Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 471
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Artig å se alle veteranene/guruene/moderatorene/ekspertene osv få utløp for sine frustrasjoner :twisted:

Synd at det kun er et fåtall som faktisk holder seg til tema.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg (for min del) kan ikke fatte hvorfor trådstarter i det hele tatt STARTET en tråd - det første innlegget er jo egentlig bare en mening som kunne vært postet som et normalt innlegg i en annen tråd....

Skal dette bli den nye trenden?

Jeg ville vel tro at det beste for trådstarter var å la være å starte en slik tråd...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er som en frisk diskusjon

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ... og hva har han så oppnådd med denne tråden...? 8)
    Det vil vise seg når denne debatten har lagt seg. Det føles litt rart og godt å ha isen på min side. Jeg kritiserte jo dem for det samme som jeg gjør nå med SVS. Se hva som skjedde etter den diskusjonen. Prisøkningen hadde nok endel å si men neppe alt. Nå er det jo nesten for lite diskusjoner om Midgard som sikkert er gode produkter 8). Så jeg vil ikke ta mannen, men saken. Noen får for lite omtale mens noen blir fremhevet. Jeg har ikke blitt imponert over SVS men kjennner dem for lite til å kommentere dem. Jeg liker balanse og liker å ta de store og støtte de små. Jeg er glad i din kompetanse Snickers så fortsett å bidra med kunnskap. Enig vil man uansett ikke alltid være.

Tror jeg har fått sagt mitt i denne tråden og håper det kommer noe posistivt ut av den senere.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg (for min del) kan ikke fatte hvorfor trådstarter i det hele tatt STARTET en tråd - det første innlegget er jo egentlig bare en mening som kunne vært postet som et normalt innlegg i en annen tråd....

Jeg ville vel tro at det beste for trådstarter var å latt være å starte en slik tråd...
    Det blir jo litt feil å legge skylden over på trådstarter, at denne tråden har tatt den retningen den har tatt. Det er det andre som har klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Nå har jo du kurver på din "Min hifi" som viser omkring 16dB jevnt over i bassområdet MER enn resten av lydbildet. Det kan vel neppe kalles subjektivt eller for den saks skyld "integrert". Langt mindre synes jeg det er riktig å beskylde folk for å være besserwissere fordi de synes det er minst 10dB for mye.

Når det gjelder "historien" så var det vel en tidligere omtalt person som solgte deg en stabel SVS i sin tid også. Allikevel er det altså personangrep å påpeke dette?
    Pån igjen:-D

Hvordan jeg mener lyd skal oppleves er jo min sak, du får høre på din lyd som du vil Snickers. Det er mange teorier om hvor høyt nivå forskjellige frekvensområder bør ha for at det skal låte naturlig for ørene, men det er vel en annen tråd.
    Forøvrig er det tunet litt annerledes nå etter mye herlige netter med lytting!:-D
    Besserwisser blir du hvis du presenterer ting som urokkelige sannheter. her har sikkert jeg også mange svin på skogen fra tidligere, men JEG har ihvertfall skjerpet meg.

De siste subbene kjøpte jeg fra LSound, før det kjøpte jeg direkte fra USA.
    Nå synes jeg du begynner å rote det litt til Snickers, igjen vil jeg mane til toleranse og rom for delte meninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ville vel tro at det beste for trådstarter var å la være å starte en slik tråd...
    Hva for en sensur er dette?

Men rart han bare ble borte etter startinnlegget :neutral: ..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ingenting er som en frisk diskusjon
    Det er faktisk ikke så værst:-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du definere hva du eksplisitt legger i uttrykket "kjip sub til 15k"...? Merke/modell - flere?
    Jeg vil nok stille i den kjipe kategorien med min low-cost Proson Blackbird 12''.
    Men JEG har masse GLEDE av den og JEG trenger egentlig ikke noe bedre (les:dyrere).

ps! hvor ble det av trådstarter, forresten?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Det vil vise seg når denne debatten har lagt seg. Det føles litt rart og godt å ha isen på min side. Jeg kritiserte jo dem for det samme som jeg gjør nå med SVS. Se hva som skjedde etter den diskusjonen. Prisøkningen hadde nok endel å si men neppe alt. Nå er det jo nesten for lite diskusjoner om Midgard som sikkert er gode produkter 8). Så jeg vil ikke ta mannen, men saken. Noen får for lite omtale mens noen blir fremhevet. Jeg har ikke blitt imponert over SVS men kjennner dem for lite til å kommentere dem. Jeg liker balanse og liker å ta de store og støtte de små. Jeg er glad i din kompetanse Snickers så fortsett å bidra med kunnskap. Enig vil man uansett ikke alltid være.
    Salget har faktisk aldri vært høyere enn i månedene etter den debatten.

Problemet slik jeg ser det er ikke at de selger, men at det er umulig å diskutere saklig fordi det må jo spores over på infrabass eller q-sound. Det er jo det musikk handler om tross alt.

Bedre synes jeg ikke det blir av at debattanter faktisk må avstå fra å føre debatt omkring trådens tema fordi det havner i veien for meningene til en liten krets. Det er helt ok at denne kretsen møter kritikk av produktene, men det er ikke ok når:

- Folk skal idiotforklares eller besserwisserforklares fordi de er av en annen preferanse enn svs-folket.
    - Tråder som ikke omhandler svs ikke får fri fra "hvor utrolig bra de er".
    - Kritikken møtes med forsøk på å forsvare prisen.
    - Tråder som ikke omhandler infrabass skal spores over på hvor altavgjørende den er.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    De siste subbene kjøpte jeg fra LSound, før det kjøpte jeg direkte fra USA.
    Nå synes jeg du begynner å rote det litt til Snickers, igjen vil jeg mane til toleranse og rom for delte meninger.
    Her vil jeg påstå at du blander rollene "Selger" og "Ordrebehandler". Hadde du hatt svs om flageborg hadde kommet til deg med en diger Elemental Designs?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er Flageborg i denne debatten? Har han ferie?

De gangene jeg har vært på demo med ham så har det verken vært SVS eller XTZ han har rumlet med - men Dali/B&W.....

RoKo brukte vel SVS i Horten, men det var ikke noe bedre det............synes JEG. (men det var bra, herregud - men ikke bedre)

4 x Dali sub er en grei løsning for de som har råd.... Og så er de firkantede. Noe som kanskje kan passe for enkelte i denne tråden....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hvor er Flageborg i denne debatten? Har han ferie?

De gangene jeg har vært på demo med ham så har det verken vært SVS eller XTZ han har rumlet med - men Dali/B&W.....

RoKo brukte vel SVS i Horten, men det var ikke noe bedre det............synes JEG. (men det var bra, herregud - men ikke bedre)

4 x Dali sub er en grei løsning for de som har råd.... Og så er de firkantede. Noe som kanskje kan passe for enkelte i denne tråden....
    Han hadde da med seg 4 stk i Horten også. Han hadde med noen B&W også, men jeg tror ikke de var slått på.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Her vil jeg påstå at du blander rollene "Selger" og "Ordrebehandler". Hadde du hatt svs om flageborg hadde kommet til deg med en diger Elemental Designs?
    For å friske opp hukommelsen din litt:

Jeg kjøpte min første SVS sub fra SVS i August eller September 2004. En tube PC2531plus.
    Så kjøpte jeg en tube til og en PB12+/2 og senere en Ultra.

Flageborg kom til meg og hørte på SVS for første gang i sitt liv etter at han så innleggene mine på forumet, og nysjerrig og interessert som han er kom han på besøk for å oppleve noe nytt.

Så alt er min skyld:-D

Så jeg ber deg om å være så snill å være snill og grei.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, det er svært viktig at vi ikke begynner å spekulere rundt personer basert på "rykter" her inne, det er svært negativt og noe vi bør holde oss langt unna... Om så Flageborg hadde tatt med seg SVSene til dag, og dette var noe noen hadde snappet opp, synes jeg det er litt ufint å dra det inn i en opphetet debatt som veldig lett kan sette vedkommende person i et negativt lyst - nesten uansett. Nå viser det seg jo at dette påviselig ikke stemmer, men uansett er det bragt opp i en kontekst som kan oppfattes negativt og/eller gi økt fyring til en svært negativ og unødvendig spekulasjon.

En digresjon; har du først havnet på førstesida av VG som en voldsmann, og de dagen etter har en liten følgesak der de sier de avbildet feil mann, hjelper det lite...

La oss prøve å utvise den respekten folk fortjener her inne, OK - SVS-fan eller ikke?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg er nok lur nok til og ikke blande seg inn i en meningsløs debatt :-)

Er litt kjedelig når persjoner angripes for deres lydsmak syns jeg da :-/

Er selv av den typen som liker litt fyldig bass og gjerne bra med trykk under middbass frekvensene når det kommer til film.
    Og til musikk ha en litt mere soft lyd og myk diskant og gjerne litt mere punsh i bassen da jeg er følsom for hard diskant (men det er bare meg da).

Kringlyd som jeg ser mange sikter til går under motoet " Morro Med Lyd " så vidt jeg vet.
    Ikke alt trenger og være dødskalibrert til det kjedelige så musikkfanatikere blir glade når en skal OPPLEVE film... Kringlyd gir en opplevelse er min forståelse av deres tankegang ???

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lage en poll på hva slags subwoofere folk på forumet har? Ta med de vanligste (og mest utskjelte) som Klipsch, ZTX, SVS, B&W, Dali, (Logitech - haha) og sikkert noen jeg ikke kommer på i farten.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klapp klapp, harman/kardon - godt sagt!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Hva med å lage en poll på hva slags subwoofere folk på forumet har? Ta med de vanligste (og mest utskjelte) som Klipsch, ZTX, SVS, B&W, Dali, (Logitech - haha) og sikkert noen jeg ikke kommer på i farten.
    Det tror jeg er gjort minst en gang før. Søk, og du skal finne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spøkefullt forslag for å bedre stemningen, kanskje vi istedenfor å snakke om lydidealer, kan diskuterer kvinner, om vi liker store fyldige bryster og lange muskuløse ben eller skinny bitces med sprettrumpe osv, det hadde hjulpet på humøret!:-D

Men vi hadde sikkert ikke blitt enige om det heller!!

Ellers er det på tide med moderasjon her nå.

Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •