Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 471
    Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For å være 100 % ærlig så legger jeg bare litt mer ved på bålet.

Fathom f113 er på vei til Longyearbyen. Har ingenting i mot SVS eller noen andre HT produsenter. Folk kjøper det de vil ha. Men mener at SVS er litt opphauset. De lager gode subber, for all del. Men så FORBANNA gode er de ikke...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fathom f113 er sikkert en kongesubb!
    Har aldri hørt den, men mulig jeg også hadde vurdert den hvis jeg nesten ikke betalte skatt...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Skjønner ikke at nrk sporten i sine vintersportsendinger har hoppa bukk over Jan Erik, og kun kjører limericks.

subwoofer
    woofersub
    swooferub

rubeswoof
    uberswoof!
    swooferbu? erbuswoof?
    ofswobuer
    erswoofub?
    wooerfubs

fuswoober
    Dette må klippes, limes, tagges og ikke minst klistres. Her snakker vi diktning på nytt plan.. :-D

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Fathom f113 er sikkert en kongesubb!
    Har aldri hørt den, men mulig jeg også hadde vurdert den hvis jeg nesten ikke betalte skatt...
    Skjønner deg, og tar det seriøst. Har brukt svært mye av pengene på utstyr de siste 2 årene. I prosenter av inntekten sikkert nok til å bli lagt inn. Masterserien, Mentor surround, projector og lerret på sommer og ekstrajobb i tillegg til studier er ekstremt. Nå har jeg fast jobb, ok inntekt og selvfølgelig lav skatt Da er saken grei. Når det gjelder lyd og bilde kjøper jeg det jeg har lyst på. Nevnte jeg at jeg er singel for tiden også =) Life is great.

SVS lager gode subber. Har hørt et par oppsett med SVS, uheldigvis ikke på mitt eget oppsett. Men valget falt på JL Audio.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Men uten AVforum samt Lyd og Bilde så hadde jeg nok ikke kjøpt den...
    Er dette det endelige beviset på at konspirasjonsteoriene tar feil?
    Meg bekjent er det ingen link mellom AVF og L&B (men kanskje det kan bli det etterhvert nå som Hjemmekino har gått til "fienden".....)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Er dette det endelige beviset på at konspirasjonsteoriene tar feil?
    Meg bekjent er det ingen link mellom AVF og L&B (men kanskje det kan bli det etterhvert nå som Hjemmekino har gått til "fienden".....)

Har ikke nevnt at det er en link, tror heller ikke det er det. Men jeg hadde ikke hørt om XTZ før jeg leste en del om det her inne, så var det en god test på L&B. Dette førte til at jeg satset på suben. Så enkelt er det.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har ikke nevnt at det er en link, tror heller ikke det er det. Men jeg hadde ikke hørt om XTZ før jeg leste en del om det her inne, så var det en god test på L&B. Dette førte til at jeg satset på suben. Så enkelt er det.
    Du må lese det jeg skriver - ditt valg er kanskje beviset på at konspirasjonsteoriene tar feil! Du valgte AVforum OG L&B som "kilde" - ingen link nei - og dermed har du innhentet informasjonen din fra to uavhengige kilder. Capische?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Skjønner deg, og tar det seriøst. Har brukt svært mye av pengene på utstyr de siste 2 årene. I prosenter av inntekten sikkert nok til å bli lagt inn. Masterserien, Mentor surround, projector og lerret på sommer og ekstrajobb i tillegg til studier er ekstremt. Nå har jeg fast jobb, ok inntekt og selvfølgelig lav skatt Da er saken grei. Når det gjelder lyd og bilde kjøper jeg det jeg har lyst på. Nevnte jeg at jeg er singel for tiden også =) Life is great.

SVS lager gode subber. Har hørt et par oppsett med SVS, uheldigvis ikke på mitt eget oppsett. Men valget falt på JL Audio.
    Ja jeg var jo en hårsbredd fra å handle Mentor Vokal av deg, så jeg vet at du har et fantastisk anlegg. Og bedre blir det sikkert når du har subben på plass!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Du må lese det jeg skriver - ditt valg er kanskje beviset på at konspirasjonsteoriene tar feil! Du valgte AVforum OG L&B som "kilde" - ingen link nei - og dermed har du innhentet informasjonen din fra to uavhengige kilder. Capische?

Oui - tres bien!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har laget noe til dere kreative og generøse sjeler som sprer glede og svada i denne (og andre) tråder. Fyr løs her 8)

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mari Boine?????

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg ser Lygren ikke har slettet meg så da går jeg for en pause for ubestemt tid. Det er fordi jeg synes AV-forum har litt for lavt nivå i snitt, preges mye av "det jeg har er best", at jeg ikke har så stor interesse for hjemmekino, at film og musikk er så langt mer interessant en duppeditter ( Mari Boine er faktisk en av våre beste musikere og langt mer respektert utenfor Norge - uavhengig av "HiFi folk") og ikke minst at jeg ikke orker denne dominansen av vennegjenger og at veldig få evner å se at det faktisk ikke er særlig redelig at bånd knyttes tett innover bransjen som lever av salg.

Men har bare lyst til å si til slutt at jeg av venner slett ikke blir omtalt som slem, men heller snill og beskjeden. Som liten ble jeg en stille betrakter, men lærte meg etterhver å stå opp og tørre å kritisere. Jeg har nå jobbet ca 15 år i norges mest respekterte mediadrift så kritiske vurderinger er noe jeg jobber med til daglig. Ikke som journalist, men de er dem jeg jobber tettest med. Denne saken er jo en filleting imot det vi jobber med, og Lygren & co skal være glad for at denne saken er så lite viktig for samfunnet, ikke berører mange nok og derav ikke er noe å lage på.

Så får dere fortsette å håne meg mens dere etterpå ser våre saker i et annet lys.
    Mulig jeg ikke kan noe om musikk, men Seigmen må da være bedre enn den musikken der vel.

Angående å kritisere.
    Jeg er ikke helt fornøyd med kunskapsløftet regjeringen har kommet med, og læreplanene blir vanskelig å lage ut ifra de difuse retningslinjene som er lagt for yrkesfagene.

Men jeg drar jo ikke det inn i en diskusjon om Subwoofere!!!:-D

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har dratt ut i det lengste, derfor ser jeg det som et komma å dra den litt til. Med det vil jeg bruke et par sekunder av livet til di sjelene som leser akkurat denne posten til å belyse det faktum at dette er et FORUM. Her diskuteres det, folks meninger ytres, grupper dannes, mafiaen tar over = full polarisering. Nå sitter alle på hvert sitt gjerde og nekter å hoppe ned for å virkelig snuse i kuskiten for å finne godsakene gjemt dypt, dypt i møkka. Vi er alle her for å hjelpe hverandre, på godt & vondt som med alt annet. DETTE ER ET FORUM. Vi diskuterer, vi er uenige, kanskje enige. Det kommer vi alltid til å være. Stikker vi av. NEI!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har Elemental Designs ? eller har erfaring med de subene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Noen som har Elemental Designs ? eller har erfaring med de subene ?
    Har ikke sett noen, det er jo bare lavtlønte pyser her som ikke setter pris på et skikkelig episenter i stua. Makan!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Har ikke sett noen, det er jo bare lavtlønte pyser her som ikke setter pris på et skikkelig episenter i stua. Makan!
    Ser ut til og være kraftige saker til prisen, men de er veeldig store da... får selv svs til og se små ut

Newcomer corey sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sub!

angående å gi en anbefaling til sub som ikke er fra svs/xtz så er infrasub 18 fra bag end det beste jeg noensinne har hørt . om det så er snakk om bass fra sub eller focal utopia for den sakens skyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ser ut til og være kraftige saker til prisen, men de er veeldig store da... får selv svs til og se små ut
    Det var et sjokk for mange når SVS hundehusene først så dagens lys her også. De har vi blitt (godt) vant til. Nå er det bare for en skikkelig entusiast å slå til. Kursen er riktig nok ikke på Ola sin side om dagen. Veldig synd at noen ikke fikk ut finger'n i sommer og handlet et skikkelig ponnyhus i våres.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et sjokk for mange når SVS hundehusene først så dagens lys her også. De har vi blitt (godt) vant til. Nå er det bare for en skikkelig entusiast å slå til. Kursen er riktig nok ikke på Ola sin side om dagen. Veldig synd at noen ikke fikk ut finger'n i sommer og handlet et skikkelig ponnyhus i våres.
    Vært morro om noen skaffet en slik ja.
    Flageborgen har hintet om at han har lyst på større suber og da er de garantert noe for ham he he.
    Tror det var denne jeg så en link til på tråden hans Elemental Designs

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gammel saab diesel er og en fin sub.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har jo tatt fyr i dollarn! Og krona har er jo ikke akkurat sterk ("plomp"). Hadde kontakt med Soundoctor, måtte legge import på is. Ble billigere å bestille fra "Norge" til Svalbard. Ikke alltid man opplever det...

Muligheten til å bestille billige woofere fra US ser ut til å springe fra oss!!
    Men uansett alltid verdt å sjekke ut import før man bestemmer seg, man vet aldri. Når det gjelder SVS skal det vel godt gjøres å finne noe billigere en forhandlere i Norge? eller?

Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •