Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 471
    Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    (...)da det ikke kan opprettes en tråd uten at dissiplene roper ut.
    "Problemet" sånn jeg ser det er at det dukker opp et nytt "Hva slags sub skal jeg kjøpe?" eller "Xtz - Er det bra?" emnet annenhver dag.

Lenge siden jeg leste forum reglene, men bud nummer en bør være noe à la: "Ikke spør om Xtz og SVS subber, med mindre du har brukt minst tre dager på å søke i forumet"

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

god allround sub som ikke koster skjorta...

Focal har ett par modeller i budsjettklassen. disse spiller skikkelig tøft både til musikk og film. lynraske med en snert som bare focal får til i alle prisklassene sine. man hører på chorus 700v serien at de andre dyrere seriene har gitt de en smaksprøve..har selv 726v og 700v sw i stereo oppsett som spiller tøffere en det meste..ett *******s trykk i stua mi.. på hele 24 kvadratmeter det er med regnet kjøkken...siden jeg har åpen løsning..

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Kan vel være litt enig med trådstarter om en litt stor fokus på på enkelte merker her i forumet. Ellers så står man vel samtidig helt fritt til å velge og skaffe seg egene erfaringer med andre merker selv, og formidle disse erfaringene videre. Skjønner vel derfor ikke helt problemstillingen.

Ellers når det gjelder Subwoofere, er det vel ganske lett å velge riktig produkt, der kan man jo bare følge magefølelsen......

Det er ikke lett å velge sub når alle spyr meningene sine på deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke liker med opphaussinger er at mindre erfarne fort tenker at f.eks SVS må være det beste fordi så mange skriver om dem. Hvis de da går for dem uten å teste noe annet så blir de igjen endel av det. De har jo kjøpt de beste selvsagt. Mye oppmerksomhet er svært bra for salg.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Myyye god underholdning og lese her nå ja :-D

1. Tester... Slike tester må takes med en klype salt... rommene elektronikken eller høytalerne testes på kan ikke svare for hvordan produktet funker på DITT rom, ikke glem at ingen rom er like lydmessig !!!

2. Valg... Ekstremt mange spør om hvilken sub de skal velge.
    Men der får en lite info om hvordan rommet er, størrelse på romet, hva brukes romet til og ikke minst det viktigste av alt... hva skal suben brukes til, film/musikk og hvilken lyd type kjøper liker.
    Og selfølgelig budsjett !!!
    Alt sånt må en vite før en seriøs anbefaling.

3. Skal produktet ha en morrofaktor... eller skal det være til seriøs lytting ;-)

Persjonlig syns jeg at en kan skille Subwoofere i 2 grupper... Film/morro og Musikk. Og utover det... Dypbass eller Midbass.
    Selv holder jeg til på film/morro og dypbass siden da jeg ikke har sikkelig musikk oppsett enda.

Nesten alle suber høres "bra" ut etter og blitt inntegrert og kalibrert og først da kan du si om suben tilsvarer dine krav og bruk.

Bare rablet ned noe tanker mens en holder på og sovne.

Sist men ikke minst.... Må terge litt jeg oxo da :P
    SVSound - Animation he he he

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Man får utvise kildekritikk på et forum som ellers i livet.

Om man starter en tråd og ber pent om å ikke få anbefalinger av produktene denne tråden omhandler så er det ingen problemer med å få tilbakemeldinger om andre produkter. Uten å måtte høre om noe man ikke er interresert i.

At SVS, XTZ, Avensis eller Passat ikke er noe for deg er ingenting resten av verden må ta stilling til - det er kun deg det angår.

Jeg leser ikke Allers, fordi det ikke har noen interresse for meg - men jeg skriver ikke til forlaget for å be de slutte å selge det "over alt".

Slutt å suttre.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Det jeg ikke liker med opphaussinger er at mindre erfarne fort tenker at f.eks SVS må være det beste fordi så mange skriver om dem. Hvis de da går for dem uten å teste noe annet så blir de igjen endel av det. De har jo kjøpt de beste selvsagt. Mye oppmerksomhet er svært bra for salg.
    Enig!

Når svært mange velger en type sub så burde jo anledningen være der for produsent/forhandler til å skru opp prisen. Hittil har vel ikke nevnte merker som XTZ og SVS gjort dette, derfor overskygger fremdeles omtalene av disse alt annet her inne. Men prisstigning kommer vel.. (nevnte produsenter vil vel også tjene mest mulig..)

Eller er mangel på økte priser et slags 'bevis' på at kvaliteten ikke tåler sammenligning med dyrere merker? Dette er et legitimt spørsmål i mine øyne.

Når alt dette er sagt så er det mer interessant å sammenligne fronthøyttalere enn sub'er. Folk som kjøper sub for første gang blir stort sett ALLTID fornøyd, fordi sub'en tilføyer noe som appelerer til nærmest alle. Grom bass! Og dermed har jo nevnte merker et skikkelig ess i ermet når de først har tatt så store andeler av markedet at de lar vær å skru opp pris. Få entusiaster bytter ut sine sub'er, de tenker mye mer på sine fronter i så måte..

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet om habilitet og i hvilken grad avforum er en objektiv aktør har blitt forsøkt diskutert før, diskusjonene ender stort sett stygt uten at man har blitt noe klokere om problematikken rundt hva man ønsket å diskutere.
    Det er jo et faktum at endel av brukerene her inne har gått fra entusiast til skribent, eller forhandler.
    Vi har brukere her inne som legger ut sin kino med bilder tatt av Akto som også jobber som skribent/fotograf for bladet hjemmekino. Vi har gutta i kringlyd.no som misjonerer bla. SVS. For et par år tilbake hadde vi en klasse D farsott osv.
    Jeg personlig har gjort meg opp min egen mening, men ønsker ikke å dele den offentlig.
    Et aktuelt spørmål å stille er vel hvor mye koster det å annonsere på avforum?
    Hva om man som forhandler kunne sluppet unna annonsekostnadene med å bruke andre kanaler som jungeltelegrafen i sin moderne form??

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Spørsmålet om habilitet og i hvilken grad avforum er en objektiv aktør har blitt forsøkt diskutert før, diskusjonene ender stort sett stygt uten at man har blitt noe klokere om problematikken rundt hva man ønsket å diskutere.
    Det er jo et faktum at endel av brukerene her inne har gått fra entusiast til skribent, eller forhandler.
    Vi har brukere her inne som legger ut sin kino med bilder tatt av Akto som også jobber som skribent/fotograf for bladet hjemmekino. Vi har gutta i kringlyd.no som misjonerer bla. SVS. For et par år tilbake hadde vi en klasse D farsott osv.
    Jeg personlig har gjort meg opp min egen mening, men ønsker ikke å dele den offentlig.
    Hva om man som forhandler kunne sluppet unna annonsekostnadene med å bruke andre kanaler som jungeltelegrafen i sin moderne form??
    Du slenger her ut en rekke observasjoner uten å ville dele din mening. Men spør du meg så ligger det vel en rekke meninger her 'mellom' linjene? Jeg bare spør..

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke noe om at når en person med lite erfaring lurer på en JBL/Dali/CV eller lignende til 3000 og får slengt mot seg at han må doble budsjettet for å kjøpe SVS da ingenting annet duger.

Hvis vi ser litt på bilstereoverdenen er fremdeles Rockford hypet opp som best og uslåelig blant uerfarne mens de litt mer erfarne snakker til døve ører når de sier at merket har tapt seg betraktelig de siste 5 årene. Nå sier jeg ikke at SVS kommer til å tape seg, tvert imot. Men om det hadde skjedd ser jeg for meg samme resultatet. Slik opphyping er så godt som umulig å snu.

Må legge til at jeg selv eier en SVS PB12-plus/2 og er strålende fornøyd

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg synes ikke noe om at når en person med lite erfaring lurer på en JBL/Dali/CV eller lignende til 3000 og får slengt mot seg at han må doble budsjettet for å kjøpe SVS da ingenting annet duger.

Hvis vi ser litt på bilstereoverdenen er fremdeles Rockford hypet opp som best og uslåelig blant uerfarne mens de litt mer erfarne snakker til døve ører når de sier at merket har tapt seg betraktelig de siste 5 årene. Nå sier jeg ikke at SVS kommer til å tape seg, tvert imot. Men om det hadde skjedd ser jeg for meg samme resultatet. Slik opphyping er så godt som umulig å snu.

Må legge til at jeg selv eier en SVS PB12-plus/2 og er strålende fornøyd
    Kan jeg her trekke en paralell til CV's uslåelige posisjon blant førstegangskjøpere som ønsker ekstrem bass? Jovisst er det billig, men CV har også tapt seg de senere år, men høster nærmest en paranoid forestilling om at de er konger på haugen.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kommet opp mange gode poeng i denne tråden, og jeg synes det er godt at slike spørsmål kommer opp. Jeg tror det er flere grunner til at spørsmål om svs og xtz sine sub'er kommer opp ofte, ett av de er nettopp distribusjonsleddet. De fleste andre leverandører er det mulig å få lyttet til, og lånt hjem, i de fleste store byer i Norge. F.eks hifiklubben og soundgarden. Det er jo fri 45 dagers retur på SVS, men det er uansett en bøyg man må over da du faktisk må kjøpe. Og får man ikke lyttet, ja da spør man om råd.

Når det gjelder pris har jo distribusjonsleddet en viktig rolle. Men det har også sine ulemper i forhold til service og nærhet til leverandøren. Er det viktig for deg at du har en lokal butikk å forholde deg til og kan få hjelp og service, ja da går du til den lokale butikken. Og er da også klar over at denne tjenesten betaler du litt for i prisen på produktet. Dette er et valg den enkelte må ta.

Når det gjelder meg selv så har jeg påbegynt mitt første surround-anlegg med yamaha receiver, klipsch fronter og svs-tube. Så det går jo 15 på dusinet av "meg" her inne. Men jeg er meget fornøyd med resultatet så langt, og "vet ikke bedre". Derfor svarer jeg ut fra egne erfaringer når folk spør, men er samtidig påpasselig med å påpeke hva jeg har og ikke har av erfaring.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke så vanskelig å se poengene dine her, og vi må ta det med når vi leser tråder her. Heldigvis er det åpenhet om hva de forskjellige profilerte aktørene her driver med. De fleste av dem har det vel også i signaturen sin. Jeg synes imidlertid at denne tråden er bra og har ikke blitt "klubbet ned" av noen. Noe jeg fryktet da jeg leste starten. Et forum uten åpenhet både når det gjelder meninger og personlige interesser dreper seg selv og det tror jeg blir forstått her.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker også opphausingen av Midgard-blokkene og merket Vienna (mest i DK), for å ta noen eksempler. Dette har roet seg kraftig, nærmest krasjet. Men jeg føler ikke at kvaliteten på mine høyttalere har sunket proporsjonalt med avtakende omtale ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......bladet hjemmekino.
    Bladet hjemmekino ser ut til å ha funnet en annen sti å traske på. Mulig de bare er interisert i URL'en?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg husker også opphausingen av Midgard-blokkene og merket Vienna (mest i DK), for å ta noen eksempler. Dette har roet seg kraftig, nærmest krasjet. Men jeg føler ikke at kvaliteten på mine høyttalere har sunket proporsjonalt med avtakende omtale ;-)
    Angående første ledd i ditt innlegg: ikke ulikt aksjene rundt om i verden pr i dag!

Angående andre ledd i ditt innlegg: Du har gjort et godt valg

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulyd
    Når det gjelder meg selv så har jeg påbegynt mitt første surround-anlegg med yamaha receiver, klipsch fronter og svs-tube. Så det går jo 15 på dusinet av "meg" her inne.
    Disse pluss Focal er meget overrepresentert når det gjelder anbefalinger her inne.
    Kan bare ta ett eksempel på en tråd hvor trådstarter etterlyste hjelp til å bytte element i en B&W ASW3000 sub (samme som jeg har, og er strålende fornøyd med). Da kom det veldig raskt en anbefaling om å 'kjøpe noe bedre'. Er ikke dette noe av det Hifiklubben i stavanger har fått så mye pes for i en annen tråd, 'nei du bør heller kjøpe dette' ?.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Bladet hjemmekino ser ut til å ha funnet en annen sti å traske på. Mulig de bare er interisert i URL'en?
    Vi har brukere her inne som legger ut sin kino med bilder tatt av Akto som også jobber som skribent/fotograf for bladet hjemmekino.
    Vet ikke helt hva temaet wotg bega seg utpå her egentlig dreier seg om.. Er du kritisk til at folk som lar kinoen sin bli gjenstand for avbilding og reportasje legger ut resultatet av dette her på forumet? Eller er det 'dobbeltrollen' folk som Atle Torp påtar seg som skribent og fotograf for et anerkjent magasin i sjangeren? For min egen del må jeg si at det er flott at noen fronter interessen omkring temaet hjemmekino, selv om de har interesser utover dette (For Atles del kan jeg ikke se noen interessekonflikt overhodet). Det er jo snakk om en symbiose; innehaveren av kinoen får flotte bilder og en liten artikkel om ideene rundt (også til felles gode), kombinert med at (i dette eksemplet) Atle fra Hjemmekino får noe å presentere folk i det ganske land. HVA er problemet egentlig??

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

It`s all about finding the sound you like :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg stille et spørsmål (enkelt sådan): Hva mener kritikerne som er enige i trådstarters problemstilling er løsningen på dette i praktiske former? Som nevnt tidligere er dette først og fremst et 'praktisk' problem, som enkelt lar seg løse ved at den enkelte selv er ansvarlig for å selektere informasjonen? Skal man kvotere antall meninger om de enkelte produkter?? Hvis ikke er dette en uhåndterbar problemstilling. Folket taler, enkelt og greit.

Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •