Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 471
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oppriktig talt, Antonx; nå synes jeg du bør slutte med insinuasjonene dine, i denne tråden.
    Hva fører det egentlig til, å trekke inn Flageborg ved navns nevnelse her?

Slutt med slikt, og hold deg til saken!!

Hadde jeg vært moderator på dette forumet, så hadde jeg kort og godt gitt deg utestengelse for en viss tid, lang nok til at du kanskje får tenkt deg om litt....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    AntonX, jeg føler vi allerede har gitt deg et veldig godt rom for ditt kritiske ståsted her inne, men denne type spekulasjoner blir jo helt tullete, og det tror jeg du ser selv. La oss forholde tråden på det konstruktive sporet den etterhvert penslet seg inn på heretter!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en ending på denne tråden snart?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er det en ending på denne tråden snart?
    Nja, Skeptisk.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår at en del her inne reagerer på all omtalen av SVS (XTZ har jeg ikke greie på så det holder jeg kjeft om) og kanskje det blir hypet opp her inne,men hadde det blitt det hvis det var ett elendig produkt ? Neppe.

Personelig har jeg sansen for produkter og merker som starter livet i en garasje lagd av en person som har en god ide og evnen til og utvikle denne.
    SVS er ett slikt produkt,kvalitet og pris er tiltalende og det gir glede til de som bruker det,er ikke det flott ?

Uansett kommer nok ikke jeg til og kjøpe en SVS sub,jeg har litt andre preferanser,men det betyr ikke at jeg at jeg slenger dritt om SVS eller andre som anbefaler dem,kanskje problemet er at folk som foretrekker andre produkter ikke er flinke nok til og skryte av dem og komme med anbefalinger i tråder her på forumet ?

Uansett,i steden for og rakke ned på ett produkt prøv og få forståelse om hvorfor andre liker dem,se gjerne etter negative egenskaper,men ikke glem de positive og selv om du ha gjort det riktige valget og har det overlegent beste produktet,så kan du banne på at det er tusen andre som mener at de har gjort det samme med ett annet produkt :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Antonx, det er ikke overhodet ikke tilfeldig. Det er en del av en diabolsk plan, som går ut på at i hver by hvor det selges et produkt, vil det minst finnes én entusiastisk og fornøyd kunde, som gjerne skryter av produktet til sin omgangskrets, og aktivt bidrar til at flere av kundene får maksimal utnyttelse av produktet.

Hvordan kom du på sporet av denne hittil skjulte konspirasjonen?

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konspirasjonsteori?

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Nei, Antonx, det er ikke overhodet ikke tilfeldig. Det er en del av en diabolsk plan, som går ut på at i hver by hvor det selges et produkt, vil det minst finnes én entusiastisk og fornøyd kunde, som gjerne skryter av produktet til sin omgangskrets, og aktivt bidrar til at flere av kundene får maksimal utnyttelse av produktet.

Hvordan kom du på sporet av denne hittil skjulte konspirasjonen?
    Trur vi heller snakker om en kraftig form for paranoid schizofreni!!!!

Men konspirasjonsteorier slår jo godt an på film, så kanskje slike teorier faktisk er godt for noe.?8)

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig hvordan noen folk er så opptatt av å grave opp mest mulig dritt om andre!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt inspirert:

Roses are red
    Violets are blue

I'm a schizophrenic
    And so am I

:-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmm

Kanskje litt drøyt å sette diagnoser på folk, men <<<Antonx>>>
    Kanskje det er greit å undersøke med de personene og firmaene som du mener har et samarbeid.
    Da får du jo avklart det en gang for alle, istedenfor å ta det opp her. for det kommer jo ikke så mye svar tilbake til deg på den måten, annet enn noen som mener likt eller annerledes.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå skal jeg lage tråden enda lengre....

Det finnes andre Subwoofere enn SVS og XTZ, bare så dere vet det. Rart ikke folk nevner Dali Ikon subben, den er billig og bra synes jeg. Den rocker som pokker på film og musikk går den bortover gulvet som en pigger i betong, Flageborg har vridd safta ut av de han prøvde på Hifiklubben.

Folk får bruke det dem vil, har ikke i noe i mot disse merkene jeg for min del. Er det noe jeg hater så er det CERWIN VEGA. De ligger på nivået til det billigste man får tak på markedet. Det er masse bass og ikke noe musikalske egenskaper på dette merket. De passer inn på diskotek ikke i et vanlig hjem.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dyp sub med også musikalsk

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nei nå skal jeg lage tråden enda lengre....

Det finnes andre Subwoofere enn SVS og XTZ, bare så dere vet det. Rart ikke folk nevner Dali Ikon subben, den er billig og bra synes jeg. Den rocker som pokker på film og musikk går den bortover gulvet som en pigger i betong, Flageborg har vridd safta ut av de han prøvde på Hifiklubben.

Folk får bruke det dem vil, har ikke i noe i mot disse merkene jeg for min del. Er det noe jeg hater så er det CERWIN VEGA. De ligger på nivået til det billigste man får tak på markedet. Det er masse bass og ikke noe musikalske nivåer på dette merket.
    Akkurat de subbene ga faktisk fra seg en artig opplevelse, med dype toner under Faithless DVDen i DTS, eksplosjoner i filmer og trykk i basse under livekonserter.

Den torsdagen var ikke noen av de merkene som trådstarter begynte med nevnt. Men det var fortsatt god lyd i rommet på Ski.8)

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner jeg å bli lei denne tråden?:evil:

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popper stadig frem på AVstart uansett :razz:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Popper stadig frem på AVstart uansett :razz:
    Så vi skal slutte å diskutere fordi du ikke liker å se denne tråden på startsida ??

Jeg vil håpe denne tråden allerede har gjort endel nytte for seg, men det vil jo vise seg fremover. Jeg vil synes det holder med 2-3 anbefalinger av ett merke/en type pr. tråd. (og da tenker jeg ikke på 3 anbefalinger av hver type svs sub )
    Hvis jeg leser en tråd hvor et produkt jeg ville tipset om allerede var anbefalt etpar-tre ganger så ville det ikke være behov for meg å skrive innlegg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke påberope meg for å ha kommet med mye konstruktivt i denne tråden, men jeg prøver meg altså. Mulig det har blitt tatt opp, men jeg har ikke klart å fordøye alt. Tråden har jo eksplodert de to siste dagene. Jeg synes det blir snakket alt for lite om hva man faktisk skal bruke subben til. Film og / eller musikk.

For de som hører på brattwurstwalz ol så er en sub stort sett bortkastet. For meg som liker mye musikk med energi og refernse for godt lydnivå er et raveparty MÅ man ha store kasser med store elementer som flytter mye luft. Etter det jeg har lest så er det mange her inne som er opptatt av Movær og Bremnes osv. Jeg kan ikke FATTE at man trenger 3 x plus/2 e.l for å få glede av den type musikk. Greit nok at musikken inneholder informasjon med de dypeste tonene i, men for meg blir det helt feil.

Jeg ser også en del film, og det går svært lite i romantisk komedier i FFF sjangeren. Det hender jo selvfølgelig, men ikke uten baktanker at jeg putter PS I love you i DVD spilleren. Jeg elsker action filmer ala XXX, LOTR, 51 st state, man on fire osv. Dette er filmer man får mye mer ut av med store høyttalere og subwoffere. Hvordan får man en eksplosjon til å høres/føles realistisk ut i stua? Ikke med stativhøyttalere og en veldig korrekt musikalsk sub (ikke at jeg har hørt så mange av de).

Jeg utfordrer derfor trådstarter til å be Flageborg evnt. ROKO på hjemmbesøk med et par PB-13 Ultra eller hva de heter. Tørr du?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes kanskje tråden ender opp i følgende spørsmål:

Hvorfor er XTC og SVS kunder (Vet ikke så mye om trådene rundt XTC)mye mer brennende interessert i aktivt å anbefale tilsvarende produkt til andre her på forumet enn de som sitter med annet utstyr?

Gir disse produktene sterkere opplevelser enn andre produkter?

Er det djevelens verk / Guds vilje eller en konspirasjon?

Jeg kan bare snakke for meg selv og kan si med hånden på hjertet, at det er de sterke opplevelsene som gjør meg villig (eller gjorde før i tiden) til å kaste bort tiden min på et forum for å dele disse opplevelsene.

Det samme kan jeg si om mine kjære Infinity fronter som jeg utallige ganger har solgt for å bytte ut med dyrere flottere saker, men har pga. opplevelsene frontene gir meg er jeg på tredje paret av samme høyttaler og har innfunnet meg med at dette er min lyd.
    Jeg har skrevet ganske mye om disse i forskjellige fora oppigjennom årene og har flere venner som storkoser seg med samme høyttaler og opplever det samme som meg.

Sterke følelser / sterke anbefalninger, sånn er det bare. (Bortsett fra om man prater om damer, de fleste vil ha dama si for seg selv :-D )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Er det tilfeldig at Lsound og Flageborg holder til i samme by/område? Alså Arendal?
    Det kan hende at det er det.

Uansett er det litt vilt hvordan Antonx blir herjet med her. Og at det aksepteres i den grad det gjør.

Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •