Noen som kan fortelle meg litt om SVS MTS-01? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 102
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forskjellen mellom PC-13 Ultra og PB-13 Ultra er minimale. Så små at du antagligvis ikke vil merke forskjell uten måleinstrumenter. Det man bør se etter er heller hva du har plass til. Jeg gikk for tuben (PC-13 Ultra) fordi den var mye lettere å få plassert i mitt rom. Hadde jeg hatt mer plass, hadde jeg nok gått for en PB-13 Ultra istedet, da jeg synes denne er litt penere å se på.

Kalibrerings guider er der mange av her på forumet, bare ta ett kjapt søk. Er ikke så enkelt alltid å få det til, så har man uflaks kan man regne med noen timer med banning å steiking for å få det som man vil. Men da føles det desto bedre når alt endelig faller på plass :-D
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres helt klart ut som du har noe å glede deg til :-) Uten å være bombastisk, så er det vel en viss konsensus for at tuben (pc-ultra) er lettere å integrere og egner seg også meget godt til musikk, mens boksen (pb-ultra) kan være noe vanskeligere å integrere og gir mer "ren kino-trøkk" på en måte. Nå har jeg ingen av disse selv, men det er flere her inne som har mye erfaring på begge produktene. Lsound hjelper deg nok også med å finne "riktig" sub for deg av de to.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Og at saken er biff betyr at du?
    Bestiller MTS-01 5.0 å en av Ultera subbene. Høre litt med Mr. Jan på Lsound.
    Er jo som sagt kino og trøkk som er moro for meg.
    Håper ampene holder mål, så får jeg også bytte ut lampet ledingene som er høyttaler kabel pr dags dato.

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanne Pettersen

Takk for det. Kjøpte subwoofer til bilen for ikke så lenge siden, å det skulle også være noe av det bedre. Kjøpte 2 stykker 10w7 fra JL Audio.
    Selv vi jenter blir påvirket av de som har mye lyd å gjør filmer og musikk til en opplevelse, men jeg ser ikke poenget med å betale masse masse tusner på en høytaller du kanskje hører forskjell på. Eller så er jeg ikke trent nok til å høre forskjell.
    Å som bOggIS sier her, om det er noen som har en svs i vestfold så gi beskjed så kanskje jeg kan få høre litt jeg også.

Ser at dere er ute etter noen med SVS i Vestfold. Jeg har et oppsett med 2 stk SVS PB12 Pluss/2 + en Infinity sub som går på tomgang ved siden av.
    Bestandig artig å bli kjent med andre med samme interesse. Holder til midt i Vestfold så det er rett i nærheten av bOggis.
    Send en PM hvis dere vil på demo. Profilen min er ikke helt oppdaterert, men det er en del nyere utstyr der nå.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Scic

Mvh Scic

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Forskjellen mellom PC-13 Ultra og PB-13 Ultra er minimale. Så små at du antagligvis ikke vil merke forskjell uten måleinstrumenter. Det man bør se etter er heller hva du har plass til. Jeg gikk for tuben (PC-13 Ultra) fordi den var mye lettere å få plassert i mitt rom. Hadde jeg hatt mer plass, hadde jeg nok gått for en PB-13 Ultra istedet, da jeg synes denne er litt penere å se på.

Kalibrerings guider er der mange av her på forumet, bare ta ett kjapt søk. Er ikke så enkelt alltid å få det til, så har man uflaks kan man regne med noen timer med banning å steiking for å få det som man vil. Men da føles det desto bedre når alt endelig faller på plass :-D
    Søkte etter kalibrering, men kom utallige sider med svada som inneholdt tråder som bare hadde ordet kaliberering. F.eks denne.
    Så ble ikke spes klok, å dere som er gammle ring rever på dette forumet kanskje viste om en kalib. tråd som var grei å skumme igjennom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulyd
    Høres helt klart ut som du har noe å glede deg til :-) Uten å være bombastisk, så er det vel en viss konsensus for at tuben (pc-ultra) er lettere å integrere og egner seg også meget godt til musikk, mens boksen (pb-ultra) kan være noe vanskeligere å integrere og gir mer "ren kino-trøkk" på en måte. Nå har jeg ingen av disse selv, men det er flere her inne som har mye erfaring på begge produktene. Lsound hjelper deg nok også med å finne "riktig" sub for deg av de to.
    plasseringen og "flyten" er ikke så viktig bare jeg blir fornøyd etter å bruke i mine øyer, sykt mye penger på dette (ja vet det er noen hardcore personer der ute som synes dette er latterlig budsjett)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    Ser at dere er ute etter noen med SVS i Vestfold. Jeg har et oppsett med 2 stk SVS PB12 Pluss/2 + en Infinity sub som går på tomgang ved siden av.
    Bestandig artig å bli kjent med andre med samme interesse. Holder til midt i Vestfold så det er rett i nærheten av bOggis.
    Send en PM hvis dere vil på demo. Profilen min er ikke helt oppdaterert, men det er en del nyere utstyr der nå.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Scic

Mvh Scic
    Send meg en pm, en helg det passer da vettu.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC Ultra kalles ofte for Vibrator eller Dildo he he

Spør en pent så får en vel lytte test begge Ultraene og litt kalibrerings tips fra Jan O.

PB har litt mere og gå på under 20hz eller så er de minnimalt forskjellig lydmessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    PC Ultra kalles ofte for Vibrator eller Dildo he he

Spør en pent så får en vel lytte test begge Ultraene og litt kalibrerings tips fra Jan O.

PB har litt mere og gå på under 20hz eller så er de minnimalt forskjellig lydmessig.
    Dildo/vibrator? Har du ikke sett Howard Stern filmen når han hjelper dama over radion? Er en grunn til at jeg skal ha såpass box vettu
    Må nok ta en PB hvis den går hakket dypere da

PS: Scic: Kjempe fin kino rom du har "missunelig"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både PB13 Ultra og PC13 Ultra kan tunes til 10 hz. Tror nesten det er best du spør Lsound direkte om du kan høre særlig forskjell, da vel blir mye synsing av oss andre. Noen sier det neppe er hørbar forskjell, mens andre igjen fremhever nærmest at PB13 Ultra er vesentlig bedre på film.. (Må jo være vesentlig, for unødig å nevne om forskjellen var vesentlig?)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dildo/vibrator? Har du ikke sett Howard Stern filmen når han hjelper dama over radion? Er en grunn til at jeg skal ha såpass box vettu
    Må nok ta en PB hvis den går hakket dypere da

PS: Scic: Kjempe fin kino rom du har "missunelig"
    Må ha rumperister oxo da kansje blir sikkelig liv i stolen/sofaen da

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Noen sier det neppe er hørbar forskjell, mens andre igjen fremhever nærmest at PB13 Ultra er vesentlig bedre på film..
    Har hørt begge flere ganger, å forskjellene er mikroskopiske. Hadde begge vært koblet opp i ett rom, å kalibrert ordentlig, men kun en å en var igang av gangen tror jeg over 90% av folk ikke kunne sagt hvilken som var i bruk og hvilken som var slått av, selv om man koblet frem å tilbake mellom de.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne er bedre. Her hører du hvor sykt Ultra'en trøkker. Han (en fra forumet her, husker ikke hvem) filmer litt fra utsiden av huset også. Hører hele huset klager, å vinduer å takstein skrangler. Sånn vi liker det

YouTube - SVS PC13 Ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke heeeeeeeeeeeelt poenget med det der, men sikkert moro :P
    Synes dere bør sjekke denne filmen om dere skal ha lydtrykk :P
    http://www.teamtoxicbass.com/downloa..._hairtrick.wmv
    Virket som første linken var litt sånn xmax briefing så da kan vi heller ta den helt ut

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel noen på C. Cybervison kansje ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Var vel noen på C. Cybervison kansje ?
    Hva?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva?
    Videoklippet Kane viste til.
    Videoklippet du viste til poppet det opp virusvarsel på hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay? Virker finfint hos meg? Samme det. Filmen inneholder 2 Soundstream XXX 15" 8500 w rms quad 1 ohm spole, 2 Hifonix XX-colossus amper som serverer ca 3 kw stk i 14,3 volt og en transmisjons kasse som er tunet til ca 30 hz

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •