Passende senter til Qln Artech 8 - filmbruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passende senter til Qln Artech 8 - filmbruk

Jeg har nylig gått til innkjøp av Qln Artech 8 som frontpar til min hjemmekino. Nå trenger jeg en passende senterhøyttaler. Har vurdert Qln Artech 5C, men den virker litt for veik og jeg ønsker derfor noe annet.

Har vurdert Cerwin-Vega CLS-6C, den virker tung og kraftig. Men er litt usikker da den har fått varierende omtale - alt fra helt fantastisk til ganske dårlig.

Noen som har noen gode råd. Bruksområde er hovedsakelig film og jeg er opptatt av at dialogen kommer klart, tydelig og høyt nok frem. Det er utrolig irriterende når dialogen blir litt borte i bråkete scener, slik tilfellet er per idag med Focal sin CC70 (som i hvertfall blir for svak i dette tilfellet). Kom gjerne med konkrete forslag til merker. Budsjett opptil 1500 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Jeg har nylig gått til innkjøp av Qln Artech 8 som frontpar til min hjemmekino. Nå trenger jeg en passende senterhøyttaler. Har vurdert Qln Artech 5C, men den virker litt for veik og jeg ønsker derfor noe annet.

Har vurdert Cerwin-Vega CLS-6C, den virker tung og kraftig. Men er litt usikker da den har fått varierende omtale - alt fra helt fantastisk til ganske dårlig.

Noen som har noen gode råd. Bruksområde er hovedsakelig film og jeg er opptatt av at dialogen kommer klart, tydelig og høyt nok frem. Det er utrolig irriterende når dialogen blir litt borte i bråkete scener, slik tilfellet er per idag med Focal sin CC70 (som i hvertfall blir for svak i dette tilfellet). Kom gjerne med konkrete forslag til merker. Budsjett opptil 1500 kroner.
    Er også litt på utkikk etter center til Qln artech (6). Gi en lyd om du finner noe som harmonerer da.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice Challenger C-6 i Black Oak
    Hva med denne? Hvorvidt den matcher QLN er jo et spørsmål, men jeg innbiller meg at den ikke er helt vekk i forhold.

Tror jeg ville styrt unna CV om jeg var deg, CV og QLN tror jeg ikke blir helt match.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva med denne? Hvorvidt den matcher QLN er jo et spørsmål, men jeg innbiller meg at den ikke er helt vekk i forhold.

Tror jeg ville styrt unna CV om jeg var deg, CV og QLN tror jeg ikke blir helt match.
    Den virker ikke helt dummen igrunnen... Noen som har hørt/prøvd /eier denne centeren som kan komme med synspkter/erfaringer? Noen som har hørt den sammen med qln?
    - Magnetisk avskjermet er den også...

Noen som har erfaring med denne:XTZ 89 Center
    Er den magnetisk skjermet? (Har foreløpig bare gammel tv..)
    Lydbilde i forhold til qln?

Evt. PSB Image C40..?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg heller gått for C60, den har 6,5" i stedet for 5,25".
    Evt. PSB 9C, gamlere modell, har den selv og er rimelig godt fornøyd
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anmoe
    Er også litt på utkikk etter center til Qln artech (6). Gi en lyd om du finner noe som harmonerer da.
    Har blitt tipset om Klipsch RC-52 eller RC-62. De koster hhv 2000 og 4000 nye. Skal visstnok være kjent for å spille både høyt og klart. Egner seg svært godt til film. Litt dyre da...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Har blitt tipset om Klipsch RC-52 eller RC-62. De koster hhv 2000 og 4000 nye. Skal visstnok være kjent for å spille både høyt og klart. Egner seg svært godt til film. Litt dyre da...
    anmoe: (sitter på pc`n til pahf, orka ikke å logge meg ut og inn)
    hm...eneste problemet er at jeg kjører hk reciever. har forstått det slik at klipsch og hk ikke går så godt sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

qln senteren duger i massevis.. har hele settet dems å det låter mer enn bra nok til film..

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    anmoe: (sitter på pc`n til pahf, orka ikke å logge meg ut og inn)
    hm...eneste problemet er at jeg kjører hk reciever. har forstått det slik at klipsch og hk ikke går så godt sammen.
    gå for rc-62 centeren dersom du tenker på å oppgradere til klipsch fronter i fremtiden, vist ikke gå for dynavoice centeren

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fremdeles på utkikk etter center til mine qln artech (6 fram og 5s bak). Litt usikker på dynavoice i og med at artech har horn. Lurer på om noen har erfaringer med denne: Senter | Høyttalere | Soundgarden
    Blir den for veik i et slikt oppsett?
    recieveren er en HK avr 445

Kan denne være et alt? XTZ 99.21 Center skjermet

Erfaringer og innspill mottas med takk

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Nja, jeg bruker nå selv CV VE-5C sammen med QLN Artech 8, og de er ikke så altfor ulike på lyden, nå vet jeg ikke hvordan CLS-6C er i forholde VE-5C da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •