Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 471
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Selvfølgelig er det artigst om også andre liker og anerkjenner et anlegg man har brukt mye tid og penger på...
    Åff kårs! Men å sitte å følge med på karakteren for å kunne regne ut hva de siste besøkende har gitt som karakter....

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Gidder du seriøst å følge med på det. Du har vel ikke handlet anlegget for at andre skal like det?
    Du dette var barnslig av deg..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åff kårs! Men å sitte å følge med på karakteren for å kunne regne ut hva de siste besøkende har gitt som karakter....
    Når man ligger som nr 2 på listen ser man naturligvis at man faller til nr 7 i løpet av en formiddag. Jeg så tilfeldigvis at det var gitt 3 stemmer mer enn noen timer før på dagen. Da er det et enkelt regnestykke. Og dette er et tema som har opptatt meg en tid nå, og nå mener jeg at noe bør gjøres, for det kan være såre enkelt å gjøre det.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Tror jeg kommer til å opprette andre profilnavn for å kunne debatere fritt.. synd.
    Er det ikke bare å gjøre det da? Herregud... Trenger ikke utbasunere det i all offentlighet - det eneste det medfører er at du fremstår som furten og bitter...

Gjør deg selv en tjeneste og hold det for deg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten 15.05 av Stapedius burde vel vært tatt i den andre tråden, alle innleggene etterpå roter jo til denne tråden.. Ellers blir jeg mest irritert på de som gir 1 i karakter. Synes ikke han fremstår som furten og bitter ved å fortelle dette.

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen kan det nesten se ut som det er dannet en gutteklubb som forguder enkelte produkter. Miljøet var for noen år tilbake spredd. Men så har mange "her inne" funnet hverandre og noen har det som levebrød. Derfor kan det bli som trådstarter mener (tror jeg).
    Og det er vel ikke bra

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Er det ikke bare å gjøre det da? Herregud... Trenger ikke utbasunere det i all offentlighet - det eneste det medfører er at du fremstår som furten og bitter...

Gjør deg selv en tjeneste og hold det for deg selv.
    Noen må gråte litt for at andre skal nyte godt av endringene. Tror du dette er personlig? Da tar du feil.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du virker selv ganske bitter for at jeg påpeker din svake argumentasjon, Hans Marius. Har du intet konstruktivt å bidra med så bør du holde dine sabotasjer for deg selv.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører også til de som setter pris på mangfold og utvikling av nye produkter/produsenter

"Vedtatte sannheter" på slike forum er litt kjedelig.

Vi får stå på vi som tør å prøve alternativer og ikke er redde for å skille oss ut fra mengden
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Posten 15.05 av Stapedius burde vel vært tatt i den andre tåden, alle innleggene etterpå roter jo til denne tråden.. Ellers blir jeg mest irritert på de som gir 1 i karakter. Synes ikke han fremstår som furten og bitter ved å fortelle dette.
    Jeg sier det kun som jeg observerer det. Det har INGENTING med meg å gjøre. Jeg kunne fordufte herfra uten at noen gadd bry seg, men dette gjelder langt fler enn meg selv.

Som tidligere poengtert: fortsett debatten HER: http://avforum.no/forum/minhjemmekin...nggivning.html

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Du slenger her ut en rekke observasjoner uten å ville dele din mening. Men spør du meg så ligger det vel en rekke meninger her 'mellom' linjene? Jeg bare spør..
    Jeg ønsker ikke å mene noe som helst om dette. Jeg bare påpeker at entusiast miljøet er lite og at det er endel rollebytter.
    Hvis man ser litt på hva slags utstyr noen av medlemmene har og hvilke produkter som hypes osv. så vil du finne en rød tråd.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg ønsker ikke å mene noe som helst om dette. Jeg bare påpeker at entusiast miljøet er lite og at det er endel rollebytter.
    Hvis man ser litt på hva slags utstyr noen av medlemmene har og hvilke produkter som hypes osv. så vil du finne en rød tråd.
    fair enough.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært på forumet lenge nok til å huske at andre ting en Dynavoice ble anbefalt for 2 år siden. Det er helt soleklart slik at det som gir mest for pengene for øyeblikket blir mye omtalt både på dette og alle andre fora.

Flageborg var ingen kjent person for Lassesen på Lsound den gang jeg lot meg overbevise til å kjøpe SVS. Akto hadde heller ingen jobb i Hjemmekino, og Hjemmekino hadde vel ikke startet opp heller. Dette er kun entusiaster som opp gjennom årene har gitt veldig mange hjelp til både det ene og det andre. Synes det er merkelig å se slike personer beskyldt "for mafia-virksomhet".

Jeg har hørt subber fra Yamaha, Dali, Focal og en del andre som havner i den nedre priskategorien. INGEN av dem er i nærheten av å levere ytelsene til mine 2 x SVS PB10 ISD.

Andre må få ha sine meninger om hvilke kvaliteter en god sub bør ha, og det finnes sikkert masse subber som er bedre enn SVS, men hvilke konkurrenter har SVS ifht pris?

Pris blir alltid et tema på forumet, og når budsjettet for de fleste er forholdsvis lavt er det ikke rart om XTZ, SVS og Dynavoice trekkes frem ofte. Dette vil forhåpentligvis endre seg, for konkurranse er sunt og kommer oss entusiaster til gode.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg har vært på forumet lenge nok til å huske at andre ting en Dynavoice ble anbefalt for 2 år siden. Det er helt soleklart slik at det som gir mest for pengene for øyeblikket blir mye omtalt både på dette og alle andre fora.

Flageborg var ingen kjent person for Lassesen på Lsound den gang jeg lot meg overbevise til å kjøpe SVS. Akto hadde heller ingen jobb i Hjemmekino, og Hjemmekino hadde vel ikke startet opp heller. Dette er kun entusiaster som opp gjennom årene har gitt veldig mange hjelp til både det ene og det andre. Synes det er merkelig å se slike personer beskyldt "for mafia-virksomhet".

Jeg har hørt subber fra Yamaha, Dali, Focal og en del andre som havner i den nedre priskategorien. INGEN av dem er i nærheten av å levere ytelsene til mine 2 x SVS PB10 ISD.

Andre må få ha sine meninger om hvilke kvaliteter en god sub bør ha, og det finnes sikkert masse subber som er bedre enn SVS, men hvilke konkurrenter har SVS ifht pris?

Pris blir alltid et tema på forumet, og når budsjettet for de fleste er forholdsvis lavt er det ikke rart om XTZ, SVS og Dynavoice trekkes frem ofte. Dette vil forhåpentligvis endre seg, for konkurranse er sunt og kommer oss entusiaster til gode.
    Veldig bra innlegg! Jeg er forresten ikke full :-)

Vil bare forklare litt av forhistorien mht SVS og forumet her.

Flageborg og Akto hørte SVS for første gang hjemme hos meg.
    Jeg var en av de første i landet som fikk SVS dilla, og den første som skrev og skrøt på forumet her. Jeg hørte det i Tyskland og hadde hatt mange subber da, men skjønte at dette var fantastisk valuta for pengene. Det samme opplevde de fleste som hørte SVS hos meg, men ikke alle. Smaken er forskjellig heldigvis.
    Det morsomme er at mange år etter synes folk det samme, noen har vært innom andre merker men falt tilbake på SVS.
    Med hensyn til Flageborg sin demovirksomhet med SVS, så er grunnen til at det er SVS som brukes kun at dette merket er den typen sub-lyd han synes er best. Og han har testet stort sett alt annet. Han tjener ikke penger på dette i det hele tatt, det er viktig å poengtere. Mannen er bare lidenskapelig opptatt av å ha det moro med lyd, derfor er også dette navnet på en liten gruppe mennesker inkludert meg selv en sjelden gang, da jeg ikke bruker så mye tid utenfor hjemmet dessverre. Ikke så mye på forumet heller da jeg ikke får så mye ut av det dessverre. Men jeg synes det er synd at noen stiller seg tvilende til folks motiver her, når jeg kjenner menneskene og motivene så godt selv og vet hva som er sant.

Det har i mange år vært samme tilstander på forumer verden over når det gjelder SVS, det er ikke et særnorsk fenomen. Dette var jo grunnen til at jeg hørte om merket. Merket er jungeltelegraf drevet, uten en viss form for kvalitet ville ikke dette fungert i det hele tatt.

Trådstarter stiller et spørsmål som egentlig er litt rart i mine øyne, han burde heller spørre hvorfor det er som det er, hvorfor så mange synes det de synes. (Mht XTC/SVS og mange andre bra saker)
    Det gjorde jeg, dro til Tyskland for å finne ut av det. Flageborg og Akto samt mange andre kom til meg for å finne ut ting, bare for moro skyld.
    Herlig!

Og det er jo derfor vi har forumet, for å dele erfaringer og gi råd.
    Folk som føler sterkt for noe gir sterke klare anbefalninger, sånn er det bare. Sikkert noen som ikke liker dette, men skal det bety noe?

Litt interessant med han som nevnte at fronthøyttalere burde ha større fokus enn det har, jeg er helt enig.

Ha en fortreffelig aften, jeg har hifi dilla nok en gang, eneste forskjellen nå er at jeg ikke skal bytte ut utstyr, det spøkelset er borte, når man har fått tak i det utstyret man trives med. Vanvittig godt føles det, håper flere her er i samme båt:-D

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ingen som har påstått at SVS eller noen av de andre merkene er dårlige produkter, men det er måten endel av tilhengerene av disse merkene uttrykker seg på i de forskjellige trådene.

La meg trekke en paralell til politikken: Det er ingen andre som skriker så høyt som SV'ere og RV'ere. De får uttale seg i fred på sine egne samlinger, samtidig som de demonstrativt dukker opp på andres samlinger for å kritisere der. Det er ikke slik at de som skriker høyest har rett. Og siden mange av oss her bruker absurde summer på luksusartikler så kan vi sikkert enes om at RV og SV faktisk ALDRI har rett
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utsyret som Flageborg demonstrerer er hans egne produkter? Han eller noen av dere andre har alså ingenting med leverandørene å gjøre?

Når jeg har hørt på demoene så er det etter mine ører sterkt overdrevet subnivå. Er det slik dere synes det skal være? Er det å kunne spille høyt for lite penger viktig? Hvorfor har jeg bare sett mye SVS prat på dette forumet?

Personlig mener jeg at en god subwoofer integrering oppnås når man ikke legger merke til den. Uenig? Noe mer med film er vel naturlig.

Hvis jeg hadde skaffet meg et nettverk som hadde vært REL frelst og hevdet ingen er så god på forumer i lang tid og hold demoer blant alle forhandlere på messer så hadde det vært helt greit? Jeg er jo bare en entusiast som bare liker REL.

Mens selv skryter jeg lite av mine produkter fordi jeg vet det finnes så mye annet bra som kan treffe andre med andre rom og preferanser. Dessuten er det musikken som er det sentrale. Filmens innhold er vel det sentrale for dere hjemmekinoentusiaster også vel? Selv holder jeg meg til kinoene.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det å kjøpe den subben du liker best, sitte her og diskutere at svs mafiaen herjer blir jo helt galt. Det er bare å ta en research selv og høre på disse basskassene, se hva som faller best inn for deg. Er ikke vits å klage hvis andre liker SVS og XTZ, så la dem gjøre det. Det er likt med alle ting som biler som med anlegg, kjøp en Toyota for den er driftsikker og rimelig, det er da blir slike ting hypet opp. Oftest er det enkle det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å kjøpe den suben man liker etter lytteprøver, men verre når man spør ekspertene på forumet. De fleste skjønner at SVS har dyp bass, men få forteller om det finnes andre suber med fortrinn som eventuelt SVS er relativt sett mindre gode på.

Det er jo klart at om SVS og eventuelt XTZ i enda lavere prisklasse, er bedre på alle områder enn sammenlignbare suber til samme pris så er jo valget svært enkelt. Om man synes bassen blir for sterk, men jo så lett bare skru ned volumet..

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Dessuten er det musikken som er det sentrale. Filmens innhold er vel det sentrale for dere hjemmekinoentusiaster også vel? Selv holder jeg meg til kinoene.
    lyden er jo halve opplevelsen, om ikke mere.

jeg klarer ikke å sitte å se en film jeg vet har utrolig lyd på et lite annleg, uavhengig om det er stereo eller surround. det tross alt en grunn til at vi har dd, dts, dts-hd osv...

det er jo heller ikke det samme å høre på yndlingssangen på en sliten radio?

mulig det bare er min mening, so be it!

mvh
    stian

Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •