Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 471
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Vet ikke helt hva temaet wotg bega seg utpå her egentlig dreier seg om.. Er du kritisk til at folk som lar kinoen sin bli gjenstand for avbilding og reportasje legger ut resultatet av dette her på forumet? Eller er det 'dobbeltrollen' folk som Atle Torp påtar seg som skribent og fotograf for et anerkjent magasin i sjangeren? For min egen del må jeg si at det er flott at noen fronter interessen omkring temaet hjemmekino, selv om de har interesser utover dette (For Atles del kan jeg ikke se noen interessekonflikt overhodet). Det er jo snakk om en symbiose; innehaveren av kinoen får flotte bilder og en liten artikkel om ideene rundt (også til felles gode), kombinert med at (i dette eksemplet) Atle fra Hjemmekino får noe å presentere folk i det ganske land. HVA er problemet egentlig??
    Akto har ingen ting med dette å gjøre. Hvis du har fulgt med de siste årene og løsner litt på de løse trådene skjønner du hva wotg snakker om. Let opp noen stengte tråder også, så er du der..... key word: Premium club. Spent å se hva som skjer der nå bladet trasker i en annen rettning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg stille et spørsmål (enkelt sådan): Hva mener kritikerne som er enige i trådstarters problemstilling er løsningen på dette i praktiske former? Som nevnt tidligere er dette først og fremst et 'praktisk' problem, som enkelt lar seg løse ved at den enkelte selv er ansvarlig for å selektere informasjonen? Skal man kvotere antall meninger om de enkelte produkter?? Hvis ikke er dette en uhåndterbar problemstilling. Folket taler, enkelt og greit.
    For noen kan det nesten se ut som det er dannet en gutteklubb som forguder enkelte produkter. Miljøet var for noen år tilbake spredd. Men så har mange "her inne" funnet hverandre og noen har det som levebrød. Derfor kan det bli som trådstarter mener (tror jeg).

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et synspunkt jeg har, og som jeg og alle andre forstår kan være litt "risikabelt", er at importører, fotografer, skribenter osv. skal være lidenskapelige i arbeidet sitt. DET mener jeg er en nødvendighet for å lykkes i en nisje. Derfor opplever vi antakelig disse "problemene".

Det "dummeste" jeg ser er en bilselger som bytter jobb og fronter noe som verdens beste etter drittslengingen dagen før.. (Hvordan er det forresten mulig å selge Mitsubishi og Opel på samme sted?)

Jeg diskuterte for en stund siden med en av lederne i et av Norges største grossistfirmaer innen data og tv. Han mente at de bevisst holdt seg unna folk som "er interessert i produktene". Noe som blir for kynisk for meg. Jeg jobber med andre ord ikke der ;-)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte Audiovector Signature for 8 år siden og ble svært imponert, men hadde da ikke råd, og valget falt på Acoustic Research. Da jeg for 2 år siden skulle oppgradere var jeg rimelig overbevist om at Audiovector var det jeg skulle ha, og ble ikke noe særlig påvirket av at HFC pushet dette som 'det eneste som gjaldt'. En kort tid etterpå dumpet HFC Audiovector, og plutselig var det System Audio som var 'det eneste'.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg hørte Audiovector Signature for 8 år siden og ble svært imponert, men hadde da ikke råd, og valget falt på Acoustic Research. Da jeg for 2 år siden skulle oppgradere var jeg rimelig overbevist om at Audiovector var det jeg skulle ha, og ble ikke noe særlig påvirket av at HFC pushet dette som 'det eneste som gjaldt'. En kort tid etterpå dumpet HFC Audiovector, og plutselig var det System Audio som var 'det eneste'.
    Nei har du hørt på makan... Det går da vel ikke an å oppgradere fra Acoustic Research

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Disse pluss Focal er meget overrepresentert når det gjelder anbefalinger her inne.
    Kan bare ta ett eksempel på en tråd hvor trådstarter etterlyste hjelp til å bytte element i en B&W ASW3000 sub (samme som jeg har, og er strålende fornøyd med). Da kom det veldig raskt en anbefaling om å 'kjøpe noe bedre'. Er ikke dette noe av det Hifiklubben i stavanger har fått så mye pes for i en annen tråd, 'nei du bør heller kjøpe dette' ?.
    Som jeg også nevnte så var jeg godt fornøyd. Jeg var her inne og spurte om råd samtidig som jeg var på lytterunder før innkjøpet ble gjort. Jeg har også full forståelse for at det ikke er enkelt å forholde seg 100% objektiv til en hobby mange her har sterke følelser for. Det er da tross alt derfor vi er her :-)

Nå skal det også sies at det er en del som spør om kjøpsråd her inne som på langt nær har tatt ut potensiale i utstyret de allerede har. Ref en tråd hvor trådstarter vil ha tips til en sub med mer spark i enn sin XTZ 12". Denne var på ingen måte kalibrert i følge eier, men han ønsket mere trøkk. Og handlet en ny CV-sub selv etter flere tips om kalibrering. Noe som resulterte at han endte opp med en dårligere sub enn han hadde i utgangspunktet, i følge hans egne erfaringer. Så det slår begge veier

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Acoustic Research hadde ikke god nok senter.. ville hatt noe med 2x15"
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg stille et spørsmål (enkelt sådan): Hva mener kritikerne som er enige i trådstarters problemstilling er løsningen på dette i praktiske former?
    Det må skilles mellom dem som har interesser med LSound og andre forumdeltakere. De som ikke har noe forhold til salg av SVS må kunne si hva de ønsker, men vi bør vite hvem som har et forhold til LSound. Og de bør ikke få lov til å promotere fritt på et åpent forum.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Balansegangen i et forum som AVforum mht det kommersielle må en alltid holde et våkent øye rundt, det er klart. At noen i "SVS-gjengen" reiser rundt og demonstrerer utstyret gjør jo selvsagt at de selv må påpasse å forsøke å forholde et så nøytralt syn på alternative produkter de makter her inne for å forholde troverdigheten på et godt nivå. Det synes jeg pr. dato fungerer greit, selv om det til tider kan virke som ytterpunktene gjerne blir forsøkt provosert frem...

Det som jo er vesentlig, er at fokuset forholdes til teknisk, sunn diskusjon. Det faktum at visse aktører alltid vil eksistere i et market kan jo ikke AVforum avkorte, men forsøke å sette i et system. Totalt sett vil jeg se at dette fungerer relativt godt her inne.

Brukere som benytter sine ressurser til å kritisere et entusiaststed som AVforum med argumenter som verken kan verifiseres eller vannsikres vil jeg si at i mange tilfeller oppfører seg temmelig respektløst for alt det arbeidet som legges ned i driften av dette nettstedet, og ikke minst alle de entusiastene som bidrar til å gjøre AVforum til hva det er... Bruk heller tiden på å legge frem informasjon om de alternativer innen subber som eksisterer, samt GJERNE måletall og annet som faktisk GIR sidene mer innhold og konsistens!

Vi lar for øvrig konspirasjonsteoriene ligge, annonsepriser og all kommersiell info finner en under "om oss". Jeg kan jo i det minste røpe at AVforum på ingen måte er en gullgruve, men allikevel noe vi som jobber med synes er givende fordi folk setter PRIS på tjenesten. Vi er samtidig selvasgt alltid åpne for endringer, men som vanlig må innspill rundt dette forekomme på et KONSTRUKTIVT vis...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri trodd at de som snakker veldig positivt om bla. SVS har noen økonomisk vinning av dette, de blir bare litt for dominerende i de forskjellige trådene. Den typen tråder begir jeg meg somregel ikke ut i fordi alternative anbefalinger blir druknet på få minutter.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Det må skilles mellom dem som har interesser med LSound og andre forumdeltakere. De som ikke har noe forhold til salg av SVS må kunne si hva de ønsker, men vi bør vite hvem som har et forhold til LSound. Og de bør ikke få lov til å promotere fritt på et åpent forum.
    Jeg ser denne tråden dreier mer og mer i retning av typen 'innside-handel'. I begynnelsen var debatten her en helt annen. Nå langes det ut i hytt og pine antagelser omkring interessekonflikter o.l.

Mente trådstarter at det var det dette skulle dreie seg om? Lå det i kortene at du mente de som omtaler SVS og XTZ selv har økonomiske interesser i å 'hype' opp disse merkenes rykte? I så fall mener jeg vi får be om skikkelige begrunnelser, for dette er alvorlige anklager! Dette gjelder også alle dere andre som slenger seg på med mer enn små mengder krutt i kanonen.

Og ikke bare skriv at vi som spør får lese oss opp på tidligere tråder, med hint om gutteklubben grei. Si hva dere mener rett ut og stå for det! Ellers blir det bare løse rykter som herjer..

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjeeesp:roll:

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke lese hele denne tråden, men jeg mener trådstarter har et godt poeng. Det er ikke bare XTZ/SVS det dreier seg om men i omtrent hver eneste tråd blir jo folk anbefalt å kjøpe Dynavoice høyttalere. Det blir rett og slett uspennende å lese og følge med i trådene når du med nærmeste 100% sikkerhet kan fastslå hva som blir anbefalt. Skulle nærmest tro at Dynavoice er verdens beste høyttalere etter all omtalen de får her inne!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Palace: lydleveranse i forhold til PRIS så er Dynavoice F6 og M65 på øverste hylle - derfor er de så ofte nevnt. Og er ikke det bare bra for forbrukerne da?

Når det gjelder XTZ/SVS og den påståtte AVforum-fargingen av disse produktene så tror jeg det stiller litt i samme kategori som Dynavoice.

Altså er "fargingen" herinne bare til det beste for forbrukerne hvis lydleveranse og pris er viktig for potensielle kjøpere.

På den annen side så er det flere herinne som sverger til 2 ch stereo for musikklytting, og da ikke 2.1 (med sub) men 2.0.

Denne tråden er fin den - det er alltid sunt med litt kritikk selv om jeg savnet noen ord om
    - hvorfor sub
    - alternative sub'er
    - pris&lyd sett under ett

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...selges ikke Dynavoice også sånn relativt "direkte" (jf. mine tidligere betrakninger rundt dette)...?

Det er jo ingen overraskelse av AVforum som samlet enhet er meget oppegående når det kommer til faglig tyngde og vekt rundt vurderingen av denne type produkter, og derfor, i visse tilfeller, vil "massens" råd her inne fremstå som litt overfokusert rundt spesielt oppegående produkter.

Denne type endringer i markedet kan som en ser utnyttes av overvåkne aktører, som selvsagt fungerer spesielt godt for de som er gode også innen konstrusjon og markedsføring. I en overgangsfase, til markedet for øvrig reagerer, vil det naturlig nok bli litt overfokus på de aktørene som utnytter seg av disse nye mulighetene som nå foreligger.

Jeg tror at denne foreløpige noe overfokuserte orienteringen vil endre seg noe i tiden fremover, ettersom markedet for øvrig trolig også vil endre måten varene distribueres på, samt sikkert også vurdere å kutte litt i marginbildet... Samtidig er jo det norske markedet relativt lite, og volumbetrakninger vil derfor ha stor effekt i "mellom"-segment-markedene, og derfor kan en ikke forvente like stort spekter av "alt" her i Norge som f.eks. på det amerikanske markedet (selv om ebay.com jo som mange vet kun er et par tastetrykk unna...).

Innenfor Hi-End vil det jo fremdeles florere en rekke alternativer ettersom produktene er langt mindre prissensitive og samtidig produseres i mindre kvantum. Denne leirens utfordring er og forblir jo å kunne presentere produkter som skiller seg ut i mengden, noe de ulike aktørene innen dette markedet klarer i ulik grad. Dette vil jo forbli den tradisjonelle forhandlers ståsted også i tiden som kommer, men en ser jo også endringer hos disse, eksempelvis selger jo HiFi-klubben nå en rekke høyttalere og produkter også i det lavere prissjiktet, og øker også satsningen på nett.

I bunn og grunn har etter mitt syn altså markedet stort sett bare GODT av denne type konkurranse - for jeg tror nok mange av de tradisjonelle aktørene har fått noe å bryne seg på i konkurransen mot direkteaktørene, som det jo blir stadig flere av, spesielt fra det glade sørland, ikke ulikt det som skjedde for et tiar tilbake siden med Komplett.no og de øvrige nettbaserte dataaktørene... .

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har irritert noen her, for jeg legger merke til at det er gitt 3 enere på rad nå. Det er vel neppe tilfeldig dessverre. Men slik er jo folk på dette forumet og sikkert andre forum også. Håpløst.. (dette er jo selvsagt en annen diskusjon). Tror jeg kommer til å opprette andre profilnavn for å kunne debatere fritt.. synd.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har irritert noen her, for jeg legger merke til at det er gitt 3 enere på rad nå. Det er vel neppe tilfeldig dessverre. Men slik er jo folk på dette forumet og sikkert andre forum også. Håpløst.. (dette er jo selvsagt en annen diskusjon). Tror jeg kommer til å opprette andre profilnavn for å kunne debatere fritt.. synd.
    hehe.jammen det poengsystemet er jo ikke realistisk i hele tatt så ikke ta det så tungt da

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Balansegangen i et forum som AVforum mht det kommersielle må en alltid holde et våkent øye rundt, det er klart. At noen i "SVS-gjengen" reiser rundt og demonstrerer utstyret gjør jo selvsagt at de selv må påpasse å forsøke å forholde et så nøytralt syn på alternative produkter de makter her inne for å forholde troverdigheten på et godt nivå. Det synes jeg pr. dato fungerer greit, selv om det til tider kan virke som ytterpunktene gjerne blir forsøkt provosert frem...
    Du synes alså det ikke er noe problem at Flageborg som gjerne blir omtalt som guru på subwoofer holder demoer for Lsound og samtidig har omtalt SVS i store ord i en årrekke? Går du god for at all "reklame" fra de som har et forhold til forhandlerne blir moderert bort?

Kunne du redegjøre for kringlyds forhold til forhandelere? Du står jo som ansvarlig for at kommersielle interesser ikke blandes inn i ren privat entusiasme.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder du seriøst å følge med på det. Du har vel ikke handlet anlegget for at andre skal like det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er det artigst om også andre liker og anerkjenner et anlegg man har brukt mye tid og penger på...

Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •