803S eller spare til 803D?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

803S eller spare til 803D?

Har prøvd å fått kjøpt 803D brukt nå, men er ikke så lett. Vurderer derfor å gå for helt nye 803S (har foreløbig ikke råd til å legge ut for helt nye 803D).
    Har hørt begge høytalerne, men har dessverre ikke fått lyttet i lengre tid til å klare og høre de store forskjellene.

Blir jo fornøyd uansett vilken høytaler jeg velger, men er de 20k ekstra man må punge ut for 803D verd det (er jo for det meste diskanten man betaler for)?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Har prøvd å fått kjøpt 803D brukt nå, men er ikke så lett. Vurderer derfor å gå for helt nye 803S (har foreløbig ikke råd til å legge ut for helt nye 803D).
    Har hørt begge høytalerne, men har dessverre ikke fått lyttet i lengre tid til å klare og høre de store forskjellene.

Blir jo fornøyd uansett vilken høytaler jeg velger, men er de 20k ekstra man må punge ut for 803D verd det (er jo for det meste diskanten man betaler for)?
    Du betaler for diskanten, delefilteret og et ekstra basselemenet. Har hørt disse utallige ganger. Synes 803D spiller noe bedre enn 803S. Spes i øvre mellomtone og diskant området. Selvsagt er det noe mer skyv i bassen på D modellen. Skulle bare mangle siden den har en ekstra 7". Men om det er behov med mer basse enn 803S gir, er en annen sak. Du skal ha meget god plass for å få 803D til å spille optimalt. Men om det forsvarer prisforskjellen vet jeg ikke.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvilken elektronikk skal brukes med disse HT da? Skal de brukes i et kino oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker litt på en Lyngdorf TDA2200, men har også vært inne på tanken på en Hegel forforsterker og en Parasound effektforsterker. Først og fremst stereo og selvfølgelig være koblet opp mot tv. Skal ikke se bort i fra full surround etterhvert. Hører også at Rotel er bra sammen med BW...?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty@online.no ser at du kjører Dali. Hvordan vil du si disse er i forhold til 803S?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg vært deg...så ville jeg lånt øra til Dynaudio..
    Personlig så syns jeg Dette er en lang bedre høytaler enn BW som du tenker på..og når du går med Hegel i tankene, så ville jeg ikke tenkt veldig lenge på det

Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

Disse er rett og slett fanatstiske..Anbefaler deg virkelig og høre på disse, før du eventuelt velger BW..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tenker litt på en Lyngdorf TDA2200, men har også vært inne på tanken på en Hegel forforsterker og en Parasound effektforsterker. Først og fremst stereo og selvfølgelig være koblet opp mot tv. Skal ikke se bort i fra full surround etterhvert. Hører også at Rotel er bra sammen med BW...?
    Ville nok heller hatt Parasound på B&W enn Lyngdorf. Lyngdorf blir litt for klinisk/gjennomsiktig. Har selv hatt Parasound Halo på 804. Det spilte meget bra. Varm og fyldig klangbalanse. Rotel passer bra med 600 serien til B&W. Spes S3 serien, men absolutt ikke til 800. Har også hatt RB1090 og 1080 på mine gamle 804. Diskanten ble kornete og lydbilde var rotete. Så hold deg unna Rotel til 803S eller 803D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

da-ty@online.no ser at du kjører Dali. Hvordan vil du si disse er i forhold til 803S?
    Litt vanskelig å forklare. MS4 er en bedre allaround HT kontra 803S. Bassen er strammere og lydbilde er mye varmere. Diskanten til Dali er jo MEGET bra. Synes selve klangbalansen er bedre. Men det er jo min personlige mening. Selvsagt også en smaksak. Om du har mulighet, så burde du høre selv. Foreks med Nad M25 som spiller tilnærmet likt Parasound A21.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    hadde jeg vært deg...så ville jeg lånt øra til Dynaudio..
    Personlig så syns jeg Dette er en lang bedre høytaler enn BW som du tenker på..og når du går med Hegel i tankene, så ville jeg ikke tenkt veldig lenge på det

Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

Disse er rett og slett fanatstiske..Anbefaler deg virkelig og høre på disse, før du eventuelt velger BW..
    Ser for meg å bruke MAX 50k (helst ikke så mye over 45k), så disse blir i litt dyreste laget. Hadde derfor håpet på å finne noe brukt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/37226

Disse da? Spiller meget godt de også. Da har du kr til overs til senter HT
    Det blir vel 45k det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/37226

Disse da? Spiller meget godt de også. Da har du kr til overs til senter HT
    Det blir vel 45k det.
    Bor dessverre nesten 150 mil unna og de må hentes.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare si litt om min erfaring her var også i dette dilemmaet om jeg ville ha 803S eller 803D. for ca 1.5 år siden kom jeg over noen brukte 803S som jeg kjøpte for ca 27k og fant ut det at prisen opp til brukte 803D ble så stor at jeg ikke syntes det var verd de ekstra pengene. så frem til nå har jeg hatt 803S som jeg har kjørt på lyngdorf TDA2200 og lyngdorf cd-1. nå er 803S litt vanskelige å plassere og å få til å spille skikkelig, samt at rommet mitt er litt lite for disse høytalerene så bestemte jeg meg for at på tross av at jeg var veldig godt fornøyd med lyden i disse høytalerene ville prøve å teste noen stativhøytalere i stedet for sammen med en sub. tenkte at 805S måtte være et greit sted å starte, så tok en tur til hifiklubben i krsand og hørte på disse sammen med lyngdorf sdai 2175.
    vil bare si det at tok ikke rare tiden før jeg ble fullstendig lamslått og måløs av lyden i disse høytalerene. i og med at det faktisk er omtrent samme høytaler, bare mindre, hadde jeg aldri trudd at lyden kunne være så forskjellig i positiv forstand, men allikavell egentlig ganske lik. dette er rett og slett en mye bedre høytaler i mine øyne i forhold til 803S og egentlig det meste annet jeg har hørt. nå er jeg typen som egentlig alltid har digget dypbass og slikt, men det verste var at den timen jeg satt og testet disse små knøttene av noen høytalere så savnet jeg alldri den dypbassen som du selvsagt aldri greier å få ut av så små høytalere.
    mitt soleklare råd til deg er hvertfall at du bør teste disse stativhøytalerene så kan det godt være at du sparer mye penger og på toppen av det hele blir mer fornøyd med sluttresultatet ditt
    kan også si at tda2200 er en konge forsterker som du skal lete lenge etter for å finne maken til. spesielt hvis du er ute etter lite støy i musikker og liker klar og ren lyd. det som også er digg med denne forsterkeren er at du kan presse den ganske hardt en dag i strekk og forsterkeren blir ikke varm i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på å kjøpe meg en sub etter hvert så da får man vel det man eventuelt måtte savne i bunnen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært og fått hørt/lyttet skikkelig på 803D. Dæven for en bra høytaler! Fikk også høre 804S, og jeg synes at det var veldig stor forskjell. Kanskje ikke så rart med tanke på forskjellen på pris og størrelse, men jeg hørte i allefall stor forskjell på diskant og mellomtone. 803S spiller kanskje litt bedre enn 804S, men etter å ha hørt hvordan 803D gjør det, så ligger nok denne øverst på listen min.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt å kjøpe 803D, men kom i skade for å høre på Burmester B25 på Oslo Hifi Center, som koster 10.000 mindre. En tabbe jeg kan anbefale at du også gjør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo sikkert mange høyttalere man kan anbefale, men trådstarter spør om 803S eller 803D..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme bås som trådstarter. Tror jeg :P. Men er så utrolig mye elektronikk man kan kjøpe for symmen 803D koster i tillett at jeg er rimelig sikker i min sak om at valget mitt blir 803S . 804s syns jeg er en både og høyttaler, men en ting er sikkert, den blir ikke valget mitt..

Dali har også kommet sterkere med i racet :P. Men syns til tider det blir for spinkelt og kjedelig (matching som er greia her tror jeg).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare si litt om min erfaring her var også i dette dilemmaet om jeg ville ha 803S eller 803D. for ca 1.5 år siden kom jeg over noen brukte 803S som jeg kjøpte for ca 27k og fant ut det at prisen opp til brukte 803D ble så stor at jeg ikke syntes det var verd de ekstra pengene. så frem til nå har jeg hatt 803S som jeg har kjørt på lyngdorf TDA2200 og lyngdorf cd-1. nå er 803S litt vanskelige å plassere og å få til å spille skikkelig, samt at rommet mitt er litt lite for disse høytalerene så bestemte jeg meg for at på tross av at jeg var veldig godt fornøyd med lyden i disse høytalerene ville prøve å teste noen stativhøytalere i stedet for sammen med en sub. tenkte at 805S måtte være et greit sted å starte, så tok en tur til hifiklubben i krsand og hørte på disse sammen med lyngdorf sdai 2175.
    vil bare si det at tok ikke rare tiden før jeg ble fullstendig lamslått og måløs av lyden i disse høytalerene. i og med at det faktisk er omtrent samme høytaler, bare mindre, hadde jeg aldri trudd at lyden kunne være så forskjellig i positiv forstand, men allikavell egentlig ganske lik. dette er rett og slett en mye bedre høytaler i mine øyne i forhold til 803S og egentlig det meste annet jeg har hørt. nå er jeg typen som egentlig alltid har digget dypbass og slikt, men det verste var at den timen jeg satt og testet disse små knøttene av noen høytalere så savnet jeg alldri den dypbassen som du selvsagt aldri greier å få ut av så små høytalere.
    mitt soleklare råd til deg er hvertfall at du bør teste disse stativhøytalerene så kan det godt være at du sparer mye penger og på toppen av det hele blir mer fornøyd med sluttresultatet ditt
    kan også si at tda2200 er en konge forsterker som du skal lete lenge etter for å finne maken til. spesielt hvis du er ute etter lite støy i musikker og liker klar og ren lyd. det som også er digg med denne forsterkeren er at du kan presse den ganske hardt en dag i strekk og forsterkeren blir ikke varm i det hele tatt.
    Velkommen til "klubben". Jeg har nå eid/lånt 802D, 803D, 803S, 804S og 805S, og 805S er utvilsomt den jeg liker best (og som jeg også har hatt to par av). 802 var også bra, men den krevde en kjempeforsterker for virkelig å våkne til liv. Og helt billig var den jo ikke. De andre var litt "tamme" i forhold til min musikk-smak. Så kjøp gjerne 805 (men stativer av ett eller annet slag er et must). 805S spiller både gøyalt, rocka, og har usedvanlig bra bassgjengivelse til "bare" å være en stativ-høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=37676&cat=12

her har du jo det du leter etter til en grei pris da. Får sikkert prutet bitte litt på de. Om du bor et stykke unna er jo det et offer du må evt ta da og kjøre den biten.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •