Senter og bakhøyttalere som matcher Pioneer S-3EX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer HotSpur sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senter og bakhøyttalere som matcher Pioneer S-3EX

Mente å fange opp her på AV-forum for en stund siden at Pioneer skulle slippe nye modeller i EX-serien utviklet med lik lydsignatur som S-3EX (senter og bakhøyttalere). Er det noen som vet mer om dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilhørende senterhøyttaler heter S-8EX og bakhøyttalerne S-4EX...

Gratulerer så mye med H4SE. Du har noe å se frem til

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Noen som vet hvilke prisnivå disse ht. vil legge seg på sammenlignet med S-2 og S-7EX?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20k for S-8EX og 30k for stativhøyttaleren pluss et par lapper for matchende stativer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forresten også fått meg H4SE til mine S-3EX, og det tok noen dager før forsterkeren løsnet skikkelig, men nå spiller det helt perverst, så det er bare å glede seg

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kakehode: Vet du om originalstativene CP-2EX og CP-7EX kun er tilpasset S-2EX og S-7EX?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kakehode: Ingen tvil om at vi har noen likheter når det gjelder utstyr. Forhåpentligvis tar du det som et kompliment. Vanskelig og problematisk å få sendt utstyr hit opp for å teste... Hva bruker du som prosessor i oppsettet ditt?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S-4EX får egne stativ i form av CP-4EX, skulle da bare mangle, høyttaleren er mindre enn S-2EX og ville sett rimelig stusselig ut på den større høyttalerens stativer...
    CP-4EX - Features - Pioneer Speakers - Audio - Video

Stativet til senteren er jeg derimot mer usikker på, finner bare et bilde at S-8EX på stativ, og det stativet er tilsynelatende identisk med CP-7EX, men de er like store i forhold til hverandre, så da tipper jeg Pioneer har et eget stativ å vei der også. Men det blir en smule gjetning, såvidt jeg vet er det ikke gitt noen offisiell informasjon om dette.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HotSpur
    Kakehode: Ingen tvil om at vi har noen likheter når det gjelder utstyr. Forhåpentligvis tar du det som et kompliment. Vanskelig og problematisk å få sendt utstyr hit opp for å teste... Hva bruker du som prosessor i oppsettet ditt?
    Mitt oppsett er først og fremst et fullbalansert stereoanlegg med nevnte H4SE og S-3EX, så hjemmekinodelen har åpenbart ikke fått samme pengesummer kastet etter seg på lenge. Eller noensinne for den del.
    Prosessor inntil videre er derfor en H/K AVR355 hvilket funker finfint. Skulle gjerne hatt samme lydkvaliteten i samtlige kanaler, men det blir grusomt dyrt, og delvis derfor har jeg prioritert stereodelen av oppsettet lenge, og vil nok gjøre det en stund ennå. H/K er helsjef på hjemmekino, og så lenge den brukes til det og bare det holder den i massevis. Meget mulig det en dag blir highend i samtlige kanaler, men når utgangspunktet er Pioneers EX-serie og Hegel blir det som sagt en kostbar løsning, så det skjer vel ikke akkurat med det første for å si det mildt...
    Kunne godt tenkt meg en Primare SP32, men highend surroundprosessor har liten hensikt når jeg mangler senter, har verdens nest kjipeste bakhøyttalere og en sub som ikke utfyller høyttalerne mine mer enn at den spiller et hakk dypere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •