Subwoofer med oppover-/nedovervendt element

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer med oppover-/nedovervendt element

Hei!

I forbindelse med oppgradering av mitt AV-anlegg til 46" Sony KDLW4500 LCD og Panasonic BlueRay kunne jeg gjerne tenkt meg en sub til mine gamle (men gode!) Dali 400 høyttalere og receiver Marantz SR5200. Som dere forstår: Ikke helt nytt, men dugandes ennå, håper jeg ...

Problemet med suben er imidlertid plassering: I praksis er eneste mulige plassering et 35x35 cm "hull" bak venstre hovedhøyttaler. Jeg bør derfor ha en sub med elementet vendt oppover/nedover.

Er dette en løsning som kunne funke? Kan noen anbefale en konkret sub, pris max. kr 5000,- (circa ... ).

Arcam Logo sub fra Hi-Fi klubben passer (Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: ARCAM Logo Subwoofer, noen som kjenner denne?

mio

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan nok være en utfordring å finne en sub i den prisklassen som passer inn i det rommet du har til disposisjon. Jeg tenkte i utgangspunktet på to alternativ; en liten kompakt sub i lukket kasse eller en tube. Her er det jo en del å velge i, både Velodyne og Sunfire har noen som kan passe, fra din prisklasse og oppover. Dali sin Ikon 12 har jo fått mye skryt, men er noen cm for stor. SVS har en kompakt sak på 35x35, og en tube på ca 40cm i diameter. Det er en del å velge i faktisk, på tross av liten plass.

Når det gjelder Arcam sub'en kjenner jeg ikke til denne, men det er jo ikke værre en å låne med seg en hjem og teste, evt høre på den hos Hifi klubben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •