Audio pro blue diamond

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio pro blue diamond

Surfer litt rundt, og kom over disse. Skal riktignok ikke kjøpe, men er alltid moro og titte.

Hvordan låter de? Står at de spiller fra 18 - 22.000 hz, og det dekker jo det meste, men gjør de den jobben bra??

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener disse ikke er noe å satse på.Meget spinkelt bygde høytalere.Ble faktisk frarådet å kjøpe dem hos en forhandler.Prøv å få tak i brukte B&W 605 med aktive basser,et mye bedre kjøp.B&W har sluttet da med å putte forsterkere i høytalerne deres da men det finnes da brukte.Går ned til 25 i bassen 23 -6db.

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lover deg at de gjør jobben. Selv så spiller jeg sacd på disse og har ikke planer om å bytte.
    Bassen får hjelp av 2 monoforsterkere på 150w - jeg pleier å ha disse avslått ved ren musikk. Men på film er som regel en av de på. Bor i blokk og kan bli for mye for min del (eller naboene) - for den går dypt - meget dypt! Til og med uten subbene på så spiller dem som ganske så tunge høyttalere (forundrer meg ofte over hva som presses ut av mine tilsammen 70kg svenske pianolakkerte tårn).

Men til syvende og sist så er det du som må bruke dine ører for å vurdere. Besøk butikken og få demo!

PS! Det følger med hvite hansker...

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av energyst
    Jeg lover deg at de gjør jobben. Selv så spiller jeg sacd på disse og har ikke planer om å bytte.
    Bassen får hjelp av 2 monoforsterkere på 150w - jeg pleier å ha disse avslått ved ren musikk. Men på film er som regel en av de på. Bor i blokk og kan bli for mye for min del (eller naboene) - for den går dypt - meget dypt! Til og med uten subbene på så spiller dem som ganske så tunge høyttalere (forundrer meg ofte over hva som presses ut av mine tilsammen 70kg svenske pianolakkerte tårn).

Men til syvende og sist så er det du som må bruke dine ører for å vurdere. Besøk butikken og få demo!

PS! Det følger med hvite hansker...
    Hvite hansker er sjef. 8)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener disse ikke er noe å satse på.Meget spinkelt bygde høytalere.
    Spinkle bygd? Har han tatt en titt inni? Det har jeg gjort. Gidder heller ikke kommentere det noe nærmere da det høres som en usakelig begunnelse.

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet

Her må jeg ærlig talt si at jeg ikke vet hva du snakker om. Du må referere til noen andre høyttalere. Audio Pro'ene er meget gode høyttalere, også hva byggekvalitet anngår.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sammenligner du de med noe nytt nå til samme prisen må de se seg slått.
    diskanten og delefilteret er det værste på de...putt i en ringradiator og litt snacks så kan d bli noe.

men 4 slike i hjemmekino`n må være litt konge

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    diskanten og delefilteret er det værste på de...putt i en ringradiator og litt snacks så kan d bli noe.
    jeg har ikke så dyp kjenskap til sånt. Ringradiator... hvor finner man info på det?

Og snacks? Tips?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke gjort dette selv, men noen på hifisentralen iallefall, tror han heter "fab" eller noe.
    vifa ringradiator finnes vel hos eltek, koster ca 6-700kr stk. når du putter i denne må d vel gjøres et smått med delefilteret og..sjekk rundt på nettet.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm... intelesting! som det heter.

takk for svar

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av energyst
    Spinkle bygd? Har han tatt en titt inni? Det har jeg gjort. Gidder heller ikke kommentere det noe nærmere da det høres som en usakelig begunnelse.
    Må si meg enig! God byggekvalitet og enorm finish..........

http://www.nebyhifi.no/downloads/tes...amond_test.pdf

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke finn på å tukle med nye elementer i gamle høyttalere, det blir sjelden bra... kjøp heller noen andre høyttalere der elementene er gode og tilpasset delefilter og kabinett!

Det er dessuten dyrt å kjøpe elementer løse, mye dyrere enn om du kjøper de samme elementene i ferdige høyttalere.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var og hørte på disse på serviceavdelingen i oslo og ble KJEMPE skuffet! lyden var ullen og uklar og kunne ikke sammenlignes med feks. patos lyric 402 eller klipsch rf35......

men designmessig så er jo blue diamond sjef da... skikkelig lekre høyttalere...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    var og hørte på disse på serviceavdelingen i oslo og ble KJEMPE skuffet! lyden var ullen og uklar og kunne ikke sammenlignes med feks. patos lyric 402 eller klipsch rf35......

men designmessig så er jo blue diamond sjef da... skikkelig lekre høyttalere...
    Hva legger du i ullen?

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.... uklar lyd....

når du hører på eldre plater så hører du at lyden ikke er noe spessielt klar... skjønner du nå??

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det sier segselv at 2 forsterkere, 2 10 tommere + "high gloss" maling koster.
    no har det forsåvitt komt nye blue diamond v2, også som aktiv.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blue diamond v2 har fått kjempekritikk i blant annet DVD & Hemmabio i Sverige mener jeg det var? Blue diamond har jo vært en suksesshøyttaler og solgt i mange eksemplarer, så det overrasker meg litt om lyden er ullen og uklar! Det er det komplett motsatte jeg forbinder med AudioPro. Har selv Bravo FX-10, og lyden er krystallklar. Kamerater har tilogmed sagt at de er ovverrasket over hvor klar og "ren" lyden fra disse er.... men nå er disse også dyrere enn blue diamond...

Har selv aldri hørt blue diamond, men det høres litt merkelig ut at lyden var ullen... (det var vel ikke noen ØDELAGTE blue diamonds du hørte da?) :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er ullen, sammenlignet med andre merker til samme pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett på disse høyttalerene, virker jo som et meget godt kjøp til 10k. Hadde egentlig tenkt til å kjøpe b&w CM4 til 12k men disse ser ut til å være bedre.
    Har forresten fått et tilbud på et par Audio Pro Avantek Nine til 12,5k. De har stått som demo høyttalere i den lokale hifi sjappa, er dette noe å satse på? Låter jo helt rått!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    Har også sett på disse høyttalerene, virker jo som et meget godt kjøp til 10k. Hadde egentlig tenkt til å kjøpe b&w CM4 til 12k men disse ser ut til å være bedre.
    Har forresten fått et tilbud på et par Audio Pro Avantek Nine til 12,5k. De har stått som demo høyttalere i den lokale hifi sjappa, er dette noe å satse på? Låter jo helt rått!
    Mener å ha sett Blue Diamond til 8k. Har også sett komplett Avantek suroundpakke uten sub til 17k. Iom at v2 kommer blir nok utgående modell å finne på tilbud. Sjekk www.prisjakt.nu

Og Einis er en notorisk kranglefant som liker å provosere. Det er derfor ikke alltid verdt i legge så mye vekt på hans utsagn.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •