Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 471
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Edit: latskap er drivkraften til all teknologisk utvikling.
    Lag ditt eget forum da vell...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en lang tråd. Blir ikke lei meg av SVS kritikk. Mine produkter kan hete hva som helst. Kjipt å ha det samme merket som alle andre har. Men men... Kan liksom ikke reise verden rundt for å høre på alle ht og subber.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden tråden fra starten har blitt oppfattet som tullete og meningsløs tenkte jeg så at jeg ikke skulle bidra med å gjøre den enda mer tullete og meningsløs,derfor har jeg ikke lagt til flere innlegg.

Til forslagene om å melde seg ut, holde seg til andre forum etc, så er det faktisk ikke mulig å melde seg ut... Holde seg til andre forum er helt ok, selv om svs`erne jaggu meg klarer å blande seg inn i vennetråder for andre merker der også.

Så, for å klargjøre litt, og vær snill å legg godviljen til nå. Jeg mener at SVS har gode subber. Men, de er ikke den eneste løsningen alltid, til alle rom, alle anlegg, alle smaker. Noen ganger vil de ikke være en god løsning i det hele tatt. Og det synes jeg noen bør få ett mer ydmykt forhold til.
    Jeg har overhodet ikke ment at folk ikke skal si meningen sin og jeg mener at folk skal kjøpe den subben de har lyst på, gjerne SVS/XTC hvis den passer deres behov.

mvh

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    . Revel har jeg ikke hørt så ofte, men Velodyne har jeg hørt en del, og etter min erfaring krever SVS og sikkert også XTZ mer prosessering og elektronisk romkorrigering for å yte godt i et rom enn det Velodyne og Revel gjerne gjør.
    Du kan høre begge deler hjemme hos meg...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg er interessert i å vite hvorfor det irriterer noen at jeg gir fra meg bildene mine gratis til dem jeg har vært hjemme hos. Send meg gjerne en PM hvis det blir for sterk kost for det åpne fora.
    Kjære Akto det irriterer ikke meg i det hele tatt. Folk må få lov til å være stolte av kinoen sin. Jeg synes jo bildene du tar er kjempeflotte, men jeg synes det "tar litt av" når man må bruke en proff fotograf (selv om det er gratis) for å vise frem kinoen sin.
    At jeg drar deg inn i dette må du ikke se på som at jeg er ute etter deg, missundelig eller noe som helst. Men du er et av eksemplene på entusiast som har byttet hatt osv.
    Jeg er egentlig ikke ute etter å korsfeste noen som helst bare så det er sagt.
    Det er bare det at jeg vet hvor lite av-miljøet er i Norge og at jeg vet at det finnes "venne" priser for de som er lojale eller kan tenkes å bringe mer buisness til xxx butikk. her kommer f.eks Roko og Flageborg inn.
    En annen litt morsom observasjon er jo at på messer så får rommet til kringlyd.no stående ovasjoner her inne pga. lyden, mens samme rommet blir regelrett slaktet på sentralen.
    Jeg synes det sier mye om lydfilosofi og prioriteringer.
    Før når ting var mer på hobby plan var det større åpenhet, nå som hjemmekino og dets skribenter (noen av de blandt avforums første medlemmer) har blitt mer profft og integrasjonen mellom avforum og hjemmekino har blitt større synes jeg også åpenheten har blitt mindre, det til tross for at mange forumbrukere har byttet beite å nå også skriver for dere.
    Kanskje dere burde hatt et segment i bladet der dere presenterer skribentene, deres rom og deres oppsett? jeg hadde så absolutt ville lest en slik reportasje.
    Kim

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Kanskje dere burde hatt et segment i bladet der dere presenterer skribentene, deres rom og deres oppsett? jeg hadde så absolutt ville lest en slik reportasje.
    Kim
    Jeg også!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. etter å ha lest denne tråden så trodde jeg nesten at jeg var havnet på hifisentralen.no
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten en fra sidelinjen angående Flageborg ,Roko og resten av kringlyd gutta.

En kan si hva en vil om lyden positivt eller negativt,det som derimot er udiskuabelt er at de skaper diskusjon og interesse rundt lyd og lydopplevelser som ingen andre klarer her til lands og det står det stor respekt av.

Makan til engasjement og glede skal du lete lenge etter,og det er noe alle audiofile vil nyte godt av til slutt :-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Det er bare det at jeg vet hvor lite av-miljøet er i Norge og at jeg vet at det finnes "venne" priser for de som er lojale eller kan tenkes å bringe mer buisness til xxx butikk. her kommer f.eks Roko og Flageborg inn.

2) En annen litt morsom observasjon er jo at på messer så får rommet til kringlyd.no stående ovasjoner her inne pga. lyden, mens samme rommet blir regelrett slaktet på sentralen.

3) Jeg synes det sier mye om lydfilosofi og prioriteringer.
    Kim
    1) OJ!
    Denne håper jeg virkelig du kan stå inne for, samt utdype for meg (og andre lesere), for her har jeg åpenbart gått glipp av gode handler...

2) Ah... "sentralen" ja... Skrev jeg ikke noe om dette tidligere i denne tråden, mon tro? ;-)

3) Ikke nødvendigvis, dessverre...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer vi oss veldig en debatt vi har hatt noen ganger tidligere:
    Hva er forskjellen på en bransjemann og en privatperson som får gode dealer for å reklamere litt? Forskjellen i toleransenivå fra "folket" er i hvertfall svært ulik.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    1) OJ!
    Denne håper jeg virkelig du kan stå inne for, samt utdype for meg (og andre lesere), for her har jeg åpenbart gått glipp av gode handler...

2) Ah... "sentralen" ja... Skrev jeg ikke noe om dette tidligere i denne tråden, mon tro? ;-)

3) Ikke nødvendigvis, dessverre...
    Jeg tror du vet godt hva jeg mener jeg Roko
    Har ikke orket å finlese alle 12 siden, hva skrev du om sentralen?
    På punkt tre så lever jeg godt med at vi er enige om å være uenige.
    Du, og Flageborg sitt behov for bass og fokus på den delen av musikken er for meg overdreven og jeg får litt bilstereo asosiasjoner.
    Til sist vil jeg bare påpeke at jeg spiller trommer, så jeg er mer enn gjennomsnittelig bevisst på hvordan bunn-notene høres ut.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til sist vil jeg bare påpeke at jeg spiller trommer, så jeg er mer enn gjennomsnittelig bevisst på hvordan bunn-notene høres ut.
    Det er vel få ting i denne verden som har mindre med hverandre å gjøre enn trommer og hjemmekinosubwoofere, og det er som regel denne delen av lydbildet som oftest blir nedprioritert (eller bortprioritert) dels innen hifi og spesielt innen hjemmekino.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hva er forskjellen på en bransjemann og en privatperson som får gode dealer for å reklamere litt? Forskjellen i toleransenivå fra "folket" er i hvertfall svært ulik.
    Joda, men i lys av hvordan noen av forumbrukerene nyter høy respekt og derfor har stor påvirkelighet på de nye (ofte unge) medlemene så er dette viktig å få frem i lyset.
    Roko har selv thraset et par tråder med sin SVS er det eneste som er bra prat på en måte som jeg fant veldig lite voksen. Og hver gang man prøver å komme med en mening så blir man banket i hodet med sinustoner, dbdrag og what not.
    For mange så er det kanskje ikke så viktig som Roko fremstiller det som, ting som integrering med resten av anlegget, plasseringsvennlighet, pris osv. kan ha like stor betydning.
    Mange bor i blokkleilighet, det er derfor da ganske meningsløst å ha en sub som spiller ned til under 10db.
    Jeg har selv en DD18 og må ærlig si at pga. min bosituasjon så har jeg nok aldri nådd mer enn 50% av potensialet til denne subwooferen.
    Når det gjelder dette med gode avtaler og "lønn" i form av kraftige rabatter osv. så føler jeg at det blir litt som doping når personen som nyter godt av slike muligheter også evangeliserer for XX produkt (er) NEI Roko jeg snakker ikke nødvendigvis om deg...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ombestemt meg: jeg liker denne tråden! Alle mot alle!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel få ting i denne verden som har mindre med hverandre å gjøre enn trommer og hjemmekinosubwoofere, og det er som regel denne delen av lydbildet som oftest blir nedprioritert (eller bortprioritert) dels innen hifi og spesielt innen hjemmekino.
    For meg er ihvartfall hvordan mine høyttallere og subwoofer formiddler det instrumentet jeg er mest opptatt av meget viktig.
    Det er riktig som du sier, hovedfokuset hos de fleste er nok på vokal og strengeinstrumenter.
    Jeg pleier å bruke slutten på Tools Pushit og wooden Jesus fra temple of the dog for å sjekke om jeg får "feelingen" når jeg hører på et anlegg.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men i lys av hvordan noen av forumbrukerene nyter høy respekt og derfor har stor påvirkelighet på de nye (ofte unge) medlemene så er dette viktig å få frem i lyset.
    Jeg har faktisk selv merket til dette. Ikke har jeg vært på forumet særlig lenge, men allikevel er jeg overbevist om at SVS er veien å gå, selv om jeg aldri har hørt en.
    Da jeg kjøpte min subwoofer var jeg egentlig ikke særlig mye inne på forumet i det hele tatt. Jeg kjøpte den fordi jeg synes den låt veldig bra. Jo mer jeg leser, jo dårligere skal den være. Triste saker. Jeg tror jeg logger av og hører på godlyd fra CV-en.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Litt pauseunderholding i kranglingen :D

Postet flere steder men den er morsom :-D

Vær varsom med maten i utlandet.

I den brasilianske byen Natal foregår det i juni/juli hvert år en matkonkurranse med fokus på curry. Nedenfor finner vi et reisebrev fra den amerikanske turisten Frank, som ved en tilfeldighet fikk jobben som dommer ved fjorårets arrangement. Ta deg tid til å lese om Franks matopplevelse. Vi garanterer latterbrøl. Vil du lese mer om Frank siden kan du klikke her .

Frank var som nevnt kun en vanlig turist som besøkte matfestivalen. Han var med andre ord totalt uten erfaring til å bedømme mat generelt, og langt mindre forberedt på hva man putter i sine curryretter i Brasil. Det bærer notatene hans preg av. Men fordi han tilfeldigvis sto ved siden av sekretariatet (for å spørre om veien til ølteltet) ble han spurt om å steppe inn for en dommer som hadde meldt forfall. Frank takket ja fordi han ble forsikret om at maten ikke ville være for sterk, og med løfte om gratis øl.

Her følger dommerkortene fra konkurransen. Frank er dommer nr. 3.

CURRY 1 - SEELAN'S MANIAC MONSTER TOMATO CURRY

Dommer 1 – Litt mye tomat. Festlig sting i ettersmaken.

Dommer 2 – Avdempet, fin tomatsmak. Mild.

Dommer 3 (Frank) – Voi satan! Hva i ******* er dette?! Denne kan man bruke som malingsfjerner. Bøtta to øl for å slukke flammene. Håper dette var den verste. Disse menneskene er gale.

CURRY 2 - PHOENIX BBQ CHICKEN CURRY

Dommer 1 – Lett røkt, med smak av kylling. Mild chilismak.

Dommer 2 – Spennende grillsmak, men trenger mer paprika for å bli tatt på alvor.

Dommer 3 – Hold denne unna barn og gravide! Er ikke sikker på hvordan denne skal oppleves, foruten som ren smerte. Måtte avvise to mennesker som ville gi meg førstehjelp. De sprang gudskjelov til med mer øl da de så ansiktsuttrykket mitt.

CURRY 3 - SHAMILA'S FAMOUS "BURN DOWN THE GARAGE" CURRY

Dommer 1 – Glimrende grillcurry. Deilig sting.

Dommer 2 – Litt for salt. Balansert bruk av chili.

Dommer 3 – Ring nødtelefonen! Nesa føles som om jeg har sniffa Plumbo. Heldigvis begynner de å skjønne greia her nå, og klarte å få inn mer øl før jeg selvantente. Jenta i baren dunka meg i ryggen, så ryggraden min er nå plassert fremst i brystet. Begynner å merke at det har blitt noen pils.

CURRY 4 - BABOO'S BLACK MAGIC BEAN CURRY

Dommer 1 – Bønnecurry nesten totalt uten smak. Skuffende.

Dommer 2 – Hint av litt lime i denne bønneretten. Kan brukes som sidetallerken til kjøtt- og fiskeretter. For lite curry.

Dommer 3 – Følte noe beveget seg over tunga, men var ute av stand til å smake hva det kunne være. Kan smaksløker brenne opp? Shareen, jenta i baren, står bak meg og fyller opp glasset mitt fortløpende nå. Til å være over 200 kg ser hun litt hot ut. Blir man kåt av chili?

CURRY 5 - LALL'S LEGAL LIP REMOVER

Dommer 1 – Kjøttfull, sterk curry. Fersk cayenne gir bra spark og friskhet. Imponerende.

Dommer 2 – Middels oksecurry. Kunne brukt enda mer tomat. Men god bruk av sterk chili.

Dommer 3 – Det ringer i ørene, svetten velter ut av panna mi, og jeg har problemer med å fokusere blikket. Slapp en fis, og fire av dem bak meg trengte legehjelp. Deltageren ble litt fornerma da jeg sa jeg trodde retten hennes hadde påført meg hjerneskade. Shareen reddet meg ved å hele øl rett på tunga mi uten å gå den tungvinte veien via glasset. Lurer på om jeg har lepper ennå. Provoserer meg at de andre dommerne ber meg slutte og skrike. Drit og dra!

CURRY 6 - VERISHNEE'S VEGETARIAN VARIETY

Dommer 1 – Tynn, men spennende vegetarcurry. Fin balanse mellom krydder og paprika.

Dommer 2 – Beste så langt. Aggressiv bruk av chili, løk og hvitløk. Superb.

Dommer 3 – Tarmen er som et eneste langt rør med blåaktige gassflammer. Fiser jeg nå, driter jeg på meg. Jeg er bekymret for at det i så fall kommer til å etse seg igjennom stolsetet. Ingen bak meg nå, bortsett fra Shareen. Kjenner behov for å tørke meg i rævva med en softis.

CURRY 7 - SELINA'S "MOTHER-IN-LAW'S-TONGUE" CURRY

Dommer 1 – Middels curry som åpenbart er laget på litt for mange ingredienser fra boks.

Dommer 2 – Oi! Føles som om kokken hev inn en boks med hermetiserte chili helt på slutten. Bokssmak. (Er bekymret for Dommer 3. Han virker opprørt og banner ustanselig)

Dommer 3 – Putt en håndgranat i kjeften min, dra ut splinten og jeg kommer ikke til å kjenne en dritt. Har mista synet på ett øye. Har mista følelsen i munnen, så jeg har ikke lagt merke til at mye av curryen har sklidd ut igjen og ned på skjorta. Buksa er fylt med lava, så den matcher skjorta. Prøver å se det positive i at legene neppe kommer til å lete lenge etter dødsårsaken. Har bestemt meg for å slutte å puste – det gjør for vondt. Hakke no å si uansett. Trenger jeg luft kan jeg bare dra det inn gjennom det 10 cm brede hullet jeg har fått midt på magen.

CURRY 8 - NAIDOO'S TOENAIL CURLING CURRY

Dommer 1 – En perfekt avslutning. Perfekt balansert curry. Ikke for utpreget, men sterk nok til å gjøre seg bemerket.

Dommer 2 – Denne er god. Balansert og fin. Verken mild eller sterk. Fikk ikke smakt mye da det meste forsvant da dommer 3 feis, besvimte og dro det meste av retten over seg i fallet. Ser ikke ut til å klare seg. Hvordan ville han reagert på virkelig sterk curry, tro?
    Dommer 3 – ingen notater

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det, Snickers.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen litt morsom observasjon er jo at på messer så får rommet til kringlyd.no stående ovasjoner her inne pga. lyden, mens samme rommet blir regelrett slaktet på sentralen.
    Jeg synes det sier mye om lydfilosofi og prioriteringer.
    Det er et enkelt svar på dette: Like barn leker best. Men noen ganger slåss like barn grunnet uenigheter. Denne tråden kan forresten sammenlignes med en pikeslåsskamp.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Denne tråden kan forresten sammenlignes med en pikeslåsskamp.
    :arrow: YouTube - Mad TV - Fight Like A Girl Club

Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •