Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 471
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Men hva er egentlig hensikten med en sub hvis man ikke skal legge merke til den....??????
    Men det mente jeg at du ikke hører at det står en subwoofer å spiller men at det like gjerne høres ut som hovedhøytalerne spiller helt sømløst helt ned i frekvensene uten noen overgang som legges merke til. Da har man oppnådd topp integrering og akkurat passe nivå, imo.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg vil gjerne vite hva du vil anbefale meg til min kino som kan erstatte mine 2 SVS PB10 ISD til under kr 11000,-, og hvorfor du mener det. Ser mest film men er glad i å høre på musikk av og til.
    Denne banker dritten ut av SVS'ene dine

Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skulle testa det

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Denne banker dritten ut av SVS'ene dine

Ganske artig å kjøre en test på det.
    Logitech Z2300 Høyttalere med Sub kr: 1 190,-

9 sånne tilsvarer jo prisen til 2 SVS PB10 ISD til under kr 11000,-, som nevnt tidligere.

hva kan de samlet levere i effekt mon tro?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del virker det som det er klare paralleller mellom SVS-holdningen her på forumet, og når Top Gear tester britiske biler

Grunnen til at jeg tidvis irriterer meg over at SVS blir nevnt i veldig mange tråder, er at det har tatt livet av allsidige diskusjoner angående subwoofere.

Jeg er inne på forumet for å lære mer, se på andres oppsett, lese andres erfaringer(jada, jeg vet...) etc.
    Men de siste årene har man glatt kunne hoppet over 90% av alle subwoofertråder, for man vet utfallet uansett.

Personlig har jeg aldri hørt en SVS, så jeg kan ikke uttale meg om produktet spesifikt.
    Og det kan godt hende de er så avsindig gode til prisen.

Men sett at de ikke er det?
    Hvem i alle dager skal krangle med storgutta her inne? De få som har gjort det har vel strengt tatt fått høre det fra mange fronter.

Jeg har også lest Atle's test av PC Ultra. For min del kom det fram i den at den trykker noe voldsomt på lave frekvenser, men gjør ikke en like god jobb litt lenger opp. Allikevel får den 6.

Jeg er ikke ute etter å offentlig spekulere i kvalitet/lydkvalitet på SVS, for det er vel ingen tvil om at de er meget gode til prisen. Så mange fornøyde kunder kan ikke ta feil.

(Vikingarna har solgt over 11 millioner album.

Jeg tror ikke det bunner ut i misunnelse, som det har blitt spekulert i. Og jeg tror heller ikke det er snakk om SVS i det hele tatt. Jeg tror folk er lei av at diskusjonen er blitt så totalt ensporet.

Og siden det er veldig enkelt å være enig med ekspertene, uten selv å ha noe særlig erfaring med forskjellige subwoofere, har man plutselig en pyramideeffekt av folk som roper høyt om hvor bra den nyinnkjøpte SVS'en deres er.

(Nå er jeg edru, og dette er omtrent det beste jeg får til mtp å forklare hvorfor denne tråden eksisterer

Newcomer Crankshop sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo rimelig ny på forumet. Men la fort merke til all skriveriet om bla. SVS. Hadde akkurat kjøpt meg ny hjemmekino og kjøpt meg blant annet en Sunfire sub, og jeg lurte virkelig på om jeg hadde kjøpt katta i sekken når jeg leste på forumet her. Er kjempe fornøyd med subben min men skal gjerne innrømmet at jeg virkelig kunne tenkt meg å prøve en SVS!! er jo viktig og gi alt en sjangse, men synes virkelig at den SVS'en er et monster i størrelse! ikke som din lille flotte Sunfire'n med virkelig STOR lyd..!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ett Z-5500 faktisk så den koster litt mer. Bra er det ihvertfall ikke. Bruker ett på jobb, men det er ikke mye i bruk da jeg stort sett blir sittende å irritere meg over lydkvaliteten. Men nå sporet jeg fryktlig av her...........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette du skriver her Mirage:

"Jeg har også lest Atle's test av PC Ultra. For min del kom det fram i den at den trykker noe voldsomt på lave frekvenser, men gjør ikke en like god jobb litt lenger opp. Allikevel får den 6."

har jeg og merket meg. Ville de trykke hardere lenger opp i frekvensene med en kraftigere forsterker kanskje? Akkurat på dette får vel da kanskje feks. JL Audio F113 og Velodyne DD18 et fortrinn? AT SVS er meget bra for pengene tro jeg dog på for de to nevnte er jo dobbelt så dyre omtrent..

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller aldri hørt en SVS-subwoofer, men hvis samtlige modeller er bedre enn min Cv-cls 15sx (dvs. trykker mer og kan spille høyere) kommer jeg nok til å joine SVS-klubben en gang i en fjern fremtid.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Ja bli entusiaster alle sammen - kom og hør SVS på Trondheimsmessa - av rene entusiaster - kjøp hva du vil men vit at SVS er best - støttet av sjefen sjøl på AV-forum

Dere har forresten en jobb å gjøre på det andre forumet du vet... Musikkelskere har ikke fått med seg at SVS er best ennå. Kanskje jeg kan hjelpe dere? La oss bli venner :-D .
    Bibelen til det andre forumet synes at SVS duger http://lsound.no/webedit_files/83/pc...20fidelity.pdf

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan ha to tanker i hodet; 1) liker ikke å lese / få anbefalt SVS hele tiden og 2) selv vite hva SVS yter. Synes det er litt synd at folk skal gå glipp av kapable subwoofere fra SVS i ulike størrelser og prisklasser bare fordi man "på død og liv ikke vil ha en SVS". Man lærer mer ved å være nysgjerrig og høre på ting, enn å være irritert og forutintatt til et produkt man ikke har hørt. Overse de som anbefaler SVS "hele tiden". Skaff heller en demo.

Når det gjelder XTZ subwooferen som var veldig populær for en tid tilbake så var den lett å forelske seg i pga. finish og ytelse målt mot penger med en gang, men synes den egentlig ikke var noe særlig etter kritisk lytting i eget rom.

Og, nei jeg anbefaler ikke at alle kun skal kjøpe en SVS fremfor Velodyne, REl, MJ Acoustic, osv.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    For min del virker det som det er klare paralleller mellom SVS-holdningen her på forumet, og når Top Gear tester britiske biler

Grunnen til at jeg tidvis irriterer meg over at SVS blir nevnt i veldig mange tråder, er at det har tatt livet av allsidige diskusjoner angående subwoofere.

Jeg er inne på forumet for å lære mer, se på andres oppsett, lese andres erfaringer(jada, jeg vet...) etc.
    Men de siste årene har man glatt kunne hoppet over 90% av alle subwoofertråder, for man vet utfallet uansett.

Personlig har jeg aldri hørt en SVS, så jeg kan ikke uttale meg om produktet spesifikt.
    Og det kan godt hende de er så avsindig gode til prisen.

Men sett at de ikke er det?
    Hvem i alle dager skal krangle med storgutta her inne? De få som har gjort det har vel strengt tatt fått høre det fra mange fronter.

Jeg har også lest Atle's test av PC Ultra. For min del kom det fram i den at den trykker noe voldsomt på lave frekvenser, men gjør ikke en like god jobb litt lenger opp. Allikevel får den 6.

Jeg er ikke ute etter å offentlig spekulere i kvalitet/lydkvalitet på SVS, for det er vel ingen tvil om at de er meget gode til prisen. Så mange fornøyde kunder kan ikke ta feil.

(Vikingarna har solgt over 11 millioner album.

Jeg tror ikke det bunner ut i misunnelse, som det har blitt spekulert i. Og jeg tror heller ikke det er snakk om SVS i det hele tatt. Jeg tror folk er lei av at diskusjonen er blitt så totalt ensporet.

Og siden det er veldig enkelt å være enig med ekspertene, uten selv å ha noe særlig erfaring med forskjellige subwoofere, har man plutselig en pyramideeffekt av folk som roper høyt om hvor bra den nyinnkjøpte SVS'en deres er.

(Nå er jeg edru, og dette er omtrent det beste jeg får til mtp å forklare hvorfor denne tråden eksisterer
    Jeg kan ikke skjønne at slike tråder har livets rett... de fører bare til masse vissvass som ingen har noe glede av i ettertid...:cry:
    Det som forundrer meg mest er trådstarter; som starter en tråd og som etter det ikke bidrar med noen ting som helst! :evil: Da ser jeg heller ikke poenget med å starte tråden. Det er tydeligvis ikke viktig nok til å bidra med sine egne erfaringer og meninger. DET kunne faktisk ha hjulpet andre her inne som er ute etter informasjon som kan brukes til noe fornuftig.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan gi en kort kommentar på den sekseren.

Pr. i dag finnes det ikke noen tilsvarende prisede produkter som yter det samme som denne. Derfor sekseren. Siden den stort sett alltid sammenlignes med Velodyne og JL Audio til flere ganger prisen er det ingen tvil om at den gir enormt mye for pengene. Det er få som sammenligner disse med andre produkter i samme prisklasse, noe som gir rom for ettertanke.

Jeg synes selv jeg er ganske nyansert i min holdning til SVS, og selv om det egentlig ikke er det økonomiske det står på velger jeg altså å bruke SVS selv. Allikevel er det ingen tvil om at det finnes produkter som kunne vært aktuelle, men da i en helt annen prisklasse. JL Audio er en av dem, især hvis utseende var utslagsgivende. Hvis jeg ville hatt ekstrem punch ville jeg gått for Earthquake.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere virkelig ikke mer og irritere dere på her i livet? Er ingen som tvinger dere til og lese trådene eller og tilbringe tid på forumet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som tvinger noen, men uansett må det være lov å forvente å få høre om noe annet enn de samme merkene hver gang.. Dag Johnsen har vel et poeng når han sier han ikke får så mye ut av forumet. Skal man finne ut noe så man som regel gjøre det selv om man er over nybegynnernivå.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Ingen som tvinger noen, men uansett må det være lov å forvente å få høre om noe annet enn de samme merkene hver gang.. Dag Johnsen har vel et poeng når han sier han ikke får så mye ut av forumet. Skal man finne ut noe så må man som regel gjøre det selv om man er over nybegynnernivå.
    Og nettopp derfor er det at vi anbefaler folk å teste eller høre på ulike produkter selv. Det er den eneste måten å gjøre et eget valg på.

Det er synd å måtte lese innlegg fra personer som i større grad er ute etter å disse et produkt - KUN ut i fra egne tanker om det, fremfor å faktisk ha hørt på det først.

Titt og ofte både inviterer man til private demoer eller også ber om at man søker opp butikker som fører det produktet man lurer på om "duger". Dette for å få en demo som kanskje kan belyse forholdet mer enn det bare en ren teori kan. Svært ofte er utfallet: ingen av delene.... Enten gidder man ikke, eller så betyr det rett og slett til syvende og sist "for lite". Ikke vet jeg - årsakene kan nok være flere.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke finlest alle innleggene så jeg beklager om jeg gjentar noe.

Det fokuseres på prissettingen. All den tid vi, for SVS sin del, snakker om produkter i to klasser, hhv MDF-kasser og papprør, bør vi jo dele dette opp i to ulike debatter. Papprørene har praktisk talt ingen selvkost verken mtp byggekostnader eller materialer. Ergo vil det være mest naturlig å sammenlikne med andre elementer og subforsterkere. For omkring 400USD har man jo et par Soundsplinter og en 500W Bash som minst hevder seg på linje med de typiske papprørssubene. På samme måte som i alle andre debatter er det helt på trynet å sammenlikne dette med flotte pianolakkerte kasser med påkostede elementer, 5 ganger så store forsterkere og kalibreringssystem.

Når det gjelder kassesubene er det jo simpelt hen bare kassa som skiller dem, og det er jo heller ikke finish a-la dyre høyttalere og subwoofere.

I de systemene jeg har hørt SVS har de utelukkende vært brukt i området der de ikke bidrar nevneverdig med lyd, bare med massasje. Dermed blir det også egentlig meningsløst å sammenlikne dem med subwoofere beregnet for et bredere frekvensområde.

Om man skal dekomponere eller argumentere for prissetting kan man vel anta som rimelig er, i likhet med alle andre importører at L-sound også har frakt. Med tanke på at de selger subwoofere for 6 mill i året og, om vi skal tro flageborg, kun dekker direkte kostnader til sin markedsføring, så har de lavere kostnader enn mange av sine konkurrenter, ett ledd mindre, meget høy omsetning pr ansatt og kun en leverandør. Alt dette taler for superenkel logistikk, båtfrakt osv. Altså, jeg skal ikke legge meg opp i prissettingen deres for det ville være et brudd på bransjereglene, men jeg opplever at det er "noen" som knebles her, og det er vel i seg selv et brudd på bransjereglene.

Når det er sagt er jo markedsføringen (på foklemunne som det så fint heter) basert på en liten gjeng som tilsynelatende driver med dette på heltid av ren entusiasme. Dersom dette representerer 80-90% av den totale markedsføringen til en kommersiell virksomhet, er ikke da dette også et grovt mangeårig og meget alvorlig brudd på bransjereglene?

Så til saken: Trådstarter sikter til overtakelse av tråder. Folk får ikke rom for å debattere det de er interessert i fordi noen tillater seg å ta over alt av debatter. Da blir det for meg uvesentlig om det er av kommersielle eller ikkekommersielle grunner, det gir ikke rom for diskusjon, det hemmer mangfoldet og er negativt for mengden fruktbare diskusjoner på forumet. Trenger virkelig trådstarter å legge frem forslag til alternativer til SVS bare for å kunne fremme sitt synspunkt om at tråder som dreier seg om andre ting ikke bør spammes ned med SVS og XTZ? Var ikke dette en litt utaktisk vinkling Lygren?

Det faglige nivået på lydsiden på AVF har tidvis stupt i fritt fall siden 2004. Min postcount har stagnert kraftig fordi jeg ikke finner noe interessant å skrive om. Jeg er neppe alene. Noe å tenke på?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører gjerne en demo av mine 2 anlegg snart, har er det mulig for de som har irritert seg over lengre tid å få høre om de faktisk ikke liker lyden fra SVS subber. Greit å finne ut?

Må bare finne en kveld hvor det passer, noen interesserte? Bor i Asker.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, diskuteres det enda "Jesp"

Bare minner igjen om at Lsound`s priser på SVS produkter er ferdig diskutert og vel så det på avforum.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...du får konstruere en subb som virkelig "masserer" da vettu, Snickers...

Det faktum at en selv velger å skrive og bidra mindre tror jeg det er lite hensiktsmessig å skyte på AVforum i forhold til. Du har jo vært "igangsetteren" av en rekke tråder og temaer her inne tidligere, og da tror jeg heller det mangler litt på inspirasjonen i din ende når du ikke lenger er like aktiv i så henseende... Har gått gjennom det samme selv, interessen går jo gjerne litt i bølgedaler, og nå er jeg tilbake for fullt, bygger AV-rom og gleder meg stort. Får MYE utbytte av AVforum om dagen, skal du f.eks. bygge rom er jo dette forumet trolig det BESTE i hele NORDEN mht råd og tips!

Velkommen tilbake i "hotline" skal du være, Snickers, kanskje bass skal bli din neste kjepphest?

Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •