Ingen lyd fra mellomtone-element, kan det repareres?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd fra mellomtone-element, kan det repareres?

Det ene mellomtone-elementet i mine Mission 780 har sluttet å gi lyd fra seg, kommer ikke puffing engang. Har testet elementet rett på høyttalerkabler uten at jeg fikk noen lyd. Mellomtonen fra den andre høyttaleren spiller når jeg flytter den mellom kassene.

Har lagt merke til at det lå en "metallstøvdott" over ene koblingen under selve membranen. Ser ut som om den blå guffa som var på toppen av koblingen har rent nedover kabelen også. Se vedlagt bilde.

Hva kan være problemet og er nytt element eneste løsning på problemet?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi2
    Det ene mellomtone-elementet i mine Mission 780 har sluttet å gi lyd fra seg, kommer ikke puffing engang. Har testet elementet rett på høyttalerkabler uten at jeg fikk noen lyd. Mellomtonen fra den andre høyttaleren spiller når jeg flytter den mellom kassene.

Har lagt merke til at det lå en "metallstøvdott" over ene koblingen under selve membranen. Ser ut som om den blå guffa som var på toppen av koblingen har rent nedover kabelen også. Se vedlagt bilde.

Hva kan være problemet og er nytt element eneste løsning på problemet?
    Ser ut som du kanskje har et kabelbrudd inn til spolen. Hvis du er heldig kan du lodde ledningen på plass og alt er fint igjen, men trolig må du bytte element. Hvordan skjedde dette? Ved høyt volum? Skal litt til for å få noe til å smelte og renne nedover, mtp "den blå guffa".
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg løsnet kabelen fra spolen og det er ikke mye kabel igjen for å si det sånn, den ser nesten ut som utbrent ved.

Prøvde å holde høyttalerkabelen på stedet der hvor kabelen var festet uten effekt. Vet ikke hvor lurt det var heller :|

Vet ikke nøyaktig hvordan det skjedde, men jeg har hatt en del ulyder pga kobling av laptop til anlegg, mens forsterkeren og høyttalerne har vært på.
    (http://avforum.no/forum/generelt-aud...switchbox.html)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi2
    Jeg løsnet kabelen fra spolen og det er ikke mye kabel igjen for å si det sånn, den ser nesten ut som utbrent ved.

Prøvde å holde høyttalerkabelen på stedet der hvor kabelen var festet uten effekt. Vet ikke hvor lurt det var heller :|

Vet ikke nøyaktig hvordan det skjedde, men jeg har hatt en del ulyder pga kobling av laptop til anlegg, mens forsterkeren og høyttalerne har vært på.
    (http://avforum.no/forum/generelt-aud...switchbox.html)
    Da er spolen svidd og eneste løsning er nytt element.
    Og du kan nok ha sprengt elementet ved å ikke skru ned volumet på forsterkeren når du koblet til pcen. Det lønner seg å bruke de sekundene det tar å mute forsterkeren.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •