quite a bit of low-end energy."

Den enkle testen?
    Kjør LFE-test spor på en setup-DVD, f.eks AVIA som nevnt her.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •