Kritisk til AVforums fokus på SVS og XTZ - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 471
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Er ikke ytringfrihet endel av å kunne gi kritikk?
    Naturligvis. Men det bør være en grunn til å gi kritikk - en bør ha et formål, et ønske om å oppnå noe. Og jeg evner ikke å se hva som er formålet med den kritikken som fremkommer i denne tråden, annet enn å dele sin irritasjon med andre (hvilket er en dårlig grunn til å gi kritikk, etter min oppfatning). Således er tråden unødvendig, selv om jeg brukte ordet "latterlig" i første innlegg. Mulig det var litt upresist.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten presisering først, etter en indignert telefon fra Arendals store sønn som lurte på hvorfor hans navn var nevnt i følgende setning:

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Med tanke på at de selger subwoofere for 6 mill i året og, om vi skal tro flageborg, kun dekker direkte kostnader til sin markedsføring, så har de lavere kostnader enn mange av sine konkurrenter, ett ledd mindre, meget høy omsetning pr ansatt og kun en leverandør.
    Flageborg trekkes inn i sammenhengen ikke fordi han har noe direkte med lsound sin omsetning eller kostnadsnivå å gjøre, kun fordi han står for en så betydelig del av deres markedsføring og gang på gang har dementert at han har økonomiske goder av dette. Ergo knyttes hans aktivitet også naturlig opp mot selskapets kostnadsnivå mht markedsføring, både fordi det benyttes gratis arbeidskraft og fordi det overveiende benyttes ikkekommersielle kanaler som dette forumets ikkekommersielle avdelinger og liknende.

Håper dette var klargjørende.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Som du sikkert også vet, er det nærmest KUN de sekvensene (i både musikk og film) som inneholder MEST informasjon i dypet vi har fokusert på ifm. våre demoer. Da kan nok inntrykket bli at "du verden - her var det mye bass gitt"...

Jeg oppfordrer deg imidlertid til å komme innom for en demo - medbragt en plate eller to som du kjenner godt, og som kanskje kan gi deg den balansen du selv er ute etter?

Vi sees på neste messe? :-)

Det ble spilt plater som jeg kjenner godt og for meg var det sterkt overdrevet. Så mye overdrevet er ikke selv de mest bassrike plater, imo.

Nei, nå får det holde med messer :-D.

En liten digresjon angående messe og Revel. Aldri har jeg blitt så imponert over HiFi som med Revel Ultima 2 på Ärken. Sånn skal det låte! Bare man hadde mer penger.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Naturligvis. Men det bør være en grunn til å gi kritikk - en bør ha et formål, et ønske om å oppnå noe. Og jeg evner ikke å se hva som er formålet med den kritikken som fremkommer i denne tråden, annet enn å dele sin irritasjon med andre (hvilket er en dårlig grunn til å gi kritikk, etter min oppfatning). Således er tråden unødvendig, selv om jeg brukte ordet "latterlig" i første innlegg. Mulig det var litt upresist.
    Bare en liten presisering først, etter en indignert telefon fra Arendals store sønn som lurte på hvorfor hans navn var nevnt i følgende setning:

Flageborg trekkes inn i sammenhengen ikke fordi han har noe direkte med lsound sin omsetning eller kostnadsnivå å gjøre, kun fordi han står for en så betydelig del av deres markedsføring og gang på gang har dementert at han har økonomiske goder av dette. Ergo knyttes hans aktivitet også naturlig opp mot selskapets kostnadsnivå mht markedsføring, både fordi det benyttes gratis arbeidskraft og fordi det overveiende benyttes ikkekommersielle kanaler som dette forumets ikkekommersielle avdelinger og liknende.
    Der har du min hovedårsak til kritikken som ikke blir besvart av Lygren. Han har stor anseelse her og har mange venner. Omfanget av markedsføringen med "kameraderi" tror jeg ikke er ubetydelig.

Var det klarere? Er det helt ufattelig at noen reagerer på slikt?

Målet mitt er vel åpenbart.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han benytter seg vel av sin ytringsfrihet han også, som alle andre.

Flageborg har på lik linje med Snickers høy anseelse, og man har en tendens til å høre på folk som vet hva de snakker om.

Hvem som helst på et slikt foum kan oppnå det samme med å hjelpe andre i like stor grad. At forumdeltagerne har sine egne preferanser skal vel ikke kneble dem?

Jeg vil presisere at jeg snakker på generelt grunnlag.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Flageborg har på lik linje med Snickers høy anseelse, og man har en tendens til å høre på folk som vet hva de snakker om.
    Han har selvfølgelig ytringsfrihet som alle andre som vanlig bruker, men når han opptrer som representant for LSound (det blir uansett oppfattet slik selv om han ikke blir lønnet). Da kommer han i en gråsone i beste fall, hvor det kan diskuteres hvorvidt han burde holde seg til bransjeregler etter min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Antonx]Der har du min hovedårsak til kritikken som ikke blir besvart av Lygren. Han har stor anseelse her og har mange venner. Omfanget av markedsføringen med "kameraderi" tror jeg ikke er ubetydelig.

Var det klarere? Er det helt ufattelig at noen reagerer på slikt?

ja det er helt ufattelig at du har slike tanker, for meg som kjenner historien og vet hva som faktisk foregår.

Denne irritasjonen over engasjementet rundt populære produkter er unødvendig synes jeg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han kan like gjerne assosieres med Hi-Fi Klubben AS, hvor han holder en rekke kalibreringskurs. Eller med Hjemmekino hvor han har vært både foredrag- og kursholder og boltret seg med Velodyne DD18, Blu Sky, eller Pioneer S-3 eller TAD R1. Eller hva med Doxa og Denon. Alt dette er jo utstyr han brenner for. Det som gjør det hele så markant er jo det faktum at det er ekstremt mange som har valgt SVS som sitt merke når det gjelder subwoofere.

Når det er sagt mener jeg det er frekt å kuppe subwoofertråder generelt med SVS-snakk, så lenge det omhendler noe annet (altså ikke type tråder som: "hvilken subwoofer skal jeg velge", men tråder som "min xxx-sub støyer, hva skal jeg gjøre"). Det synes til og med jeg i kraft av å være SVS-eier er svært irriterende, og bidrar til slike tråder som dette (som gir SVS enda mer reklame, for hvor ble det av XTZ i alt dette ...)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig: Den eneste grunnen til at jeg gidder å engasjere meg i denne tråden er forøvrig at jeg vil forsvare Flageborg, som ikke bare er en svært god og lojal venn, men også entusiast på sin hals - som villig vekk deler av sin erfaring og kompetanse. Som Dag sier; vi som kjenner historien, og vet at den er ekte ...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...du får konstruere en subb som virkelig "masserer" da vettu, Snickers...

Det faktum at en selv velger å skrive og bidra mindre tror jeg det er lite hensiktsmessig å skyte på AVforum i forhold til. Du har jo vært "igangsetteren" av en rekke tråder og temaer her inne tidligere, og da tror jeg heller det mangler litt på inspirasjonen i din ende når du ikke lenger er like aktiv i så henseende... Har gått gjennom det samme selv, interessen går jo gjerne litt i bølgedaler, og nå er jeg tilbake for fullt, bygger AV-rom og gleder meg stort. Får MYE utbytte av AVforum om dagen, skal du f.eks. bygge rom er jo dette forumet trolig det BESTE i hele NORDEN mht råd og tips!

Velkommen tilbake i "hotline" skal du være, Snickers, kanskje bass skal bli din neste kjepphest?
    Hvorfor skal jeg begynne å jobbe med seismikk når det er audio som er mitt fag? Når det gjelder min forumaktivitet har den det siste året eller så vært innskrenket til ca 1 innlegg pr dag i snitt mens på det meste hadde jeg ca 11 innlegg pr dag i snitt. Det har i all vesentlighet ikke med antall tråder jeg starter å gjøre. Jeg sjekker "Nye innlegg" mange ganger hver dag, men det er fint lite som handler om lyd lenger. Det er nesten aldri en debatt om å forbedre lydkvalitet, lære om lyd, lære om akustikk osv. Dette til tross for at du beskriver forumet som fremragende på dette med å bygge rom. Greit nok at man kan tilegne seg noen snekkerferdigheter men det er neppe hit folk med over gjennomsnittlig snekkerkyndighet går for å finne råd. Det at noen etter mange års forskning har funnet ut at molton kan brukes til å redusere lysnivået i kinoen er vel strengt talt ikke lenger noen sensasjon, men at det fortsatt later til at over halvparten av forumets medlemmer tror de kan tune bassen med molton burde i seg selv være en sensasjon.

Som du helt sikkert kjenner til har jeg skrevet mye om bass, men jeg kan på ingen måte konkurrere med postcounten til de som til sammen leverer hundrevis av innlegg om SVS på kort tid, og det er vel strengt talt heller ikke poenget med et forum? Forøvrig handler mine innlegg om hvordan ting virker, hvorfor det låter som det gjør osv, men disse SVS-innleggene nærmest utelukkende fremstår som "ska du værra noen så må du ha SVS".

Pr i dag er det knapt noe poeng å diskutere lydkvaliteten i disse SVS-subene. Jeg har til nå ikke hørt et oppsett der disse subene er skikkelig integrert. Det blir som å teste landrover på go-cart-bane, man kan ikke si noe vettig om hvordan produktet yter.

Mange vil sikkert nå rive av seg håret i fortvilelse og rope ut: "Ja men jeg har jo fått integrert den så godt at det høres ut som om bassen kommer forfra jo!" Det hjelper i mine ører ingen ting så lenge en rask lytt avslører at alle de klassiske feilene er gjort til fulle og ørene har definitivt ligget i en annen landsdel mens kalibreringen fant sted.

Så lenge det er fritt frem for denne gjengen å kuppe tråder og spre sine meninger uten verken mengde eller OT-begrensning er det vanskelig å debattere noe som helst som har med lyd å gjøre. Bildet minner vel kanskje om hvor lenge dette faktisk har pågått? Jeg la ut bildet 5. april 2005, og allerede da var emnet så utdebattert at det falt mer naturlig å parodiere det enn å nok en gang forsøke å drøfte det i seriøse ordelag. Nå nesten 3,5 år senere er ingen ting forandret, verken lyden eller maset om at disse produktene er løsningen i en hver sammenheng.

Er det virkelig sånn at et lite antall medlemmer skal få lov til å trampe ned andre debatter og få fremmet sine svært unyanserte meninger i en hver sammenheng bare i kraft av sin spam-aktige postcount?

Og er det virkelig sånn at det er feil av trådstarter å ønske seg litt fri fra denne praksisen?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og er det virkelig sånn at det er feil av trådstarter å ønske seg litt fri fra denne praksisen?
    ... og hva har han så oppnådd med denne tråden...? 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat snickers: Pr i dag er det knapt noe poeng å diskutere lydkvaliteten i disse SVS-subene. Jeg har til nå ikke hørt et oppsett der disse subene er skikkelig integrert. Det blir som å teste landrover på go-cart-bane, man kan ikke si noe vettig om hvordan produktet yter.

Dette er jo ikke noen sannhet i seg selv selv om du Snickers har denne meningen, så lurt om du fremsetter det som din personlige oppfatning og ikke serverer det på denne måten som om det er fakta.

jeg er helt uenig selvfølgelig:-D

jeg har hørt flere anlegg med subber av flere slag inkludert SVS hvor lyden er integrert akkurat slik jeg mener lyden er ment å være fra kilden.

Men det er jo bare min mening, ikke fakta.

Her synes jeg å se Besserwissernes ovenfra og ned holdning som tydelig kommer frem, ingen toleranse for andres syn eller smak.
    Vi blir ikke enige om hvordan det skal låte uansett, så ha heller respekt for andre folks meninger og smak istedenfor å rakke ned.

Forøvrig enig med Akto, støtter opp rundt Flageborg og synes angrepene er forkastelige og smålige.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ytringsfrihet

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Er ikke ytringfrihet endel av å kunne gi kritikk?
    Jeg vil heller si at empati, medmenneskelighet og ønske om å hjelpe andre går under kategorien kritikk.

Ytringsfrihet er å slippe en fjert i en heis uten å føle skam av det etterpå!!!!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Hvem som helst på et slikt foum kan oppnå det samme med å hjelpe andre i like stor grad. At forumdeltagerne har sine egne preferanser skal vel ikke kneble dem?

Jeg vil presisere at jeg snakker på generelt grunnlag.
    Nå må ikke ytringsfrihet forveksles med ansvarsfrihet. Når man har valgt å profilere seg selv på et visst nivå må man også være sitt ansvar bevisst. Spesielt når man seiler under "privatpersons flagg".

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foretok et kjapt søk på avforumet og skumleste litt. Når man leser tråder som denne.

denne...

denne...

og denne:

...så kan man skjønne trådstarters frustrasjon. For all del, det er sikkert en grunn til at nettopp disse to merkene blir nevnt igjen og igjen. Men personlig synes jeg det blir lagt lite vekt på andre kriterier ved valg av ny sub. Selvsagt skal det lage lyd, og den skal være dyp og kontrollert. Men noen kan prioritere dimensjon, finish, integrering, matching, pris, kvalitet osv fremfor høy og dyp rumling.

Det er no bare min mening...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe for noen innlegg

Men det ligger en liten sannhet i dette da - lydkvalitet har jo etterhvert blitt definert etter hvor mange dB du måler på "Darla" scenen
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg undrer meg litt over om ikke Snickers satte (i det minste LITT) pris på den liknende furoren som ble Midgard-forsterkerne til del før/etter lansering?

Det var ikke måte på hvor mye disse ble diskutert. Nå har jo dette "hysteriet" lagt seg "litt", men like fullt vil jeg vel tro at konstruktøren synes dette var storveis, ikke sant? ;-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Dette er jo ikke noen sannhet i seg selv selv om du Snickers har denne meningen, så lurt om du fremsetter det som din personlige oppfatning og ikke serverer det på denne måten som om det er fakta.

jeg er helt uenig selvfølgelig:-D

jeg har hørt flere anlegg med subber av flere slag inkludert SVS hvor lyden er integrert akkurat slik jeg mener lyden er ment å være fra kilden.

Men det er jo bare min mening, ikke fakta.

Her synes jeg å se Besserwissernes ovenfra og ned holdning som tydelig kommer frem, ingen toleranse for andres syn eller smak.
    Vi blir ikke enige om hvordan det skal låte uansett, så ha heller respekt for andre folks meninger og smak istedenfor å rakke ned.

Forøvrig enig med Akto, støtter opp rundt Flageborg og synes angrepene er forkastelige og smålige.

Nå har jo du kurver på din "Min hifi" som viser omkring 16dB jevnt over i bassområdet MER enn resten av lydbildet. Det kan vel neppe kalles subjektivt eller for den saks skyld "integrert". Langt mindre synes jeg det er riktig å beskylde folk for å være besserwissere fordi de synes det er minst 10dB for mye.

Når det gjelder "historien" så var det vel en tidligere omtalt person som solgte deg en stabel SVS i sin tid også. Allikevel er det altså personangrep å påpeke dette?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg undrer meg litt over om ikke Snickers satte (i det minste LITT) pris på den liknende furoren som ble Midgard-forsterkerne til del før/etter lansering?

Det var ikke måte på hvor mye disse ble diskutert. Nå har jo dette "hysteriet" lagt seg "litt", men like fullt vil jeg vel tro at konstruktøren synes dette var storveis, ikke sant? ;-)
    Dette er jo nok en avsporing fra din side. Hvor mange tråder ble regelrett kuppet til fordel for disse egentlig? Både kritikken og de positive tilbakemeldingene var stort sett konsentrert i en enkelt tråd. Kanskje du skal lese trådstarters åpningsinnlegg du også slik at du kan være med og diskutere tema?

Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •