6x9 ht på receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

6x9 ht på receiver?

Har et par liggendes, går det ann å koble disse på en 5.1 receiver? Husker ikke ohm verdien nå.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Har et par liggendes, går det ann å koble disse på en 5.1 receiver? Husker ikke ohm verdien nå.
    Er vel ikke å anbefale å la bil høytalere gi lyden til kino lyd, men inntil du får deg noe annet så kan det jo fungere bra å bruke de til bakhøytalere.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilhøyttalere er som regel nominelt 4ohm.

Det finnes mange gode bilhøyttalere som sikkert også kan brukes i hifi. Jeg diskuterte dette med Snickers-is, og han mente at de ovale membranene dessverre har veldig uforutsigbar oppbrytning i et bredt område, noe som lett roter til den kritiske øvre mellomtonen.

Men du KAN koble den til de fleste surroundreceivere, vil jeg tro. Bare ikke skru veldig høyt på volumkontrollen, for da kan det hende du forsøker å få surroundreceiveren til å levere mer strøm til høyttalerne enn den har dimensjonert strømforsyning for.

Jeg har selv planlagt å bruke innbyggingshøyttalere som bakhøyttalere, og vil tro at bilhøyttalere kan fylle samme behov. Ville aldri hatt noen av dem i front.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •