Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 471
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...ja, og det er en grunn til at Dells markedsandeler detter som en stein til aktører som Apple og Acer... Dell VAR rimeligst, men nothing lasts forever... Dette var jo for øvrig bare et eksempel, en direkte parallell er det på ingen måte, jeg sier bare at endringer innen distribusjon kan ha STOR påvirkning på både pris og produkt, spesielt i overgangsfaser!
    Ja, helt enig. Dell er gått fra å være et billig-produkt med kvalitet til å fremstå som et kvalitetsprodukt først og fremst. Da kan de heve prisene.

Sjelden har jeg sett så mange innlegg postet mens jeg selv skriver mitt. Her er folk engasjerte, og DET er bra!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv sitter jeg for øvrig med en god cognac. Men forsøker å vise måtehold på andre områder

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sparer sikkert like mye på å kjøpe et standardkabinett, noen spoler, kondiser og motstander samt elementer fremfor en ferdig høyttaler ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironisk at de som ikke synes det er noe stas å lese om SVS faktisk er de som starter holer diskusjonene rundt SVS gående. Gjesp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos Cognac. Etter en flaske er vel ikke XTZ så verst vel?

Spøk til alvor: jeg har faktisk ikke fått med meg at de er så omfavnet. Har sovet i timen kanskje..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "SVS-mafia"?

Dere får holde på.

mvh

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Du sparer sikkert like mye på å kjøpe et standardkabinett, noen spoler, kondiser og motstander samt elementer fremfor en ferdig høyttaler ;-)
    Jo, det vil jeg tro. Men i mitt eksempel bygget jo firmaet PCen for meg akkurat som Dell. Den eneste forskjellen er at jeg ikke kan forvente noen service overhodet uten at jeg selv må ta med meg PCen der jeg kjøpte den og argumentere. Dell kommer dagen etter hjem til deg dersom du ønsker slik service. Det koster naturligvis. Men med så mange problemer folk kan komme opp i så kan det for svært mange være en god trygghet. Selv kjøpte jeg en laptop med både neste dag service i heimen + totaldekning for alt av skader (inklusive om du kaster den i veggen) de neste 4 år nylig. Noen lapper ble det, men FOR en trygghet. (jeg har til vane å ødelegge ting uten selv å vite hvorfor)

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ironisk at de som ikke synes det er noe stas å lese om SVS faktisk er de som starter holer diskusjonene rundt SVS gående. Gjesp.
    Jejeje... det er vi som ikke blir kåt hver gang vi ser ordet SVSVSVSVS som reagerer hver gang vi ser det

(ja, jeg er full, og er egentlig ute etter å krangle)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare krangle med Øyvind H da. Han er jo hypp.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind H
    "SVS-mafia"?

Dere får holde på.

mvh
    At du gidder. Finn deg et forum der de ikke diskuterer SVS da vet du.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jejeje... det er vi som ikke blir kåt hver gang vi ser ordet SVSVSVSVS som reagerer hver gang vi ser det

(ja, jeg er full, og er egentlig ute etter å krangle)
    Som jeg nevnte tidligere så synes jeg det er fint med kritisk søkelys. Lygren har mange poenger å komme med i denne tråden som jeg tror alle er relatert til det faktum at lav pris/kvalitet er en tilnærmet uslåelig kombinasjon for folk flest. Og når folk flest har anledning til å tale så blir det selvsagt mange taler..

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svs og Xtc er bra de men det finnes bedre feks Earthquake MKVI og Magnat Omega 530;-)
    Mvh bigtor

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og ikke minst Velodyne

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bah, ingen av dem som slår min SVS PC-Ultra hverken på musikk eller film uansett :twisted:
    SVSound - Animation

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Bah, ingen av dem som slår min SVS PC-Ultra hverken på musikk eller film uansett :twisted:

SVSound - Animation
    Og her fyrer du opp under alt hatet nok en gang hehe (ironi - jeg skjønner)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    totaldekning for alt av skader (inklusive om du kaster den i veggen) de neste 4 år nylig. Noen lapper ble det, men FOR en trygghet. (jeg har til vane å ødelegge ting uten selv å vite hvorfor)
    Var et dårlig eksempel jeg hadde der.

Nå blir vel dette OT igjen, men det er ikke alltid man husker at man har kastet noe i veggen etter en flaske cognac Har du forsøkt skademelding med det som begrunnelse?

Kom på en kompis som sto hos urmakeren og kikket på en klokke til ca. 4000,- som skulle være "knusesikker", for mange år siden. For sikkerhets skyld spurte han 3 ganger om dette virkelig var sant før han kastet klokka i veggen og selvfølgelig ikke ville ha den likevel der den lå i 238 biter...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Var et dårlig eksempel jeg hadde der.

Nå blir vel dette OT igjen, men det er ikke alltid man husker at man har kastet noe i veggen etter en flaske cognac Har du forsøkt skademelding med det som begrunnelse?

Kom på en kompis som sto hos urmakeren og kikket på en klokke til ca. 4000,- som skulle være "knusesikker", for mange år siden. For sikkerhets skyld spurte han 3 ganger om dette virkelig var sant før han kastet klokka i veggen og selvfølgelig ikke ville ha den likevel der den lå i 238 biter...
    Foreløpig har jeg kun drukket et par glass, men vi får se.. Lettere å kaste laptoppen fra Dell i veggen enn den stasjonære for å si det sånn hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette minner meg om Midgard kritikken. Det er endel her på av-forum som er veldig respekterte. Lygren forsvarer dem selvsagt siden han også er en del av vennene. "Moro med lyd" gutta demonstrerer SVS overalt og vil naturligvis også påvirke mye her inne. Det synes vel Lygren er uproblematisk? Kanskje de burde hatt bransjemerkning? At de påvirker merkeoppbyggingen er det lite tvil om. Heldigvis ga Midgard opphausingen seg. Bobler har det med å sprekke.

Når jeg har hørt litt på guttas demoer av SVS så synes det som om maks nivå står mye høyere enn andre egenskaper. Hvorfor er SVS så mye mer dominerende her enn på andre forumer? Selv valgte jeg REL.

Edit; Vil rose Øyvind H for å ta opp saken. Det kreves mot for å kritisere slike ting her.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat har en 10" XTZ som han synes er fantastisk. For meg buldrer den ukontrollert og er mye dårligere enn høyttalerne hans (Yamaha 555) Det hjelper når han plugger den, men det er mye bedre uten selv om man da mister litt "tyngde". Dette, sammen med andre opplevelser har gjort at jeg beholder min JBL til buldring når jeg ser film og holder den avslått når det er musikk som gjelder (90% av tiden). Føler at de fleste suber blir sinker i forhold til høyttalere når det går fort i bunnen.. Men for all del. Jeg har ikke så mye erfaring.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel være litt enig med trådstarter om en litt stor fokus på på enkelte merker her i forumet. Ellers så står man vel samtidig helt fritt til å velge og skaffe seg egene erfaringer med andre merker selv, og formidle disse erfaringene videre. Skjønner vel derfor ikke helt problemstillingen.

Ellers når det gjelder Subwoofere, er det vel ganske lett å velge riktig produkt, der kan man jo bare følge magefølelsen......
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •