Forslag til prescensehøyttalere - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 88 av 88
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Driver i disse dager og bygger eget kinorom.
    Brukte et par Mirage Nanosat som presence i den gamle leiligheten.
    Disse er solgt,så er på utkikk etter et par nye.

Lurer også litt på dette med plassering,har selv hatt dem rett over fronten.
    Syns dette fungerte bra.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Bruk like høytalere!

Min mening er at du bør bruke likest mulig høytalere i front - også for precense kanalene. Du hører mer til disse enn du kanskje tror - spesielt ved "dialog lift" som Yamaha reciverne har.

Den nye Yamaha A3010 håndterer både "front-precense" OG "rear-precense", og skifter AUTOMATISK til riktige forsterker utganger avhengig av kildematerialet.
    Du kan MAO koble til i alt 11,2 kanaler og reciveren velger automatisk om forsterker kreftene (9 = tilgjengelig) skal brukes som 7,2 + "front precense", eller som 5,2 + "front/rear precense", avhengig om du ser film eller hører på musikk via DSP programmene.
    Selv valgte jeg å bruke en "Zone-2" istedenfor "rear precense". Når denne zone er aktiv, så kobler reciveren automatisk ut "rear-sur" kanalene i "main-zone", og disse inn igjen når lyd til "zone-2" slås av.
    Jeg syntes dette er VELDIG bra i forhold til min tidligere RX-3900:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må legge til at jeg prøvde dette på filmen Real Steel i dag som forøvrig var veldig bra.
    Med min Yamaha RX-V771 så var det ikke mye lyd fra disse presence høyttalerene, men når jeg skrudde på dialog lift ble det mye bedre.

Det som nevnes i forrige post er at man burde bruke like høyttalere som center kan jeg bekrefte!
    Jeg satte opp noen Audio Pro Black Pearl V3 men ikke mer enn ca 1m+ rett over side høyttalerene og det fungerte bra, men dem har en mye mørkere tone når man sammenligner med RF82mk2 og RC62 som er i front.

Når filmen var ferdig så kom jeg på at jeg kanskje burde prøvd å kjøre center opp på max og dialog lift opp på max for å sett om jeg da får lyden fra presence og center ca like høyt.
    Hvis man ikke justerer opp center blir den helt død i forhold.

Men hva vet vel jeg med litt kjipe utstyr og kunnskap som en gaudaost.

Men NOE jeg har lært av å lese rundt samt lytte litt selv er at det kommer MYE an på smak også, ikke bare hvordan ting skal være.
    Kan komme med at jeg selv digger HK+Klipsch som etter 97% her inne mener blir skrikende og for all del det stemmer nok når man nærmer seg 0 i volum på HK'en

Så vis noen har lest helt ned her så lurer jeg på om det finnes høyttalere som kan brukes som presence å ligner Klipsch i lyden men ikke koster Klipsch penger?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Må legge til at jeg prøvde dette på filmen Real Steel i dag som forøvrig var veldig bra.
    Med min Yamaha RX-V771 så var det ikke mye lyd fra disse presence høyttalerene, men når jeg skrudde på dialog lift ble det mye bedre.

Det som nevnes i forrige post er at man burde bruke like høyttalere som center kan jeg bekrefte!
    Jeg satte opp noen Audio Pro Black Pearl V3 men ikke mer enn ca 1m+ rett over side høyttalerene og det fungerte bra, men dem har en mye mørkere tone når man sammenligner med RF82mk2 og RC62 som er i front.

Når filmen var ferdig så kom jeg på at jeg kanskje burde prøvd å kjøre center opp på max og dialog lift opp på max for å sett om jeg da får lyden fra presence og center ca like høyt.
    Hvis man ikke justerer opp center blir den helt død i forhold.

Men hva vet vel jeg med litt kjipe utstyr og kunnskap som en gaudaost.

Men NOE jeg har lært av å lese rundt samt lytte litt selv er at det kommer MYE an på smak også, ikke bare hvordan ting skal være.
    Kan komme med at jeg selv digger HK+Klipsch som etter 97% her inne mener blir skrikende og for all del det stemmer nok når man nærmer seg 0 i volum på HK'en

Så vis noen har lest helt ned her så lurer jeg på om det finnes høyttalere som kan brukes som presence å ligner Klipsch i lyden men ikke koster Klipsch penger?
    jeg brukes svs sbs 01 bak, side, center og precense og syns de passer meget godt til klipsch kg5.5 fronter. det på yamaha. De selges vell ikke lenger men dukker opp brukt nå og da,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    jeg brukes svs sbs 01 bak, side, center og precense og syns de passer meget godt til klipsch kg5.5 fronter. det på yamaha. De selges vell ikke lenger men dukker opp brukt nå og da,
    Da skal jeg følge litt med på det. takk.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Da skal jeg følge litt med på det. takk.
    ligger 3stk på torget av "center" typen om de ikke blir for stor? uansett billig og lett salgbart om det ikke skulle passe

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns dette er litt forvirende, i min bruksanvisning til yamaha dsp-z9 ser det slik ut på bildet at både bak, side og precense skal monteres i lik høyde, altså 1.8m over gulvet, er ikke det litt høyt? passer med egentlig fint, da kan jeg lure de i spottkassene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett en høyttaler som kan brukes til pressence som er flat eller lik RS-41 kanskje?

Har tenkt å ha 1stk rett over hodet ved sofaen under en hylle der.
    Tipper høyttaleren vil være 1-1,5m over sitteposisjonen.

Noen tips? Jeg har Dynavoice FX-4 men dem må vinkles og da vinkles lyden vekk fra sofaen da den blir stående rett over hodet.

Eller er dette bare dumt å tenke på en gang?

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •