Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 471
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Jeg synes kanskje tråden ender opp i følgende spørsmål:

Hvorfor er XTC og SVS kunder (Vet ikke så mye om trådene rundt XTC)mye mer brennende interessert i aktivt å anbefale tilsvarende produkt til andre her på forumet enn de som sitter med annet utstyr?

Gir disse produktene sterkere opplevelser enn andre produkter?

Er det djevelens verk / Guds vilje eller en konspirasjon?

Jeg kan bare snakke for meg selv og kan si med hånden på hjertet, at det er de sterke opplevelsene som gjør meg villig (eller gjorde før i tiden) til å kaste bort tiden min på et forum for å dele disse opplevelsene.

Det samme kan jeg si om mine kjære Infinity fronter som jeg utallige ganger har solgt for å bytte ut med dyrere flottere saker, men har pga. opplevelsene frontene gir meg er jeg på tredje paret av samme høyttaler og har innfunnet meg med at dette er min lyd.
    Jeg har skrevet ganske mye om disse i forskjellige fora oppigjennom årene og har flere venner som storkoser seg med samme høyttaler og opplever det samme som meg.

Sterke følelser / sterke anbefalninger, sånn er det bare. (Bortsett fra om man prater om damer, de fleste vil ha dama si for seg selv :-D )
    XTC ? emm XTZ kansje ;-) hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    AntonX, jeg føler vi allerede har gitt deg et veldig godt rom for ditt kritiske ståsted her inne, men denne type spekulasjoner blir jo helt tullete, og det tror jeg du ser selv. La oss forholde tråden på det konstruktive sporet den etterhvert penslet seg inn på heretter!

Tullete? Du har jo hatt mange muligheter til å avbekrefte mine misstanker. Hvorfor gjør du ikke det? Er mine spørsmål ubehagelige?

Men som du ser så er det spørsmål og jeg vet det ikke. Kanskje er det tilfeldigheter og det ikke er tett bekjentskap. Men hvis det er det så tror jeg du skjønner veldig godt at det slett ikke er bra selv om du ikke vil innrømme det. Det er jo dine venner du forsvarer.

Jeg skal gi meg nå så får alle tenke hva de vil om meg, og de som vet ja de vet. Så får gjengen ha en god messe i Trondheim. Jeg trekker meg ut av AV-forum for en god periode - kanskje for all tid - siden dere synes jeg er så forferdelig slem. Bare ekskluder meg Lygren om du vil (hvis jeg ikke kan gjøre det selv).

Edit; finner ingen mulighet for å slette eget medlemskap så de ber jeg vennligst Lygren om å slette min profil.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AntonX, er jo ikke så unaturlig at personer som bor i samme by som LSound kjenner til butikken og hva de selger. Jeg er ingen SVS-eier ennå men basert på de fagtester som foreligger og omtalen her på forumet kommer det nok en SVS-sub til meg også

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    XTC ? emm XTZ kansje ;-) hehe
    Kansje ? emm kanskje kanskje... ;-) hehe

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Kansje ? emm kanskje kanskje... ;-) hehe

Æ e trønder sju... der sei vi kansje ;p

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Er det tilfeldig at Lsound og Flageborg holder til i samme by/område? Alså Arendal?
    Tilfeldig?
    Å langt i fra.
    Foreldrene våre dannet en pakt på 60 tallet om at sønnene deres skulle bli SVS misjonærer og gi denne guds gave til hjemmekinoen all makt på AVforum;-)
    Arendal er jo det perfekte stedet for en slik bevegelse.

Men, du har ikke fått med deg at Anfield også er fra Arendal, og han kjenner alle disse pluss at han var skribent i Hjemmekino og nå driver han egen butikk i Arendal. Tilfeldig?
    ( Han selger ikke SVS men dette er bare ett skalkesjul, ingen vet hva han har på bakrommet )

Nei du, så vidt jeg vet så har de blitt kjent nettopp på grunn av vår felles interesse for film og musikk og ingen annen grunn.

Jeg har forresten ikke hørt at noen i menigheten har forsøkt å prakke på noen en eneste subwoofer hos dem som har fått æren av en demo eller besøk.

Lassesen ( L-sound ) kan selge sand i Sahara og hadde det ikke vært for SVS hadde han sikkert solgt bruktimporterte biler eller brukt ved.

Flageborg og ROKO kan få den slappeste subwooferen til å spille bedre enn noen gang før med noen enkle triks. Og det trenger ikke være en SVS, det er bare litt enklere og blilligere med en SVS hvis man liker den lyden.

Jeg merker at jeg blir litt fornærmet på deres vegne og bare måtte få ut litt damp.

Når det gjelder de merkene som blir nevt i denne tråden selv om trådstarter enten mistet interessen eller ble edru så er jo XTZ, SVS, Velodyne, Klipsh, REL, Dali, B&W og Magnat alle gode subwoofere med litt forskjellig fokus.

Forskjellig design, fokus og ikke minst pris.
    De to første subbene er typiske "bang for the bucks" produkter, men passer ikke for alle.

Dali, B&W og Magnat selges stort sett til de som har høyttalere fra samme fabrikat og som går for det trygge.

Velodyne, Klipsh og REL selges i større grad til dem som vil ha en sub som passer deres spesifikke smak og har penger til å betale for det.
    Klipsh er litt i grenseland her da de også lager høyttalere og ikke er spesielt dyre.

Det gjelder subwoofere som alt annet her på forumet, søk eller spør og du skal finne. Har man litt erfaring med forum og generell sunn fornuft vil de fleste se at det finnes alternativer selv om SVS er veldig dominerende.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornh
    Det kan hende at det er det.

Uansett er det litt vilt hvordan Antonx blir herjet med her. Og at det aksepteres i den grad det gjør.
    Hvem som faktisk blir herjet med kan diskuteres, jeg synes det er viktig at man gir seg når man får ting inn med teskje.

Hvis det ikke står nok info i denne tråden til å skjønne faktum så er det ikke mulig å trenge gjennom med fakta. Her er historien fra 4 år tilbake faktisk fortalt, skal det også detaljforklares hvorfor Lsound tok agenturet på SVS og om hvorfor både Lsound og Flageborg bor i samme by?
    Skal vi begunne med foreldrene til alle involverte og hvor de kom fra opprinnelig?
    Nei slutt mens tråden faktisk ikke er kranglete, det kom endel interessant frem mellom alt oppgulp synes jeg, moro med engasjementet her!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops, så ikke de siste innleggene og at Arendal kom meg i forkjøpet mht. foreldrene osv.....morsomt at begge tenkte det samme selv om jeg tok en litt mindre dramatisk versjon:-D

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Tullete? Du har jo hatt mange muligheter til å avbekrefte mine misstanker. Hvorfor gjør du ikke det? Er mine spørsmål ubehagelige?

Men som du ser så er det spørsmål og jeg vet det ikke. Kanskje er det tilfeldigheter og det ikke er tett bekjentskap. Men hvis det er det så tror jeg du skjønner veldig godt at det slett ikke er bra selv om du ikke vil innrømme det. Det er jo dine venner du forsvarer.

Jeg skal gi meg nå så får alle tenke hva de vil om meg, og de som vet ja de vet. Så får gjengen ha en god messe i Trondheim. Jeg trekker meg ut av AV-forum for en god periode - kanskje for all tid - siden dere synes jeg er så forferdelig slem. Bare ekskluder meg Lygren om du vil (hvis jeg ikke kan gjøre det selv).

Edit; finner ingen mulighet for å slette eget medlemskap så de ber jeg vennligst Lygren om å slette min profil.
    Antonx: Spørsmålene dine er betimelige nok, om enn fundert ut fra en litt konspirasjonsteoribefengt tankegang. Men problemet er at vi er litt lei dem, de er stilt sikkert fem ganger før, og blitt tilbakevist hver gang. Flageborg og Roko er entusiaster, hverken mer eller mindre. De jobber med andre ting enn hifi for å tjene til livets opphold. Case closed.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornh
    Det kan hende at det er det.

Uansett er det litt vilt hvordan Antonx blir herjet med her. Og at det aksepteres i den grad det gjør.
    Det var et merkelig innlegg, bjornh.

Det ER lov å stille ?? ved om SVS/XTZ er overfokusert, men det er ikke lov å stille ?? ved navngitte brukeres habilitet bare basert på at en butikk og en bruker er bosatt innenfor samme kommunegrense. Den er for drøy.

Om du gidder å lese tråden vil du se at undertegnede og andre har stiilt ?? ved om SVS/XTZ er for mye omtalt og at man savner mere matnyttig erfaring og tester av andre sub'er. Vi har prøvd å vri tråden i den retningen, men har ikke nådd frem.....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var faktisk ikke klar over før denne tråden at L-sound holdt til i "Ærndal", det var jo nyttig informasjon...:-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ændal, ask4me2, uten r. I den byen uttales så og si ikke r'en etter enkelte vokaler:
    - Ændal (Arendal)
    - tåvet (torvet)
    - Jøgensen (Jørgensen bakeri)
    - jåbæ (jordbær)

Men man sier Arena sentere' med tydelig skarre r

Go, Ændal, go!

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ændal, ask4me2, uten r. I den byen uttales så og si ikke r'en etter enkelte vokaler:
    - Ændal (Arendal)
    - tåvet (torvet)
    - Jøgensen (Jørgensen bakeri)
    - jåbæ (jordbær)

Men man sier Arena sentere' med tydelig skarre r

Go, Ændal, go!
    Hørtes i farten litt dansk ut men..

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen er blitt rik av LYD!

Merkelig at noen skal tro at man skal kunne tjene så "fett" på lyd produkter at man skal sette i drift slike svære operasjoner...
    Dette er jo større en baktankene om USA sin invasjon av IRAK.

Jeg kjenner INGEN som har blitt rik på lyd, enten de selger de åpent i butikk eller på nettet under alias...

De som driver med dette her til lands er kun en ting,:

GENUINT INTERRESSERT!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Megawatt: Husk at denne delen av landet er den som ligger nærmest Danmark - deler av sørlandskysten har mere likheter med Danmark enn med Trøndelag.....
    På godt og vondt - haha

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Jeg kjenner INGEN som har blitt rik på lyd, enten de selger de åpent i butikk eller på nettet under alias...
    om du ikke kjenner noen så er det ikke dermed sagt at ingen har tjent penger på lyd...Farmen-Frode, f.eks............. kan si mye om han og hans forretningsmoral, men han har da tjent penger på diverse kinaproduserte lydprodukter ihvertfall...

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Var faktisk ikke klar over før denne tråden at L-sound holdt til i "Ærndal", det var jo nyttig informasjon...:-D
    Hehe, ikke jeg heller gitt. Kanksje antonx driver en slags skjult L-sound reklamekampanje? Namedropping er et viktig verktøy for merkenavn :-P

..Jeg skal iallefall ta en biltur bort dit snart, etter dette.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Peng!

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    om du ikke kjenner noen så er det ikke dermed sagt at ingen har tjent penger på lyd...Farmen-Frode, f.eks............. kan si mye om han og hans forretningsmoral, men han har da tjent penger på diverse kinaproduserte lydprodukter ihvertfall...
    Skal ikke dra igang noen diskusjon om peng, men meningen var jo å sette den innsattsen det ville tatt for å sette opp et slikt konspirasjonssystem med hva du kunne tjent på lovlig vis.

Selv tjener jeg ok, og det er få om ingen små aktører som har tjent store penger på LYD i Norge.

Selvfølgelig har noen tjent seg en mill eller to, men det jo småpenger i forhold til hva de kunne tjent på andre forrettningsområder. Frode har nok tjent mer penger på andre ting enn salg av lydprodukter.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Jeg synes kanskje tråden ender opp i følgende spørsmål:

Hvorfor er XTC og SVS kunder (Vet ikke så mye om trådene rundt XTC)mye mer brennende interessert i aktivt å anbefale tilsvarende produkt til andre her på forumet enn de som sitter med annet utstyr?

Gir disse produktene sterkere opplevelser enn andre produkter?

Er det djevelens verk / Guds vilje eller en konspirasjon?
    ...og her tror jeg du er inne på stridens kjerne! Det er vel dette som folk i større eller mindre grad reagerer på og setter spørsmålstegn ved. Så kan man jo stille seg spørsmålet om dette er noe å gidde å bruke tid på å diskutere...

Er det noen som er direkte skadelidene av at SVS/XTZ får så mye positiv omtale her på forumet?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Lassesen ( L-sound ) kan selge sand i Sahara og hadde det ikke vært for SVS hadde han sikkert solgt [...] brukt ved.
    haha

Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •