Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 24 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 471
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vært morro om noen skaffet en slik ja.
    Flageborgen har hintet om at han har lyst på større suber og da er de garantert noe for ham he he.
    Tror det var denne jeg så en link til på tråden hans Elemental Designs
    Han nevne noe om stacking av de der i en annen tråd ja. To på hver side i front. Fleip eller fakta? Stå på Flageborg! Heia heia!

Det som er tragisk er jo at ingen av de anerkjente AV magasinene har tatt inn noen av modellene til test. Dette vitner vel egentlig om at trådstarter og ekelte av forummedlemmene her har mye rett. Det ER en liten gutteklubb som verner om sine interesser og ikke tør å invitere nye utfordrere til tronen. Eller? Jeg må overbevises...... Kom igjen da pyser!!! Har egentlig litt lyst til å sette opp en liste over mulige kandidater til et ponnyhus:

1e plass: Loffen 68 (singel og har tilsynelatende tykk lommebok, egnet lokale og gal nok til å gjennomføre det)
    2e plass: Flageborg (yppersteprest av bukseblaffring, bruker tom CV! for å få ting til å riste enda mere)
    3e plass: Skrotnisse (singel og har tilsynelatende tykk lommebok han også. Bytter utstyr flere ganger i uka)
    4e plass: Devilej (begynner å mimre over gamle CV! anlegg og finner ut at han skal ha det største som kan kjøpes ferdigprodusert)
    5e plass: Akto tar inn en til test vis Hjemmekino fordi han skal vise han dere jævla særpingen at de faktisk har midler til slikt!)

Håper jeg ikke støter noen av forummedlemme med dette, humoristisk ment altså. Noen andre nominerte?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Ja har jo tatt fyr i dollarn! Og krona har er jo ikke akkurat sterk ("plomp"). Hadde kontakt med Soundoctor, måtte legge import på is. Ble billigere å bestille fra "Norge" til Svalbard. Ikke alltid man opplever det...

Muligheten til å bestille billige woofere fra US ser ut til å springe fra oss!!
    Men uansett alltid verdt å sjekke ut import før man bestemmer seg, man vet aldri. Når det gjelder SVS skal det vel godt gjøres å finne noe billigere en forhandlere i Norge? eller?
    Nå vet jeg ikke hvordan SVS USA ser på å sende til Svalbard, men antar at samme policy gjelder som til fastlandet. Selv ikke via magnum.no kan man lure en 230v versjon ut av de. Mener det er flere som har prøvd.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Han nevne noe om stacking av de der i en annen tråd ja. To på hver side i front. Fleip eller fakta? Stå på Flageborg! Heia heia!

Det som er tragisk er jo at ingen av de anerkjente AV magasinene har tatt inn noen av modellene til test. Dette vitner vel egentlig om at trådstarter og ekelte av forummedlemmene her har mye rett. Det ER en liten gutteklubb som verner om sine interesser og ikke tør å invitere nye utfordrere til tronen. Eller? Jeg må overbevises...... Kom igjen da pyser!!! Har egentlig litt lyst til å sette opp en liste over mulige kandidater til et ponnyhus:

1e plass: Loffen 68 (singel og har tilsynelatende tykk lommebok, egnet lokale og gal nok til å gjennomføre det)
    2e plass: Flageborg (yppersteprest av bukseblaffring, bruker tom CV! for å få ting til å riste enda mere)
    3e plass: Skrotnisse (singel og har tilsynelatende tykk lommebok han også. Bytter utstyr flere ganger i uka)
    4e plass: Devilej (begynner å mimre over gamle CV! anlegg og finner ut at han skal ha det største som kan kjøpes ferdigprodusert)
    5e plass: Akto tar inn en til test vis Hjemmekino fordi han skal vise han dere jævla særpingen at de faktisk har midler til slikt!)

Håper jeg ikke støter noen av forummedlemme med dette, humoristisk ment altså. Noen andre nominerte?
    Med 4 Elemental Designs så vil jeg tro kansje at det kommer nært opp til 140db kansje over oxo om Flageborg blir ekstra basskåt en dag :-O
    Da bør det begynne og bli helsefarlig både for mann og hus :-D :-D :-D

Dette hadde kansje vært gode referanse subber for Hjemmekino bladets kino oxo... heller hva Akto ?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Fathom f113 er sikkert en kongesubb!
    Har aldri hørt den, men mulig jeg også hadde vurdert den hvis jeg nesten ikke betalte skatt...
    Her er en fin test med Fanthom F113 med:
    Test av JL Audio Fathom F113 - Tester - Lyd og Bilde (Sammen med både ZTX og SVS så klart)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nei nå skal jeg lage tråden enda lengre....

Det finnes andre Subwoofere enn SVS og XTZ, bare så dere vet det. Rart ikke folk nevner Dali Ikon subben, den er billig og bra synes jeg. Den rocker som pokker på film og musikk går den bortover gulvet som en pigger i betong, Flageborg har vridd safta ut av de han prøvde på Hifiklubben.
    Og herved atter en tilføyelse: Sier meg alldeles enig i dine oppfatninger ettersom også jeg var tilstede, samme kveld og samme sted.
    Som til alt overmål var fullstendig fritt for både SVS- og XTZ-produkter! Hører du, Antonx?
    La gå at den godeste Antonx neppe (aldri?) vil innse det faktum at det faktisk finnes synspunkter, tilknytninger og oppfatninger som går forbi nevnte "brands", og at disse "utenom SVS-XTZ-allfarvei", (utrolig nok) er i stand til å formidle, og tilfredsstille sitt publikum?
    "Factum est"!
    At slike ting / opplevelser kanskje ikke har oppnådd samme fokus som trådstarter etterlyser, får stå som et understatement.
    Og kanskje som en liten bekreftelse på at navngitte personer faktisk har fokus på resultatet, fremfor en påstått kobling på en overivrig og alldeles ubegrunnet kobling mot de innledningsvis, nevnte produktene.
    Tenk litt på det...., godeste Antonx og andre..

"Skam og si, vil jeg si",
    .......
    og her kunne jeg sagtens fortsatt med en smule poesi!
    Men lar det være, kanskje i en viss disharmoni?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er for lite fokus på SVS og XTZ i tråden her, vennligst spe på litt mer!

Det kunne jo vært kjekt å ha i denne tråden også hvor dypt de kan spille, og hva max dB på de forskjellige modellene er?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si meg enig med Ikon subben. Har hørt en god del på den. Og er det en sub som virkelig fortjener mer oppmersomhet så er det den. For de som vurderer subber mellom 4 - 8000 er det obligatorisk å gi den en lytt. Den kan det meste...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en tråd. :-/

At noen blir venner pga sin interesse og klarer å gjøre det til et levebrød er nå bare helt kanon spør du meg.

At noen gidder å bruke av sin fritid til å hjelpe andre med sin kino/stereo syntes jeg også er helt kanon.

Litt jantelov ute å går ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff.. Hifi-klubben er trist. Var oppe for noen uker siden på den som ligger langs Ring 2 i Oslo og hørte på alle "kinoene" deres. Ja, mye bra lyd, men bass?? Det var det nesten kjemisk fritt for må jeg si!!!! Så det stod noen "knøttsmå" trykkammer-kasser i et og annet hjørne, men det var ikke stort en merket til dem. Sikkert fint til musikk uansett (vi hørte mye på Mari Boine der den dagen...)

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Huff.. Hifi-klubben er trist. Var oppe for noen uker siden på den som ligger langs Ring 2 i Oslo og hørte på alle "kinoene" deres. Ja, mye bra lyd, men bass?? Det var det nesten kjemisk fritt for må jeg si!!!! Så det stod noen "knøttsmå" trykkammer-kasser i et og annet hjørne, men det var ikke stort en merket til dem. Sikkert fint til musikk uansett (vi hørte mye på Mari Boine der den dagen...)
    Hei du, den største vimsa
    Ta deg en tur til Grimstad
    der vil du høre
    trøkk i mot øre
    spiller fletta av alt i fra Vinstra..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Skal si meg enig med Ikon subben. Har hørt en god del på den. Og er det en sub som virkelig fortjener mer oppmersomhet så er det den. For de som vurderer subber mellom 4 - 8000 er det obligatorisk å gi den en lytt. Den kan det meste...
    Pokker så enig, dæven som jeg savner den subben nå gitt. Men måtte gi tapt for å finansiere stereo oppsettet mitt. Du vil alltid være savnet kjære Ikon sub, ellers vant faktisk den subben i bladet Hifi & musik, så den er ikke dum altså...

Forbanna undervuderdert for å si det slik, men vi som handler det "trygge" bommer sjelden der.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vært morro om noen skaffet en slik ja.
    Flageborgen har hintet om at han har lyst på større suber og da er de garantert noe for ham he he.
    Tror det var denne jeg så en link til på tråden hans Elemental Designs
    Den subwooferen der er så stor at jeg faktisk har dører i huset den ikke går gjennom.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Den subwooferen der er så stor at jeg faktisk har dører i huset den ikke går gjennom.
    Du spiller noen toner fra den utenfor døren, og vips så er problemet med for små dører løst.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg har laget noe til dere kreative og generøse sjeler som sprer glede og svada i denne (og andre) tråder. Fyr løs her 8)

En flott tråd - der jeg håper at mange vil bidra med go'ord
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corey
    angående å gi en anbefaling til sub som ikke er fra svs/xtz så er infrasub 18 fra bag end det beste jeg noensinne har hørt . om det så er snakk om bass fra sub eller focal utopia for den sakens skyld.
    Jeg har også sett på disse på nettet og lekt med tanken på å importere en.
    Hvor har du hørt den?
    Har de noen europeisk distributør?

Jeg mente forresten ikke å disse Mari Boine spesielt, men brukte henne som ett eksempel på flinkis musikk.
    Mange sitter jo også og kun hører på pling plong og andre rare lyder som jeg ikke forbinder med musikk.

Hvis de synes det er bra og faktisk sitter og hører på det hjemme med ett glass rødvin så er jo det greit for meg.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Bare nesten 200kg i fraktvekt på den da

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    *snip*
    Mange sitter jo også og kun hører på pling plong og andre rare lyder som jeg ikke forbinder med musikk.

Hvis de synes det er bra og faktisk sitter og hører på det hjemme med ett glass rødvin så er jo det greit for meg.
    Men det er ikke greit hvis de kun hører på det for å teste anlegget eller demonstere hvor bra anlegg de har?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største faren er jo selvsagt at anlegget kan tunes til spille "pling-plong" lyder og testlåter bra, men skikkelig musikk da låter rævva og man sliter med å få fart på rockefoten! :roll:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    De selger da rødvin på polet i Arendal også? Men hvem trenger det når du kan stikke på Stoa å kjøpe en Ultra 13, et par sixpack Arendals eller Arendals Julebrus som blandevann til 5l kanna du kjøpte av "han derre på Rygene"

PS: Vær heller mer kritisk den dagen man endrer fokus til noe stort og kommersielt som f.eks. Elkjøp eller Hifi-klubben. Og hvorfor er ikke Klipsch nevnt i tittel på denne tråden?

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    De selger da rødvin på polet i Arendal også? Men hvem trenger det når du kan stikke på Stoa å kjøpe en Ultra 13, et par sixpack Arendals eller Arendals Julebrus som blandevann til 5l kanna du kjøpte av "han derre på Rygene"

PS: Vær heller mer kritisk den dagen man endrer fokus til noe stort og kommersielt som f.eks. Elkjøp eller Hifi-klubben. Og hvorfor er ikke Klipsch nevnt i tittel på denne tråden?
    Hvordan spiller egentlig klipsch i forhold til SVS????8)

Side 23 av 24 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •