Trenger hjelp til forslag til center & surround høytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til forslag til center & surround høytaler

Hei folkens.

Har som noen vet et par Audio Pro Stage 6 høytalere som jeg fikk skammelig billig av en kamerat.

Er overaskende fornøyd med disse her og vil gjerne beholde dem.

Har dog problemer med å finne noe som kan passe som senter og bakhøytalere. Går med planer om å kjøpe en yamaha 1400 "snart" og håper dens korreksjonssystem kan kompansere noe for forskjellig klang mellom høytalerene jeg eventuelt ender opp med.

Uansett hva jeg kjøper en gang i fremtiden blir det jo bedre enn hva jeg har:

Front: audio pro stage 6
    Senter : Gammel akai shit (eh ja)
    Bak: proson twin 1000 høytalere uten mellomtone elementer (dont ask)

Tenker litt på dali blue R1000 & dali blue C1000, liker i og for seg lyden på C1000 hos en kamerat (vet det blir noe vagt men dog). R1000 liker jeg tanke på fordi de har diskanten under, plasseringen blir noe pussig her, ene høytaleren havner ca i et hjørne, andre 4-5 m lenger ut på samme veggen. Lytteposisjon er i sofa som står helt inntil bakvegg. Vil derfor ha noe som diffuserer lyden noe.

Er i og for seg "fornøyd" med annlegget per i dag men lydbildet henger jo ikke sammen i det hele tatt og det savner jeg at det gjør, vertfall bedre enn hvordan det er i dag.

Ser at dali har kommet med concept senter nå (og concept 1 som surround) til en alvorlig hyggelig pris, men bakhøytalerene her er normale høytalere utne noen spesiell form for diffusjon / spredning.

Er ikke spesielt merkelojal, men har tittet litt på disse av forskjellige grunner. Om det er sony, pioneer, jvc, dali, kef, audio pro eller whatever som ender i midten og bak er meg ravende likegyldig, men vil gjerne ha noe som er så billig som mulig (som vanlig) og som funker greit. Utseende er mindre viktig.

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en mulighet at Audio Pro fortsatt har en rimelig serie med høyttalere som matcher frontene dine? Det er ikke lurt å bruke helt forskjellige typer høyttalere i et hjemmekino oppsett..

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerene bør være like i klangen ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, dette er ting jeg vet.. Har sendt en forespørsel til audio pro uten resultat. Sendte en mail til hificenter butikkene uten svar.

Sendte en mail til avhifi, de skulle sjekke mot importøren om de hadde noe i samme serie liggende men har ikke hørt noe tilbake derifra enda, begynner å bli en god stund så regner med at det ikke var noe å finne.

Så da blir det nesten noe annet enn det er jeg redd. Om jeg finner noe audio pro som funker så flott, fornøyd med AP så langt . Ellers blir det første og beste mulige..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En center som ofte fungerer bra er at du går inn i oppsettet og setter center til "none".........
    Billig og verdt ett forsøk.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ann det også, men da må man sitte midt i sweetspotten...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ringer neby hi fi consept i Oslo og prater med Lars Cristian eller Odd Inge så kan di sikkert hjelpe deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •