Infinity Delta 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity Delta 70

Jeg er i gang med å sette opp et solid hjemmekino-anlegg, og ettersom jeg vil ha mest mulig for pengene har jeg benyttet meg av bruktmarkedet.

Fikk tilslaget på et par "Infinity Delta 70" fronthøytalere sammen med "Infinity 200 MKII" og "Infinity Delta Center". Noen som har noen meninger eller erfaringer med disse? Ca. hva de er verdt i dag? Begynner å bli en eldre modell, gikk ut av produksjon for ca 5 år siden etter det jeg forstår. Specs følger lengre nede.

Jeg skal også gå til innkjøp av receiver som kan drive alle høytalere + en sub som jeg kommer til å kjøpe når noe dukker opp (noen meninger?). Som en kanskje forstår, er høytalerne brukt, men jeg er litt mer skeptisk til å kjøpe brukt receiver i og med at det er mye mer som kan gå galt i en slik. Dessuten er det såvidt jeg kan forstå kommet ganske mange nye codecs og funksjoner den siste tiden som jeg antakelig trenger dersom jeg skal spille av Blu-ray.

Hvilken receiver er å anbefale for å disse høytalerene? Omtrent det eneste jeg vet om fronthøytalerne er at de er oppgitt som "Bassreflex / 180 Watt / 30-35000 Hz / 6 Ohm". Har googlet det jeg er mann for, men har ikke klart å komme frem til så mye mer enn det som står over samt at fronthøytalerne lå på ca 13,000kr da de var ny. For øvrig ble et par solgt gjennom forumene for en tid tilbake. Link HER.

Vil nødig kjøpe en dårlig reciever, men samtidig har jeg veldig mye annet å bruke penger på. Hvilket pris-nivå må jeg opp i for å få bra lyd og "nok" funksjoner? (Trenger vel en del HDMI innganger blant annet?) Jeg kan feks få kjøpt Yamaha RX-V2700 til ca 7500 kr, en overkommelig pris. Er det bra nok for å drive fronthøytalerene, bakhøytalerene, senterhøytalerene og etterhvert en sub? Evt. finnes det andre rimlige alternativer?

Jeg glemte å si at oppsettet også kommer til å brukes ganske mye til å spille musikk av type jazz/blues/rock/(klassisk). Spiller ofte med relativt høyt volum.

Alle kommentarer settes stor pris på!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiver i 7000-kroners gruppen... hmm, var det ikke pioneer 1018-et-eller-annet som fikk godskryt i siste hjemmekino? Sjekk den ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do. Antar at yamahaen har nok kraft til å drive høytalerene, men det jeg er redd for er at den skal være utdatert. Er jo ganske nøyaktig 2 år gammel og har "bare" hdmi 1.2.

Kan HK 255 drive høytalerene tilfredsstillende?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tysopz
    Will do. Antar at yamahaen har nok kraft til å drive høytalerene, men det jeg er redd for er at den skal være utdatert. Er jo ganske nøyaktig 2 år gammel og har "bare" hdmi 1.2.

Kan HK 255 drive høytalerene tilfredsstillende?
    Nå er dette en relativt gammel tråd...

Jeg opplevde en stor forbedring ved å koble Vincent SP-331 på en AVR-7000 (som jeg syntes var svak).

Artig med senteren. Fant ingen, og måtte bestille fra Tyskland, fant en nettbutikk der som ikke hadde tømt lageret enda.

Veldig bra høyttalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •