Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 471
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det tror jeg i all hovedsak skyldes det faktum jeg har beskrevet tidligere; mer effektiv distribusjon. AVforums brukere er åpenbart mer opptatt av pur ytelse enn merkevaren i seg selv, og dermed vil "nye" aktører som legger pengene i produktspekken fremfor markedsføring og distribusjon gjerne foretrekkes, gitt da selvsagt at produktet er godt konstruert...

Jeg tror verken Klipsch eller Yamaha er dårligere enn en hel del modeller fra SVS og XTZ, men prismessig får en jo mindre bang for bucks, det er det jo liten tvil om. Hvis du tar en titt på prisene på Klipsch i USA for øvrig kan en jo begynne å lure litt på hva som skjer her til lands, tenk deg bare hva en direkte distribusjonsmodell ville kunnet gjøre med salget her...

Nå sier ikke jeg at alle produsenter bør følge i SVS og XTZs fotspor, men en bør jo ikke bli overrasket over at det i Internett-alderen, der det i tillegg eksisterer kompetanse-"klynger" som her på AVforum, raskt blir avdekket om en ikke har en konkurransedyktig distribusjon / prispolitikk. Det er markedsliberalisme i praksis, og KUN positivt. Synd er det selvsagt at den tradisjonelle HiFi-forretning vil slite med salg av produkter som legger seg i dette "smørøyet" (altså der kurven mht pris og ytelse krysser...), men slik er nå verden og det frie marked. Dette må jo bare den enkelte aktør forholde seg til, og velge om de vil stritte eller arbeide mot, der jeg definitivt tror at det vil svare seg å nærme seg nettkanalens stadig voksende markedsandel på et konstruktivt vis fremfor å sloss mot den...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig; at folk skal irritere seg over at Akto gir bort bilder synes jeg befinner seg NOE utenfor tema (og temmelig drøyt å mene noe negativt om, slik jeg ser det for øvrig... ) - vennligst forhold diskusjonen til trådstarters beskrivelse...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis noen spør seg tilråds om et oppsett eller komponenter, må det være lov av en entusiast å komme med en mening, erfaring eller anbefaling... jeg kan ikke se noe gale i det.

Det får være trådstarters (den som spør seg tilråds) sitt ansvar og dele sine preferanser, budsjett og visjon om hvordan vedkommende ser for seg ting estetisk sett og vil at anlegget skal låte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg tror verken Klipsch eller Yamaha er dårligere enn en hel del modeller fra SVS og XTZ, men prismessig får en jo mindre bang for bucks, det er det jo liten tvil om. Hvis du tar en titt på prisene på Klipsch i USA for øvrig kan en jo begynne å lure litt på hva som skjer her til lands, tenk deg bare hva en direkte distribusjonsmodell ville kunnet gjøre med salget her...
    Mesteparten av det du her her skriver har ingen rot i virkeligheten. Jeg vet ikke om det bevisst eller annet, men vil heller ikke spekulere.

Lsound kjører ca 12 gangen pr dollar for å få norske priser, og det er med "direkte" distribusjon. På hjemmesiden står det noe BS (ja det er hva det er) om hvorfor det koster såpass. (De har vridd om ordene for å få det til å høres "rimelig" ut) Dette er det visst ikke mange som reagerer på, utrolig nok, men folk klager over at f.eks Onkyo gjerne har en 10 gang, hvor det er distribusjonsnett som består av BÅDE importør og forhandlere. Når det gjelder Yamaha, så er prisene i Norge ca det samme som i USA (medregnet moms), og noen ganger t.o.m billigere. Som kjent har også Yamaha forhandlere.
    En rask hoderegning tilsier at en faktisk får nesten det dobbelte for pengene hos Yamaha enn SVS når en går utifra US prisen. Den ekstra ytelsen man angivelig får hos SVS ved direkte distribusjon i USA blir altså spist opp når man kjøper produktene i Europa. Det trenger ikke bety at SVS ikke gir mye for pengene, alt er jo så relativt når man er fanboy. På den annen side betyr det at man ikke får så lite bang for the buck når man velger Yamaha som du påstår. Jeg drister meg til å kalle Yamaha heller et godt kjøp.
    Jeg tør også påstå at direktesalg over internett ikke nødvendigvis er den rette forretningsmodell for alle. Noen liker faktisk å kunne se produktet og ha en butikk å forholde seg til, blant annet.

Klipsch er ikke kommentert.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver å svare:-D

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Hvorfor kan du ikke prøve å forstå at noen misliker at enkelte merker blir opphauset over lang tid? At noen bryr seg om likeverdig konkurranse?

Som sagt så synes jeg det er sært å klage over at folk liker produkter og tør å si det.

Jeg ser på messer som salgmesser og er det ikke det det nettopp er? Hvordan skal folk oppfatte SVS/Swans demoer som underholdning når alle andre utstillere er der for å fremme salg?

De kan oppfatte det som hva de vil. Motivasjonen til Flageborg og eventuelt de andre som er med i MORO MED LYD er kun å ha det MORO MED LYD. Jeg var med i Horten og storkoste meg! (Banketten var strålende, kjørte demo klokken 04.00
    Det er klart at de produsentene som brukes under demo(ofte SVS og SWANS, men noen ganger ting) har reklameverdi av dette, men so what? Målsetningen er helt klar, og produktene er valgt helt ut fra preferansene til MORO MED LYD, at importørene er positive til å være med med utstyr skjønner jeg godt. i det øyeblikket det dukker opp et annet produkt, det være seg subwoofere eller fronthøyttalere som er bedre vil disse bli brukt, det er brennsikkert!
    legg merke til hvilke forsterkere som brukes, DOXA. Dette er igjen kun pga lydmesige årsaker, så vidt jeg vet er DOXA nede for øyeblikket.

Tar jeg helt feil når mitt inntrykk fra AV-forum er at Flageborg kan være hovedarkitekten for at SVS har fått så mye omtale (jeg har ikke hatt deg eller akto i tankene)? Det ble etterlyst konkrete tiltak for dem som er enige med trådstarter. Jeg lurer jeg på om de som har stor innflytelse her kan være ydmyke nok til å se om ensidig fokus på enkelte merker over lang tid er bare bra.
    Nå er jeg lite eller aldri på forumet, kun innpå her, så jeg vet ikke hvordan trådene ser ut. Før var jeg helt alene! Men jeg synes det er naturlig for Flageborg å skrive i disse trådene, i all den tid han er ekspert på sub/lyd kalibrering og brennende opptatt av å reise rundt å spille godlyd for folk.

Da har jeg svart :-D (selv om endel av svarene kom i det grå feltet i sitatet, jeg er forum amatør!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Capitaine: Nå må du huske at de ulike merkene priser seg forskjellig i USA også. SVS priser seg lavt i utgangspunktet, Yamaha relativt høyt, da sett i forhold til markedet for øvrig... Dette fordi Yamaha også i USA baserer mye av sitt salg over tradisjonelle kanaler og dermed må opprettholde et relativt høyt prisbilde for å forsvare den nødvendige inntjeningen denne distribusjonsformen medfører. Det er jo ikke slik at det er kun det norske markedet som øker innenfor "direktesalg" over nettet, også i USA er dette en kraftig voksende trend.

Når jeg forklarer hvorfor endringene i markedene skjer, baserer for øvrig ikke det seg på de preferanser du sitter på mht kjøp hos din lokale forhandler, for det er selvsagt din privatsak og fulle rett til å fortsette med! Det jeg sier er at en stadig voksende andel foretrekker besparelsen "direkte distribusjon" (setter i hermetegn ettersom det alltid selvsagt foreligger distribusjonsmodeller, men noen har kortere vei til markedene enn andre) DEFAKTO tilsier.

Spørsmålet er selvsagt hvor langt dette vil gå, og det er det jo forbrukeren og selvsagt markedsaktørene som avgjør i tiden fremover. Det vil avhenge av en rekke faktorer, som den enkelte aktørs evne til å differensiere seg (jo mer differensiert, jo høyere pris kan en ta, som en gjerne kan bruke på en utvidet distribusjon), markedet størrelse (avtar markedene vil det legge enda mer press på aktørene mht kostnader, øker markedet vil "rommet" for høyere pris tilta) samt selvsagt forbrukers preferanse som sådan.

Jeg har på ingen måte fasiten her, men ser jo at de produktgruppene som "tas" er der det er relativt enkelt å overgå den eksisterende markedslederen tekniske sett, relativt enkel konstruksjon (avanserte TVer er jo et godt eksempel på det "motsatte", her holder de store aktørene på markedsandelene til tross for langt lavere priser hos "nye" aktører) og ikke minst tilgang til teknologien, gjerne via fabrikker i Kina som har snappet opp kompetansen ved å produsere for de store merkene i en årrekke.

Beklager at jeg blir litt vel "overordnet" i betrakningene her, men jeg tror det er viktig at en ser dette litt i makroperspektiv når en lurer på hvorfor virkeligheten er som den er i våre tekniske "mikro"-perspektiv...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...et annet poeng er jo at XTZ og SVS begge faktisk har et aktivt forhold til AVforum ved at de både annonserer og legger ut nyheter på AVnytt i form av å opptre som produsent-representanter... AVforum gir jo produsenter STORE muligheter, relativt sett er jo dette forumet en av de største kanalene i NORDEN mht å spre det glade budskap. Dette ser vi i langt mindre grad fra f.eks. Klipsch og Yamaha, som faktisk aldri har vært i kontakt med oss rundt verken annonsering eller registrering som produsent-representant. Disse aktørene forholder et passivt forhold til nettet, noe de absolutt bør revurdere! Vi har 45.000 besøkende her inne HVER UKE, altså nesten 200.000 HVER MÅNED, og vi vokser stadig.

I tillegg er brorparten av våre besøkende entusiaster og dermed innovatørene i dette markedet. Enhver som har studert litt markedsføring vet jo at det er nettopp disse menneskene en må holde seg inne med - for det er VI som forteller naboen, venner og familie HVA en skal kjøpe seg når det kommer til AV!

Nå sier jeg jo ikke at annonsering på AVforum er det eneste utgangspunkt for suksess (selv om vi mer enn gjerne selger litt annonseplass også til de "tradisjonelle" ), men å forholde seg aktivt til landets største nettsted innen lyd og bilde er jo virkelig ikke annet enn formålstjenelig for de fleste innen bransjen! Legg til nyhetene på AVnytt - legg ut pressemeldinger rundt visninger / lytterunder - lag gjerne konkurranser der medlemmene kan vinne spennende premier - det er HELT GRATIS!

OK - nok AV-propaganda "for now"...

EDIT: Her må jeg jo for øvrig få berømme både HiFi-Klubben, Soundgarden og Oslo HiFi Center som faktisk legger ut pressemeldinger når de skal ha visninger og lyttekvelder i stadig større grad - noe som både er GRATIS og (merkelig nok? ) SVÆRT effektivt!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Man får utvise kildekritikk på et forum som ellers i livet.

Om man starter en tråd og ber pent om å ikke få anbefalinger av produktene denne tråden omhandler så er det ingen problemer med å få tilbakemeldinger om andre produkter. Uten å måtte høre om noe man ikke er interresert i.

At SVS, XTZ, Avensis eller Passat ikke er noe for deg er ingenting resten av verden må ta stilling til - det er kun deg det angår.

Jeg leser ikke Allers, fordi det ikke har noen interresse for meg - men jeg skriver ikke til forlaget for å be de slutte å selge det "over alt".

Slutt å suttre.
    *applaus*
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...Dette ser vi i langt mindre grad fra f.eks. Klipsch og Yamaha, som faktisk aldri har vært i kontakt med oss rundt verken annonsering eller registrering som produsent-representant. Disse aktørene forholder et passivt forhold til nettet, noe de absolutt bør revurdere!
    Snu på flisa - har AVforum vært i kontakt med Klipsch & Yamaha, f.eks.......

Kan det tenkes at de nevnte aktører ønsker å bruke tradisjonelle salgskanaler som de store elektronikkjedene som "standard" distributør?

Hvis du hadde en vare du produserte i garasjen din og du solgte den via grossistledd/distributør som Elkjøp og var fornøyd med salget, ville du da i tillegg gått til www.funnyforumforgaragedingz.no og spurt om du kunne "gi" dem noen kroner for å annonsere? Neppe.....

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får utvise kildekritikk på et forum som ellers i livet.

Om man starter en tråd og ber pent om å ikke få anbefalinger av produktene denne tråden omhandler så er det ingen problemer med å få tilbakemeldinger om andre produkter. Uten å måtte høre om noe man ikke er interresert i.

At SVS, XTZ, Avensis eller Passat ikke er noe for deg er ingenting resten av verden må ta stilling til - det er kun deg det angår.

Jeg leser ikke Allers, fordi det ikke har noen interresse for meg - men jeg skriver ikke til forlaget for å be de slutte å selge det "over alt".

Slutt å suttre.
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    *applaus*
    X2

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Godt poeng, asvaberg, er jo forsåvidt enig med deg at AVforum for de fleste "normale" fremstår som temmelig kryptisk rent begrepsmessig... Jaja, et viktig poeng er det vel uansett at så mange av landets entusiaster befinner seg her inne, kanskje vi må begynne å sende ut litt info til de "tradisjonelle" aktørene etterhvert...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Mesteparten av det du her her skriver har ingen rot i virkeligheten. Jeg vet ikke om det bevisst eller annet, men vil heller ikke spekulere.

Lsound kjører ca 12 gangen pr dollar for å få norske priser, og det er med "direkte" distribusjon. På hjemmesiden står det noe BS (ja det er hva det er) om hvorfor det koster såpass. (De har vridd om ordene for å få det til å høres "rimelig" ut) Dette er det visst ikke mange som reagerer på, utrolig nok, men folk klager over at f.eks Onkyo gjerne har en 10 gang, hvor det er distribusjonsnett som består av BÅDE importør og forhandlere. Når det gjelder Yamaha, så er prisene i Norge ca det samme som i USA (medregnet moms), og noen ganger t.o.m billigere. Som kjent har også Yamaha forhandlere.
    En rask hoderegning tilsier at en faktisk får nesten det dobbelte for pengene hos Yamaha enn SVS når en går utifra US prisen. Den ekstra ytelsen man angivelig får hos SVS ved direkte distribusjon i USA blir altså spist opp når man kjøper produktene i Europa. Det trenger ikke bety at SVS ikke gir mye for pengene, alt er jo så relativt når man er fanboy. På den annen side betyr det at man ikke får så lite bang for the buck når man velger Yamaha som du påstår. Jeg drister meg til å kalle Yamaha heller et godt kjøp.
    Jeg tør også påstå at direktesalg over internett ikke nødvendigvis er den rette forretningsmodell for alle. Noen liker faktisk å kunne se produktet og ha en butikk å forholde seg til, blant annet.

Klipsch er ikke kommentert.
    Drøy kost, all den tid du går i akkurat den samme fella som flere andre før deg; Du kalkulerer ikke inn frakt (og moms) til Norge!

Den første suben jeg kjøpte ble importert direkte. Det var i 2005, og var en PC-Ultra 12". Totalkostnaden (hentet selv på Tollpost) ble like i overkant av 11.000. Det var mildt sagt "noglet" mer enn det den kostet ut fra lageret til SVS, ja.

Frakten var en stor del av kjøpesummen, ene og alene grunnet stort volum og relativt høy vekt. "Relativt", fordi det handler om en tube, som jo veier en god del mindre enn boksene.

Jeg hadde selvsagt også fått en rekke andre priser på de andre subene, og kunne (etter at L-Sound begynte å importere SVS) konstatere at prisnivået lå kun ørlitegrann høyere enn det jeg selv hadde måttet betale ved egenimport. Usedvanlig var det også at servicenivået i Norge ble lagt så høyt - også på egenimporterte suber.

Jeg fatter derfor ikke hvordan man kan hevde at prissettingen er så hårreisende, all den tid det er flere aspekter ved en vare enn KUN pris levert fra fabrikk.

Folk må selvsagt handle de merker og modeller de ønsker - gud forby noe annet, men å klage på at fornøyde kunder (eller entusiaster) forteller akkurat HVOR fornøyde de er; DET er vel litt håpløst.
    Et godt middel for å unngå dette er å ikke være passiv, men heller bli en ekte entusiast selv! :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound`s priser er vel ferdig diskutert på AVforum for lenge siden.

Begynner og komme stedvis ganske langt ut av kurs denne tråden nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Et godt middel for å unngå dette er å ikke være passiv, men heller bli en ekte entusiast selv! :-D
    Ja bli entusiaster alle sammen - kom og hør SVS på Trondheimsmessa - av rene entusiaster - kjøp hva du vil men vit at SVS er best - støttet av sjefen sjøl på AV-forum

Dere har forresten en jobb å gjøre på det andre forumet du vet... Musikkelskere har ikke fått med seg at SVS er best ennå. Kanskje jeg kan hjelpe dere? La oss bli venner :-D .

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne vite hva du vil anbefale meg til min kino som kan erstatte mine 2 SVS PB10 ISD til under kr 11000,-, og hvorfor du mener det. Ser mest film men er glad i å høre på musikk av og til.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg vil gjerne vite hva du vil anbefale meg til min kino som kan erstatte mine 2 SVS PB10 ISD til under kr 11000,-, og hvorfor du mener det. Ser mest film men er glad i å høre på musikk av og til.

Behold dem!! :-D :-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvordan det er med dere men jeg er ikke spesielt lojal mot noe spesielt merke bare for merket sin del. Jeg skulle gjerne hatt noe mindre enn SVS PC-Ultra dersom jeg hadde fått tak i noe som yter like bra til samme pris men med et pent design. Dessverre finnes ikke denne suben så vidt jeg vet, og dermed blir SVS PC-Ultraen stående.

Forklaringen er ikke verre en dette. En særdeles bra sub uten noen nevneverdige svakheter lydmessig for en slump penger som passer lommeboka mi - med andre ord perfekt for den jevne hi-fi entusiast der ute.

Jeg sier som de andre her - dersom det finnes et alternativ med like god ytelse til samme pris, så kom for all del med dette alternativet så skal jeg vurdere det.
    Med andre ord er det ikke så rart SVS/XTZ ofte blir anbefalt når det er en generell oppfatning at disse kanskje leverer mest og best sub for pengene på markedet her til lands.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kverulante mennesker

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Utsyret som Flageborg demonstrerer er hans egne produkter? Han eller noen av dere andre har alså ingenting med leverandørene å gjøre?

Når jeg har hørt på demoene så er det etter mine ører sterkt overdrevet subnivå. Er det slik dere synes det skal være? Er det å kunne spille høyt for lite penger viktig? Hvorfor har jeg bare sett mye SVS prat på dette forumet?

Personlig mener jeg at en god subwoofer integrering oppnås når man ikke legger merke til den. Uenig? Noe mer med film er vel naturlig.

Hvis jeg hadde skaffet meg et nettverk som hadde vært REL frelst og hevdet ingen er så god på forumer i lang tid og hold demoer blant alle forhandlere på messer så hadde det vært helt greit? Jeg er jo bare en entusiast som bare liker REL.

Mens selv skryter jeg lite av mine produkter fordi jeg vet det finnes så mye annet bra som kan treffe andre med andre rom og preferanser. Dessuten er det musikken som er det sentrale. Filmens innhold er vel det sentrale for dere hjemmekinoentusiaster også vel? Selv holder jeg meg til kinoene.
    Mulig jeg blir litt revet med av denne merkverdige tråden.
    Men hva er egentlig hensikten med en sub hvis man ikke skal legge merke til den....??????

Og en annen ting jeg legger merke til her inne.
    Og det er den totale mangelen på ydmykhet og respekt for de her inne som anbefaler det de selv har kommet frem til er best for dem.

Ydmykhet kan lett forklares med å innse sine egne begrensninger.

Letteste måten å praktisere dette på blir da spørre om hjelp til ting, enn å forklare i det vie og breie for å få noen svar.
    Mennesker er egentlig ganske hyggelige og hjelpsome her på forumet, uten at det skal komme krasse meldinger til folk.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At subben ikke merkes er en talemåte som henspeiler at enheten er så godt integrert at den ikke kan skilles ut fra de resterende høyttalerene. Selvfølgelig opplever man bedre respons i de lavere frekvensene, men dette er noe som virker så naturlig at det først er åpenbart når det mangeler.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker

At subben ikke merkes er en talemåte som henspeiler at enheten er så godt integrert at den ikke kan skilles ut fra de resterende høyttalerene. Selvfølgelig opplever man bedre respons i de lavere frekvensene, men dette er noe som virker så naturlig at det først er åpenbart når det mangeler.
    Takk for svaret på spørsmålet mitt.

Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •