MTS 01 5.0 full size

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MTS 01 5.0 full size

Ser mange lurer på litt av hvert om dette oppsette , å di fleste trådene handler i hovedsak om frontene , så jeg tenkte å legge ut enn liten erfaring rundt hele oppsette .

PS: Visst dette alerede er lagt ut , eller diskutert i annen tråd skal jeg slette min , så gi beskjed .

Fik mine MTS01, MBS 01 og MCS 01 på torsdag , i sammen med enn ultra (sylinder) hele oppsette i Piano gloss black . Først og fremst vill jeg si at jeg ikke forstår all den pepperen spesielt frontene har fått pga design i diverse store hifi blader . Men som nevnt tideligere , smaken er som baken .

Når jeg fik pakka ut alle høyttalerene i stua var første inntrykk at dette var høyttalere av høy kvalitet , spesielt centeren og bakhøyttalerene er utroligt sexy i denne finishen . Å etter å ha plassert ut alt kom det eit stort smil fra eier , i sammen med min pioneer 5080 , ps3 og squeezbox så dette utroligt bra ut (alle komponentene i piano gloss black finish)

Jeg prøvde først frontene allene i stereo å ble utroligt imponert over hvor behageligt disse spiller . Uansett hvor høyt jeg spillte overbeviste disse "små" høyttalerene stort med enn behagelig klang å kjeller dyp bass . Så jeg ser frem til disse høyttalerene får noen innspillings timer samt enn matchende effektforsterker .

Så etter å ha lagt opp meter på meter med kabler var det på tide å prøve alt i sin helhet . Tven ble innstillt på "bruker" hulken2 på blueray ble satt inn i ps3`en så da skulle alt være klart . Å jeg ble nesten letter sjokka hvor bra dette låter i sourround da jeg skal innrøme at forventningene ble lagt opp etter at dette er eit relativt billigt oppsett i forhold til utstyret jeg har hatt de siste årene . Jeg har bare hatt stereo oppsett tideligere så jeg er vel ikke spesialist på dette , men dette låter bra , SINSYKT bra . Det er nesten som jeg gruer meg til å se siste Underworld filmen , det føles så ekte å brutalt ut at enn blir skremt i scenene som har mye lyd å høy spennings faktor .

Jeg skal komme med litt mer info når alt utstyre har fått litt mer innspillings tid , og litt bedre kalibrering .

Men til dere som lurer på dette sier jeg bare løp å kjøp , HØY gøy faktor for enn grei penge .

Utstyr som blir brukt:

Marantz SR5002
    Marantz CD 5001 OSE CD

SVS MTS 01
    SVS MBS 01
    SVS MCS 01
    SVS PC Ultra

Pioneer 5080XA
    Sony PS3

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å knipse noen bilder?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta noen bilder nå , så bilder kommer om noen timer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SYnes du like gjerne kunne skrevet dette i den offisielle tråden:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/3...s-01-trad.html

Blir dumt når informasjonen spres på denne måten.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ble fornøyd Leifen. Du sitter igjen med samme inntrykke jeg fikk. Spiller rett å slett helt sykt bra
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ska få tatt noken sjikelige bilder ein dag , å bruka tipsene te Akto . Så bare ein liten forhondsvisning dette her

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kresene er de på å stå nært bakvegg?
    jeg har egentlig ikke mulighet å ha de lengere ut enn 30cm

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke den er så veldig følsom på hvor nærme bakveggen den står, men skal legges til at jeg deler mine ved 80Hz hvor subbene tar over videre nedover.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Synes ikke den er så veldig følsom på hvor nærme bakveggen den står, men skal legges til at jeg deler mine ved 80Hz hvor subbene tar over videre nedover.
    Men hvofor deler du de så høyt, når de er spekket til å klare 60 Hz?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi subben gjør en bedre jobb nedover, å fra ca 80Hz å nedover så kan man ikke høre hvor bassen kommer fra uansett.

Skal forøvrig legges til at jeg har testet både 60Hz, 80Hz og 120Hz før jeg endte opp med å kjøre det på 80Hz deling. Var her det funket best for meg, ihvertfall i rommet mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel klare å høre at subben kommer fra en bestemt retning? Ihvertfall i de oppsette jeg har hørt er det klart enkelt å høre bassen mer på ene øret enn det andre. Hvis subb er plassert i f.eks venstre hjørne klarer jeg å høre at den står i kroken der borte

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler man på 80Hz eller lavere skal det i realiteten ikke være mulig å høre hvor den kommer fra. Det er klart spiller man sykt høyt og har fremover stilt element slik som du har i PB-13 Ultra'en din så er det kanskje mulig å kjenne at "trøkket" kommer derfra. Jeg har alltid fått integrert subbene mine så jeg ikke har merket at de er der. Har hatt subber både bak å foran i oppsettene mine, å det har uansett aldri vært noe problem å få integrert de så jeg ikke hører hvor de står. Mulig du kjører med for mye gain hvis du lett merker hvor den står.

I ett av mine forrige oppsett med Klipsch RF-82 som front høytalere og en SVS PB12+/2 plassert bak i rommet ble folk sykt imponert over lyden i Klipschene. De så ikke subben som stod bak, å trodde det kun var Klipschene som stod for lyden. Tok ihvertfall dette som ett tegn på at den var godt integrert.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kane, hva var det som gjorde at du skiftet fra Klispch RF83, til MTS-01 egentlig?

Litt intererssant for meg ettersom jeg vurderer enten klipsch eller svs når oppgraderingen snart kommer.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj oj oj, 30.000 for og bytte ut høytalerne til MTS :-O
    Da med 2 par MTS-01 og 1 MCS-01.

Tørr en ta sjansepå på dette når en selger det en har for 10.000 tro :-O

Ja ja, har frem til jula og tenke og regne på dette nå hehe :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det slike polerte blanke overflater i piano gloss black utførelse?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    er det slike polerte blanke overflater i piano gloss black utførelse?
    Ja men det er bare sidepanelene som er i den utførselen. Resten er sort akkurt som med de andre farvene. Synes det så litt rart ut i begynnelsen, men liker det veldig godt nå. Kjører selv i Rosenut.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Kane, hva var det som gjorde at du skiftet fra Klispch RF83, til MTS-01 egentlig?

Litt intererssant for meg ettersom jeg vurderer enten klipsch eller svs når oppgraderingen snart kommer.
    Synes rett å slett de låter mye bedre. De spiller selvsagt ikke så høyt, men de spiller mer enn høyt nok for meg, å jeg er glad i å gnu skikkelig på innimellom

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fett oppsett! Men de fæle sølv-komponentene må du få skjult eller bytta ut. Spesielt den derre Dreambox'en på toppen der ser jo ikke ut (men den nye 8000-modellen vil matche). Men få tatt fler bilder, med skikkelig blitz/lys.

Var en trist dag i går, måtte pakke ned MTS-01-frontene og bare ha DM604 S3 høyttalerne stå igjen i stua (visning). De låter litt tristere skal jeg innrømme.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske så svær senter. Ble litt overrasket av størrelsen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så fort jeg får solgt mine Concept 8 så legger jeg inn en bestilling..
    uten bakhøytalerne kommer det på nesten 19k og 26k med.. er det verd det?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •