B&W DM683 og Denon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Rinders sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM683 og Denon

Hei,

Jeg har i dag en Denon AVR3805 reviever og dali concept 5.1 system. I det sisste har jeg virkelig fått sansen for B&W, spesielt modellen DM683. Det jeg først tenkte var å selge alt jeg har av høyttalere, beholde recieveren og starte med DM683 som et utgangspunkt. Men nå, etter litt orientering her på forumet har jeg skjønt at Denon og DM683 er en dårlig kombinasjon.

Blir denne kombinasjonen virkelig så dårlig at det omtrent ikke blir noe poeng å bytte ut mine trofaste og lettdrevne concept 6?

Finnes det et effekttrinn e.l jeg kanbruke sammen med min denon for å drive disse, eller burde jeg ivestere i en ny reciever?

Teknisk info om reciever finnes her: Denon USA | AVR-3805

Setter pris på alle gode tips og råd!

Mvh
    Andreas

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke du skal trekke den konkusjonen basert på andres meninger, prøv det selv å hør om du synes det funker bra, hvis ikke kan du jo vurdere å prøve
    onkyo, pioneer, marantz. Event parasound effektrinn hvis du føler behov for ekstra kraft.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil spille opp til dans det med B&W. No problem. Men du får aldri tatt høyttarleren "helt ut". Da trenger nok Denon endel drahjelp. NAD 272 er veldig fin til 683, men har du mer penger å rutte med, så har parasound noe som er enda kvassere . Men da snakker vi 2x prisen til NAD'en.

Har ikke vurdert Dali IKON i sammme prisklasse da ?

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test selv

Hei.

Jeg er helt enig med Frank...
    Test selv og se hva du liker. Det er ingen problemer å ta med seg 3805'en din på HFK og få en demo. Det ville jeg ha gjort.

Jeg ser ingen problemer med Denon og B&W. Jeg har selv hatt Denon PMA-2000AE og B&W 804s.. dette spillte meget overbevisende i forhold til prisklasse. Fant ingen andre forsterkere til den pris som kunne levere det samme. Men for å komme enda nærmere ditt oppsett, broren min kjører en Denon 3808, bi-wire og DM683. Det låter absolutt fett i mine ører... Men som Skorob sier... ekstra effekt skader ALDRI

Igjen, test selv... hva andre mener betyr egentlig ingenting. Smak er forskjellig, rom er forskjellig osv...

Lykke til !!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med disse folka over jeg også Høre selv er det beste. Synes du det låter litt slapt, så kan du først kjøpe en effektforsterker til å drive frontene, så kan du heller oppgradere reciever senere

Har forresten en kamerat som har Denon 2808 med Dali Concept 8, Center og Concept 2 som bakhøyttalere. Høres veldig bra ut etter mine ører, selv om man skulle tro at recieveren i utgangspunktet skulle være litt liten til å drive de store Concept 8.

Så beste rådet er nok å høre selv, og ikke la seg villede av andre her på forumet som kanskje er mye mer kresen på lyden enn deg selv

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Så beste rådet er nok å høre selv, og ikke la seg villede av andre her på forumet som kanskje er mye mer kresen på lyden enn deg selv
    hehe.. ja det er jeg helt enig i. Gjør du det blir kontoen tom ganske kjapt :-D
    Din egen mening er jo det eneste som virkelig teller.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takk for gode svar!

Det er som dere sier selvfølgelig dumt å ta avgjørelser basert på andres mening, men var noen som var meget skeptiske og negative til en slik kombinasjon. Var blant annet flere som mente at Denon AVR 3808 var for svak, og den har jo i utgangspunktet mer effekt enn 3805

Men det er sant som dere sier; det er min mening som teller. Jeg får ta et par turer til på HFK og virkelig få testet dette. Vurderer også andre alternativer som for eksempel Dali Ikon som er nevnt her.

Newcomer dj-numark sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo

skal kjøpe meg dm 683 je å nå snart

je er en denon revisor så je skal kjøpe en rotel rb 1080 til å dra di:-D men je var på hfk og hørte på dm 683 og da prøved vi dem på en liten nad og en stor denon stero forsterker må si at denon en skuffet ikke akura

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Denon og B&W ikke passer sammen er vel ikke akkurat hugget i sten

Selv er jeg godt fornøyd med Denon AVR-3808 og B&W DM683 (bi-ampet). Om du søker, finner du en tråd jeg opprettet i forbindelse med kjøpet hvior flere mener at kombinasjonen funker bra.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 3808 har vel litt mer krefter enn min gamle 3805, men jeg velger å tro at min gamle Denon klarer jobben. Tror nok ikke det er lenge før det blir B&W på meg og. Første reaksjonen til samboeren var "oi, de var fine. de må vi ha" da hun så de. Kan vel nesten kalle det en avgjørende faktor

Takk for svar og tilbakemelding alle sammen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •