Ønsker anbefaling av 2.1 høyttaler oppsett til stua - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har riktignok kun hørt Kef Q-series, men poenget er at diskanten sitter i midten av mellomtone-/bass-elementet. Q3 leverer en veldig åpen og detaljert mellomtone og diskant. Diskanten er detaljert men ikke skarp. Bassen er godt gjengitt, men ikke til de store dyp. Sammen med sub vil de nok fungere utmerket. Pene er de også. Men de kan vel neppe henges på vegg uten en brakett eller noe.

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Tror ikke det blir noe for oss men veldig billige var de!
    XTZ 99W10.16 har jeg sett litt på. Delte meninger er det med XTZ vs Dali på musikk. Vet du hvis (og hvor) det er mulig å få lånt en hjem?
    Det skulle jeg vel gjerne visst selv. Tror ikke det er mulig. Men mange har jo handlet XTZ på forumet så kanskje en kan være heldig og finne en snill AVforumer i nærheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tannoy Revolution DC4

Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Er ikke helt runde desse da, men er ikke desse waf så syns eg litt synd på deg da:? :? :?

Tannoy pris-"8lapper" eller Tannoy Pris-"11lapper"

Disse spiller bra også, og med litt hjelp fra subb så blir det nokk bra, vil tru MJ Acoustics Pro-50 MK2 som du never passer desse perfekt.
    og så har jo Tannoy noen subber selv, TS serien.

tråler du brukt børsen klarer du kanskje og skaffe et par DC4 og subb til nevnt pris, men skal du kjøpe nytt, hadde personlig valgt DC4 og heller skaffet en subb senere dersom budsjettet stoppet meg. Utrulig hvor stor lyd som kommer ut av de små tassene.........:-D
    Disse er utrolig fine! Og ble godkjent med et smil.

Men vet dere hva som er de store forskjellene mellom Tannoy Revolution DC4 (4k) og Tannoy Revolution Signature DC4 (8k). Spec'ene sier ikke noe spesielt.

Har noen hatt gleden til å høre begge to ved siden av hverandre?

Vet du om noen som selger disse demo/brukt så venglist send meg en PM.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toonbiter
    Før du kjøper ville jeg ring Andre Hifihuset angående focal dome. sikker på at han kan gi deg en bra pris i forhold til de andre du har tittet på..jeg har Dome selv som bakhøytalere og er meget fornøyd da de er lette og plasere og veldig fine.
    Jeg har tenkt å høre med han men jeg synes at 5k for de 2 små tassene er mye penger.
    Er de virkelig verdt prisen ift Mirage Omnisat V2 og Gallo Nucleus Micro/Micro Ti?

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at jeg ble bedt om å beskrive kvalitetene ved iQ3 lenger oppe her, jeg bare henviser til pnerbye sitt innlegg

Ligger forøvrig en test her:
    Test av KEF IQ3 Høyttalere - Tester - Lyd og Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å høre med han men jeg synes at 5k for de 2 små tassene er mye penger.
    Er de virkelig verdt prisen ift Mirage Omnisat V2 og Gallo Nucleus Micro/Micro Ti?
    det blir vanskelig og svare på,personlig syntes jeg jmlab focal er noe overpriset i forhold til finish, men lyden er jo bra. syntes du bør høre de forskjellige sånn at du vet hvordan lyden er i dem. for når du først skal kjøpe så er det jo veldig viktig at du får det du har lyst på og ikke noe annet pga litt prisforskjell. Du skal jo ha dem en god stund.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere er best av Dynaudio Audience 42 og KefiQ10 (iQ1 er den gamle)?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva tror dere er best av Dynaudio Audience 42 og KefiQ10 (iQ1 er den gamle)?
    Har du sett denne?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/38057

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Har sett den annonsen, men jeg ville ikke hatt de der for 5 kroner en gang. De ser jo ut som de er brukt til leirdueskyting.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte litt på Audiovector sine suber, for eks Audiovector K-sub. Noen som har erfaring med dem (til musikk, ikke film)? Tiger kanskje?:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humm, noe jeg kunne tenke å prøve med kona sier bare 'Oh nei så kjedelige!'. Kvinner.... :evil:

hadde hun likt JohnBlue JB4 bedre?

JohnBlue JB4

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige uke fikk jeg litt tid til å høre på noen kandidater:
    - Tannoy Revolution DC4 til 4k (ikke signature utgaven):

De imponerte meg veldig mye. Det er utrolig hvor mye bra lyd som kommer ut av disse små boksene. Jeg hørte også litt på DC6 Signature og de var ikke så bra som jeg trodde. Til 3 ganger prisen av DC4....

- Anthony Galo Micro (Ti):

De også imponerte meg veldig mye. De lager et lydbilde som er mye større enn størrelsen kunne indikere. Stemme eller instrument plassering er også på topp.

Jeg fikk låne et par Anthony Galo Micro og prøvde hjemme i helgen. Da var resultatet ikke så bra som hos på demo hos importøren men jeg har en vanlig stue så man må ofre litt der

Nå venter jeg spent at Kef iQ30 kommer til butikkene for å prøve dem også iQ3 fikk ikke noe veldig bra kritikk i Lyd&Bilde IMO så jeg håper at iQ30 blir bedre.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sett nermere på en REL subb dersom jeg var på jakt etter en musikalsk liten subb til å kombinere med eksempelvis de Tannoy høytalerene du snakker om.

Også focal er svært bra det jeg har hørt av deres 11" både i 700 og 800 serien.

Litt vanskelig å komme helt utenom å nevne at xtz gir mye av det meste for kronasjen, 8" i bra finish til 1700,- og 10" til 2900,- selvom jeg godt kan forstå du kunne tenke deg noe annet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takk for tipset Har sett den annonsen, men jeg ville ikke hatt de der for 5 kroner en gang. De ser jo ut som de er brukt til leirdueskyting.
    er de så gale da? Får ikke opp bildene - "pending approval".......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg ville sett nermere på en REL subb dersom jeg var på jakt etter en musikalsk liten subb til å kombinere med eksempelvis de Tannoy høytalerene du snakker om.

Også focal er svært bra det jeg har hørt av deres 11" både i 700 og 800 serien.

Litt vanskelig å komme helt utenom å nevne at xtz gir mye av det meste for kronasjen, 8" i bra finish til 1700,- og 10" til 2900,- selvom jeg godt kan forstå du kunne tenke deg noe annet.
    Når jeg prøvde Micro Ti så prøvde jeg også Anthony Galo sin lille gris, TR-1. Fårstår veldig godt at mange har gått for den i det siste fordi den er veldig god.

XTZ har jeg null erfaring med og jeg liker ikke å kjøpe uten å ha hørt før. I tillegg har jeg lest en del steder at XTZ passer bedre til film enn musikk.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du ikke vil kjøpe uhørt skjønner jeg veldig godt, alle som er mer enn middels intressert burde ikke gjøre et serrøst kjøp uten å ha hørt først, om det ikke er nettopp av nysgjerrighet da såklart

TR-1 har jeg desverre null erfaring med selv så den sammenlikningen kan jeg ikke si noe om desverre, 12" xtz passer seg nok aller best til film ja men særlig 8"eren har nok mest for seg på musikk, kan for noen bli litt puslete til det også.

Når jeg prøvde Micro Ti så prøvde jeg også Anthony Galo sin lille gris, TR-1. Fårstår veldig godt at mange har gått for den i det siste fordi den er veldig god.

XTZ har jeg null erfaring med og jeg liker ikke å kjøpe uten å ha hørt før. I tillegg har jeg lest en del steder at XTZ passer bedre til film enn musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=AjSelj]At du ikke vil kjøpe uhørt skjønner jeg veldig godt, alle som er mer enn middels intressert burde ikke gjøre et serrøst kjøp uten å ha hørt først, om det ikke er nettopp av nysgjerrighet da såklart

Ofte er det avstanden fra kjøper til forhandler, og ikke lyst som stopper en.:-?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •