Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 471
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er interessert i å vite hvorfor det irriterer noen at jeg gir fra meg bildene mine gratis til dem jeg har vært hjemme hos. Send meg gjerne en PM hvis det blir for sterk kost for det åpne fora.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Shallow_]Nå er det ingen som har påstått at SVS eller noen av de andre merkene er dårlige produkter, men det er måten endel av tilhengerene av disse merkene uttrykker seg på i de forskjellige trådene.

Dette synes jeg blir litt teit.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Utsyret som Flageborg demonstrerer er hans egne produkter? Han eller noen av dere andre har alså ingenting med leverandørene å gjøre?

Når jeg har hørt på demoene så er det etter mine ører sterkt overdrevet subnivå. Er det slik dere synes det skal være? Er det å kunne spille høyt for lite penger viktig? Hvorfor har jeg bare sett mye SVS prat på dette forumet?

Personlig mener jeg at en god subwoofer integrering oppnås når man ikke legger merke til den. Uenig? Noe mer med film er vel naturlig.

Hvis jeg hadde skaffet meg et nettverk som hadde vært REL frelst og hevdet ingen er så god på forumer i lang tid og hold demoer blant alle forhandlere på messer så hadde det vært helt greit? Jeg er jo bare en entusiast som bare liker REL.

Mens selv skryter jeg lite av mine produkter fordi jeg vet det finnes så mye annet bra som kan treffe andre med andre rom og preferanser. Dessuten er det musikken som er det sentrale. Filmens innhold er vel det sentrale for dere hjemmekinoentusiaster også vel? Selv holder jeg meg til kinoene.
    Hvis du dro land og strand rundt for å underholde folk gratis, ville du da ikke benytte anledningen til å låne det utstyret du trengte for å gjøre dette, istedenfor å ta med egne ting, og risikere at det ble ødelagt under transport eller liknende? Kom igjen her, ikke vær så fordømt selvgod, mistenksom og smålig!

Bassnivået på slike demoer er nok mest for å gi folk et kick, la dem oppleve noe de ikke har opplevd før. Ta deg en tur hjem til Flageborg, så får du høre referansenivå og integrert sømløs bass.

Hvis du liker REL så utrolig godt, så hold det hemmelig:-D
    Nei dette holder ikke vann. Hadde REL vært nettopp så bra, så hadde det vært REL folk hadde hauset opp, helt uten at noen kunne stoppet opp den bølgen. Men den eksisterer ikke.

Grusom tråd dette, skjønner hvorfor jeg ikke er mye på forum lenger.

Folk har til og med nerve nok til å slenge med leppa om at Akto tar bilder! Hva er galt med folk?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg startet å bruke altfor mye av fritiden min her på forumet, var Dag Johnsen i full "SVS-modus", siden har andre kommet etter og reklamert mye. Men jeg har da hele tiden oppfattet at poenget har vært kvalitet kontra pris, og sånne tips setter jeg pris på. XTZ har på lik linje gjort en god jobb med å levere kvalitet for pengene, og som nevnt også Dynavoice.
    For ikke å glemme all oppmerksomheten Cerwin Vega bestandig har fått, ihvertfall blant den yngre garde.

Jeg også vet at i hver eneste tråd hvor det spørres "hvilken sub bør jeg kjøpe" ender det hele på SVS, såfremt ikke trådstarteren har et strammere budsjett, da ender det på XTZ. Men irriterer det meg? Nei. Og har jeg blitt påvirket til å kjøpe XTZ eller SVS pga all reklamen her på forumet? Nei.

Om man av en eller annen grunn IKKE vil ha SVS, XTZ, Dynavoice eller CV, så skjønner man vel fort at det ikke nytter å lese alle disse trådene hvor svaret er det samme?
    Hva om man starter en tråd hvor nettopp det er kriteriet? Vil fortsatt SVS-tilhengerne kuppe tråden? I såfall ville det irritert meg også, men faktisk synes jeg forumet her fungerer ypperlig til det det er ment som, nemlig å finne informasjon og hjelp.

Kanskje det kunne være en ide å opprette noen FAQ-tråder? Det er vel mye de samme spørsmålene som kommer igjen og igjen her, ikke bare når det gjelder sub.

For all del, ikke styr dette forumet til å ende opp som HFS, der snart alle trådene bare skal være en diskusjon mellom to "klaner" som benevnes "mafia" og det som verre er. Hjelper vel ingen det vel!

BTW; Hyggelig å se du stikker innom igjen Dag Johnsen!

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ''desverre'' ingenting som er galt med folk her på forumet
    All den tid denne hobbyen har eksistert har det også vært en god porsjon ''snobberi'' involvert, det enten man selv vil inrømme det eller ikke.
    ''Snobberiet'' fører desverre også med seg andre ting, da i form av et lite snev av misunnelse kanskje?
    Vi er bare vanlige mennesker som har lyd og bilde som hobby, og vi liker gjerne å tro at vi selv har veldig bra utstyr, og da gjerne litt bedre enn naboen ihvertfall..
    Hvis det er noe jeg vil si til folk med hensyn til valg av utstyr generelt, da må det først og fremst bli at de må prøve å stole på sine egne ører.
    At noen her på forumet har vært så heldige å fått besøk av Akto, og dermed også fått helt suverene bilder og presentasjon av sin hjemmekino er jo bare helt suverent! , det burde jo gi de som er interessert en god utfordring til å gjøre sin egen presentasjon bedre.
    Det står side opp og side ned her på forumet med tips til hvordan man kan få til å ta bedre bilder, om man velger å benytte seg av tipsene blir jo opp til hver og en av oss, men man burde ikke bruke ens egne kanskje dårligere bilder være et argument imot de som har de flotteste presentasjonene.

Hmmm.. dette inlegget kunne forsåvidt passet ganske godt i en annen tråd her på forumet også..

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=dag johnsen]
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Nå er det ingen som har påstått at SVS eller noen av de andre merkene er dårlige produkter, men det er måten endel av tilhengerene av disse merkene uttrykker seg på i de forskjellige trådene.

Dette synes jeg blir litt teit.
    Her er et eksempel jeg brukte tidligere:

Trådstarter:
    Sitat Opprinnelig postet av arnie
    Har fått tilbud om og kjøpe en B&W ASW3000 med sprengt elemant.
    Er det noen som kunne tenke seg verdien på denne ?
    Er det mulig og kjøpe ett uorginalt elemen som kunne fungert i denne ?
    Takker for alle råd som måtte komme :-D
    Svar fra SVS eier:
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kjøp noe bedre i stedet
    Trådstarter spør ikke om han bør vurdere et annet produkt, men spør om hjelp til verdivurdering og reparasjon av en sub.

Ikke ment som et angrep på han som svarer her, men er denne typen innlegg som ofte kommer synes jeg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal altså bestemme hvordan andre mennesker uttrykker seg, ganske eiendommelig. (eller teit...)

Kan du ikke heller faktisk legge godsiden til, som for eksempel Harman Kardon sier: "Kjøp noe bedre" så kan det faktisk hende det var et veldig godt råd uten at det ble utdypet.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Shallow_]
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen

Her er et eksempel jeg brukte tidligere:

Trådstarter:

Svar fra SVS eier:

Trådstarter spør ikke om han bør vurdere et annet produkt, men spør om hjelp til verdivurdering og reparasjon av en sub.

Ikke ment som et angrep på han som svarer her, men er denne typen innlegg som ofte kommer synes jeg.
    edit.

ble noe grovt..

mvh
    stian

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke alle bare være venner...?:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du dro land og strand rundt for å underholde folk gratis, ville du da ikke benytte anledningen til å låne det utstyret du trengte for å gjøre dette, istedenfor å ta med egne ting, og risikere at det ble ødelagt under transport eller liknende? Kom igjen her, ikke vær så fordømt selvgod, mistenksom og smålig!

Bassnivået på slike demoer er nok mest for å gi folk et kick, la dem oppleve noe de ikke har opplevd før. Ta deg en tur hjem til Flageborg, så får du høre referansenivå og integrert sømløs bass.

Hvis du liker REL så utrolig godt, så hold det hemmelig:-D
    Nei dette holder ikke vann. Hadde REL vært nettopp så bra, så hadde det vært REL folk hadde hauset opp, helt uten at noen kunne stoppet opp den bølgen. Men den eksisterer ikke.

Grusom tråd dette, skjønner hvorfor jeg ikke er mye på forum lenger.

Folk har til og med nerve nok til å slenge med leppa om at Akto tar bilder! Hva er galt med folk?
    Hvorfor kan du ikke prøve å forstå at noen misliker at enkelte merker blir opphauset over lang tid? At noen bryr seg om likeverdig konkurranse?

Jeg ser på messer som salgmesser og er det ikke det det nettopp er? Hvordan skal folk oppfatte SVS/Swans demoer som underholdning når alle andre utstillere er der for å fremme salg?

Tar jeg helt feil når mitt inntrykk fra AV-forum er at Flageborg kan være hovedarkitekten for at SVS har fått så mye omtale (jeg har ikke hatt deg eller akto i tankene)? Det ble etterlyst konkrete tiltak for dem som er enige med trådstarter. Jeg lurer jeg på om de som har stor innflytelse her kan være ydmyke nok til å se om ensidig fokus på enkelte merker over lang tid er bare bra.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kan du ikke prøve å forstå at noen misliker at enkelte merker blir opphauset over lang tid? At noen bryr seg om likeverdig konkurranse?
    hadde det jo kommet flere merker i samme prisklasse som gir mere for pengene så hadde det jo kommet til å bli versert om det på forumet, men! de finns jo ikke? jeg har hatt et par subber innom mitt oppsett og jeg må si at xtz er det som gitt meg mest morro for pengene.

likeverdig konurranse krever jo likeverdige konkurrenter, til og med flere av de store hifi kjedene har begynt å skjønne at det er ikke nødvendigvis det de har som er best i akkurat den klassen.

dette er en sykdom, men for en gøyal og dyr sykfom

mvh
    stian

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar jeg helt feil når mitt inntrykk fra AV-forum er at Flageborg kan være hovedarkitekten for at SVS har fått så mye omtale (jeg har ikke hatt deg eller akto i tankene)?
    Det var da en merkelig påstand/spøprsmål, Anton?

De demoene/messene jeg har vært på så har ikke Flageborg brukt SVS i det hele tatt. Da har det vært Dali & B&W produkter.

Tror dette er skivebom. Men hvis det ikke er det, hva er galt med at en som kan dypbass, bruker sin egen fritid på å fortelle andre hvor bra produktene er?

La meg ta en parallell:
    Jeg er jo "Oppoholiker" - du må gjerne kritisere meg for at jeg hinter om Oppo produktene når folk herinne spør om CD/DVD spillere. Det eneste jeg ønsker å oppnå med min "evangelisering" er å få folk til ikke å bruke mere penger på en CD/DVD spiller enn nødvendig. Hvis det er galt, ja så er det helt i orden for meg og min rygg tåler denslags kritikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er jo mye større fysisk en andre merker. Jeg synes å bemerke at mange her synes det å kunne spille høyt verdsettes stort. Men er det virkelig så betydningsfullt så lenge man ikke overdriver? Kan også det være noe av årsaken til at mange liker SVS? De har jo imponert meg også når det gjelder å flytte luft, men det er lite viktig for min del. Nok er nok slik det er med watt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de som har hørt en SVS rett kalibrert og fornuftig oppsatt VET at de spiller musikk vel så bra som de fleste andre merker, spesielt i samme prisklasse. Det faktum at de I TILLEGG følger på helt ned, og ikke lider under kompresjon i samme grad som mange andre modeller skal da ikke tale IMOT produktet? Fordi få andre klarer å holde koken selv ved høyt nivå er da ikke SVS eller XTZ sin feil? Det blir som å kjefte på Nissan fordi ingen andre biler klarer tilsvarende prestajoner i prisklassen.

Det er ikke om å gjøre å spille så høyt som mulig, men at noen subber KLARER det og fremdeles låter fint er IKKE en ulempe. Syns det lukter jantelov lang vei av hele tråden her.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gi av deg selv!

Selv syntes jeg det er flott at noen vil gi av seg selv i debatter og innlegg her. Vi snakker om mennesker med stort engasjemnet og mye kompetanse.
    Ikke gøy å dele hardt opptjent kompetanse med folk, om det ikke settes pris på. Selv håper jeg inderlig at folk her inne med "ferskvare" info gir meg råd om hva som rører seg der ute og hva som er bra i forhold til pris.

Har selv ikke kjøpt SVS/XTZ, men sitter stor pris på all den gratis info som blir gitt av de som lever og ånder for dette her inne!

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Men de som har hørt en SVS rett kalibrert og fornuftig oppsatt VET at de spiller musikk vel så bra som de fleste andre merker, spesielt i samme prisklasse. Det faktum at de I TILLEGG følger på helt ned, og ikke lider under kompresjon i samme grad som mange andre modeller skal da ikke tale IMOT produktet? Fordi få andre klarer å holde koken selv ved høyt nivå er da ikke SVS eller XTZ sin feil? Det blir som å kjefte på Nissan fordi ingen andre biler klarer tilsvarende prestajoner i prisklassen.

Det er ikke om å gjøre å spille så høyt som mulig, men at noen subber KLARER det og fremdeles låter fint er IKKE en ulempe. Syns det lukter jantelov lang vei av hele tråden her.
    Helt enig med deg!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Det er ikke lett å velge sub når alle spyr meningene sine på deg.
    Greit nok det, men hvis man faktisk spørr om andres meninger rundt subwoofere, da ber man vel litt om å som du er inne på , bli "spydd" meninger på også av de som har "sett lyset" i subwoofer sammenheng, eller...?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ser på messer som salgmesser og er det ikke det det nettopp er? Hvordan skal folk oppfatte SVS/Swans demoer som underholdning når alle andre utstillere er der for å fremme salg?

Tar jeg helt feil når mitt inntrykk fra AV-forum er at Flageborg kan være hovedarkitekten for at SVS har fått så mye omtale (jeg har ikke hatt deg eller akto i tankene)? Det ble etterlyst konkrete tiltak for dem som er enige med trådstarter. Jeg lurer jeg på om de som har stor innflytelse her kan være ydmyke nok til å se om ensidig fokus på enkelte merker over lang tid er bare bra.
    jeg skjønner med masse godvilje tankegangen men synes det er veldig sært å klage på dette.
    Når jeg startet denne opphausingen for noen år siden var det også den gangen kun ren skjær entusiasme som var drivkraften, og når jeg ikke hadde driv lenger var det mange andre som fortsatte uten annet enn entusiasme som fuel.
    jeg vil heller snu på det, når slik interesse/entusiasme (ikke opphausing) vedvarer i mange år så finnes det en god grunn til det!

jeg har alltid vært søkende på nett, tester og forum overalt, og setter stor pris på at andre mennesker gidder å gi meg info med teskje.
    nettopp dette førte til mitt kjennskap til SVS i sin tid, og mange andre ting jeg har kjøpt meg i livet som gir meg mye glede:-D

Tror jeg takker for meg, dette fører ingensteds hen.

Takk til alle mennesker som gidder å dele!

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ikke har særlig stor erfaring med hjemmekino og kjøper:

- Yamaha RXV-1800
    - et par SVS tuber
    - XTZ eller Klipsch høyttalere rund baut
    - Gjerne sper på med et par Parasoundblokker.

Da har man ikke et veldig spennende (forstå meg rett) anlegg siden de fleste har lest om dette 1000 ganger før, men ut i fra erfaringer fra dyktige forumskribenter og innforbi rimelighetens grenser så trør man ikke feil, og man får simpelt hen noe av det bedre som er på dagens market i forhold til pris.

Skjønner ikke hvordan SVS og XTZ er "hypet" mer enn Yamaha eller Klipsch?

Mulig trådstarter kan svare på dette...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner med masse godvilje tankegangen men synes det er veldig sært å klage på dette.
    Når jeg startet denne opphausingen for noen år siden var det også den gangen kun ren skjær entusiasme som var drivkraften, og når jeg ikke hadde driv lenger var det mange andre som fortsatte uten annet enn entusiasme som fuel.
    jeg vil heller snu på det, når slik interesse/entusiasme (ikke opphausing) vedvarer i mange år så finnes det en god grunn til det!

jeg har alltid vært søkende på nett, tester og forum overalt, og setter stor pris på at andre mennesker gidder å gi meg info med teskje.
    nettopp dette førte til mitt kjennskap til SVS i sin tid, og mange andre ting jeg har kjøpt meg i livet som gir meg mye glede:-D

Tror jeg takker for meg, dette fører ingensteds hen.

Takk til alle mennesker som gidder å dele!
    Ja, det var voldsomt til godvilje du la til 8). Å dele er kjempebra ja, også entusiasme! Du svarer ikke på spørsmålene med det får nå bare være. Jeg har ikke forventet noen selvkritikk fra dem heller.

Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •